آرشیو بهمن ماه 1399

خريد و فروش سيم كارت رندباز

آخرين اخبار لو رفته از iphone13 5G

۲۹ بازديد


بر اساس آخرين اخبار، صفحه نمايشگر آن نيز علاوه بر نرخ نوسازي 120 هرتز، به فناوري LTPO مجهز خواهد بود. فناوري LTPO اين قابليت را براي گوشي موبايل فراهم مي‌كند كه به طور خودكار نرخ نوسازي صفحه را بر اساس استفاده شما از دستگاه تنظيم كند و عمر باتري را بهبود بخشد. فناوري LTPO همچنين امكان روشن بودن مداوم صفحه نمايشگر را نيز براي دستگاه فراهم مي‌كند؛ اين بدان معناست كه اطلاعاتي نظير ميزان شارژ باتري، ساعت، تاريخ، نوتيفيكيشن‌ها و مواردي مشابه هميشه بر روي صفحه نمايشگر قابل مشاهده هستند. در سال 2021 شاهد مدل‌هاي پرو از آيفون 13 خواهيم بود كه تفاوت‌هاي قابل توجهي نسبت به مدل‌هاي پيشين خواهند داشت. اين تفاوت را مي‌توان در بدنه اين مدل‌ها مشاهده نمود؛ بدنه‌اي با رنگ مشكي مات و بافتي ناهموار كه باعث مي‌شود اين گوشي هوشمند راحت‌تر در دست جاي گيرد و به اصطلاح خوش‌دست گردد. اين همان قابليتي است كه اپل‌ واچ هاي سري 6 در حال حاضر به آن مجهز مي‌باشند.



آخرين گوشي آيفون يعني 12 پرومكس با استقبال بسيار زيادي رو به رو شده و همچنان درباره‌اش صحبت مي‌شود. اخيرا اما اخباري درباره‌ي مدل جديد گوشي آيفون به گوش مي‌رسد، اين گوشي با نام iphone 13 5G منتشر خواهد شد اما هنوز هيچ اعلاميه‌ي رسمي از سوي اپل درباره جزئيات اين گوشي انتشار نيافته است. اما در اين بين بازار شايعات درباره‌ي گوشي جديد كمپاني محبوب اپل بسيار داغ بوده و اخبار متفاوتي درباره ويژگي‌هاي هيجان انگيز و امكانات iphone13 به گوش مي‌رسد كه همه‌ي آنها اما در حد شايعه است.


شايعاتي از سوي جان پروسر به گوش مي‌رسد كه جزئياتي را درباره شارژر گوشي موبايل آيفون 13 5G افشا مي‌كند. بر اساس آن، 70 درصد احتمال دارد كه اين دستگاه بدون درگاه منتشر شده و بدون استفاده از كابل‌هاي برق، به صورت بي‌سيم شارژ شود. اين اخبار هنوز به صورت رسمي از سمت اپل تائيد نشده است، بنابراين نمي‌توان به طور صد در صد از صحت اين اطلاعات اطمينان حاصل نمود؛ بنابراين بايد صبر كنيم تا ببينيم در سال ميلادي جاري، شركت اپل چطور آخرين مدل خود را معرفي كرده و از آن رونمايي مي‌كند.

 

هر چند كه ساختار بدنه مجموعه آيفون 13 به طور كلي مشابه آيفون 12 است، اما حدس و گمان‌هايي نيز درباره افزايش ابعاد بدنه آيفون 13 به اندازه 0.26 ميلي‌متر وجود دارد. گزارش‌ها نيز نشان مي‌دهند كه آيفون 13 از آهن رباهاي قوي‌تري در فناوري مگ سيف (MagSafe) در اجزاء دروني خود استفاده مي‌كند.

ويژگي حيرت انگيز گوشي هوشمند آيفون 13 5G را مي‌توان دوربين منحصر بفرد آن به حساب آورد. در اين دوربين از پيكسل‌هاي مخصوص به عكاسي نجومي استفاده شده است؛ بدان معنا كه افراد مي‌توانند شب هنگام با گرفتن دوربين به سمت آسمان، ماه و ستاره‌ها را از طريق دوربين مشاهده و از آن‌ها عكس‌برداري كنند. در اين حالت دوربين به طور خودكار بر روي قابليت عكاسي نجومي تنظيم مي‌شود. اپل همچنين در صدد آن است كه قابليت فيلم برداري پرتره را به دوربين‌هاي خود اضافه نمايد. بعد از فيلمبرداري، فرد قادر خواهد بود عمق ميدان در ويدئو خود را نيز تنظيم كند. كيفيت لنزهاي 6 تايي دوربين فوق عريض آيفون 13 5G بهبود زيادي را تجربه نموده است؛ با اين حال، كيفيتي به خوبي دو دوربين ديگر نخواهد داشت. از ديگر بهبودي‌هاي دوربين فوق عريض آيفون 13 5G مي‌توان به گشودگي ديافراگم آن اشاره نمود. اين عدد در اين دستگاه f1/8 مي‌باشد كه در مقايسه با f2/4 آيفون 12 پيشرفتي قابل توجه به حساب مي‌آيد. با اين قابليت و ميزان گشودگي ديافراگم، كاربر مي‌تواند عكس‌هاي باكيفيتي را حتي در نور بسيار كم ثبت نمايد.


منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 




60 گيگابايت اينترنت هديه براي دانشجويان

۲۳ بازديد

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ محمد جواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات كشور، با انتشار پستي در صفحه اينستاگرام خود خبر تخصيص 60 گيگابايت اينترنت به دانشجويان و طلاب را اعلام نمود. مشكلاتي كه در ارتباط با رايگان شدن سامانه‌هاي دانشگاهي وجود داشت عامل اصلي اتخاذ چنين تصميمي بود. بسياري از سامانه‌هاي مربوط به دانشگاه‌هاي سراسر كشور بر روي سرور ملي نيستند و همين امر موجب مي‌شود اطلاعات دقيقي از سوي آن‌ها به وزارت ارتباطات كشور انتقال پيدا نكند؛ بنابراين بسياري از دانشجويان از رايگان نبودن سامانه دانشگاهي كه در آن مشغول به تحصيل هستند، اعتراض كردند. در نهايت تخصيص 60 گيگابايت اينترنت رايگان به هر دانشجو و طلبه، راهي منطقي‌تر و بي‌دردسرتري نسبت به رايگان كردن سامانه‌ها به نظر آمد.


به دنبال همه گيري ويروس كرونا و به تبع آن خانه نشيني و قرنطينه شدن بسياري از اماكن از جمله مدارس و دانشگاه‌ها، بسياري از آموزش‌ها طبق روال جديدي و بر مبناي پلتفرم‌هاي آموزش آنلاين به كار خود ادامه دادند. به همين خاطر مصرف اينترنت و هزينه‌اي كه براي آن صرق مي‌شد رشد قابل ملاحظه‌اي داشت و اين هزينه‌ها براي بسياري از افراد مشكلات فراواني را به ارمغان آورد، بسياري حتي به دليل عدم توانايي در تامين اين هزينه‌هاي بالا از درس جا ماندند و يا به سختي افتادند.


آذري جهرمي در رابطه با جزئيات اينترنت رايگان افزود: دانشجويان مي‌توانند به مدت دو هفته نسبت به فعال سازي 60 گيگابايت اينترنت هديه خود اقدام كنند. هر چقدر اين اقدام سريع‌تر انجام شود، بهتر است؛ چرا كه مهلت فعال‌سازي آن تمديد نخواهد شد.

بسياري از والدين دانش آموزان و يا دانشجويان از اين بابت اعتراض كرده و در پي اين اعتراضات وزارت ارتباطات تصميمي را مبني بر اختصاص اينترنت رايگان به دانشجويان اتخاذ نمود.

با مراجعه به صفحه مخصوص ثبت نام اينترنت هديه وزارت و فناوري اطلاعات كه از طريق آدرس ictgifts.ir قابل دسترسي است، مي‌توانيد اينترنت هديه خود را به مدت 6 ماه فعال كنيد. فعال سازي اينترنت بر روي سيم كارت‌هاي ايرانسل، همراه اول، رايتل و يا اينترنت ثابت صورت مي‌گيرد. بنابراين مي‌توانيد بر اساس نياز خود هر كدام را كه مايل هستيد انتخاب كنيد. توجه داشته باشيد كه تطابق شماره تلفن سيم كارت و شماره ملي كه براي آن ثبت شده است جهت احراز هويت دانشجويان الزامي مي‌باشد.

به گفته معاون وزير ارتباطات كشور، با استفاده از اينترنت هديه‌اي كه براي دانشجويان و طلاب در نظر گرفته شده است، هزينه آموزش بيش از 4 ميليون نفر در كشور كاهش پيدا كرده و تمامي اطلاعات و تبادلات سامانه دانشگاه‌هاي سراسر كشور در بستر اينترنت ملي صورت خواهد گرفت.


منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز




 


 

همه چيز درباره گلكسي ‌A52 سامسونگ

۳۴ بازديد

 

 

احتمالا چند وقت اخير درباره‌ي گوشي‌هاي ميان رده‌ي شركت سامسونگ خبرهايي رو شنيدي، اين رندرهايي كه تحت عنوان گلكسي  گلكسي A52 5G و گلكسي A72 5G معرفي شدند، در طراحي خود نشانه هايي از مدل گلكسي S21 دارند. 

قبل تر خبرهاي پراكنده‌اي از اين مدل گوشي به گوش مي‌رسيد اما به تازگي جزييات كاملي از اين رندر منتشر شده است. 

بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده از هزينه‌هايي كه براي مدل 4G و 5G  گلكسي A52 در كشور ويتنام تعيين شده است، مدل 4G به قيمت 400 دلار و مدل 5G به قيمت 475 دلار به فروش مي‌رسد.

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ خبرگزاري اندرويد سنترال ويژگي‌هاي فني و جزئيات كامل‌تري از اين گوشي هوشمند ميان رده شركت سامسونگ اعلام نمود. از ميان اين ويژگي ها مي‌توان به:

 

·   پردازنده اسنپدراگون 720G

·   صفحه نمايشگر 6.5 اينچي

·   نرخ تازه سازي 60 هرتز

·   8 گيگابايت حافظه رم و 128 گيگابايت حافظه داخلي

·   باتري 4500 ميلي ‌آمپر ساعتي با فناوري شارژ 25 وات



اشاره نمود. ويژگي شگفت انگيز گلكسي A52 5G اما،  دوربين چهارگانه آن در پنل پشتي گوشي است كه شامل يك دوربين اصلي  64 مگاپيكسلي، يك دوربين بسيار عريض ۱۲ مگاپيكسلي و دو دوربين ۵ مگاپيكسلي مي‌باشد؛ همچنين بر اساس اخبار فاش شده مي‌توان به دوربين جلوي اين گوشي كه داراي 32 مگاپيكسل است، پي برد. با داشتن اين اطلاعات مي‌توان دريافت اين مدل گوشي نسبت به مدل پيشين خود بهبودي و پيشرفتي در نرخ تازه سازي تجربه نكرده است، اما صفحه نمايشگر 90 هرتز آن يك بهبودي و امتياز براي اين مدل ميان رده سامسونگ به شمار مي‌رود.

 

شايعه‌هايي  مبني بر منتشر شدن مدل هاي 4G و 5G  وجود دارند كه احتمالا مدل 5G آن مجهز به پردازنده اسنپدراگون 720G خواهد بود؛ همچنين گفته مي‌شود كه اين مدل از قابليت صفحه نمايشگر 120 هرتز نيز بهره مي‌برد. هرچند كه اين ويژگي‌ها براي يك گوشي ميان رده پيشرفتي چشمگير به حساب مي‌آيد، اما هم‌چنان توانايي رقابت با جديدترين گوشي‌هاي منتشر شده از سري S كمپاني سامسونگ را نخواهد داشت.



منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 

 

رندباز در xing : 

 

https://www.xing.com/home/stories/5196865134

 



 

تخفيف ويژه‌ي همراه اول براي خريد سيم كارت‌هاي دائمي

۲۷ بازديد


به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ اپراتور همراه اول فروش ويژه سيم كارت‌هاي دائمي خود را آغاز كرده و در كنار آن خدمات ديگري را براي مشتركان درنظر گرفته است. اين سيم كارت‌ها با 40 درصد تخفيف و به مبلغ 100 هزار تومان به فروش مي رسد. اين طرح كه بسته «خوش آمد» همراه اول ناميده مي‌شود، 30 گيگابايت اينترنت رايگان نيز به خريداران ارائه مي‌دهد. با استفاده از اين بسته، نه تنها مي‌توانيد از تخفيف و اينترنت رايگان آن بهره‌مند شويد، بلكه به مدت 6 ماه از 50 درصد تخفيف مكالمه درون شبكه‌اي و 100 پيامك (انگليسي و فارسي) رايگان ماهيانه نيز برخوردار خواهيد شد.



اپراتور همراه اول را در ايران مي‌توان بدون شك يكي از بزرگترين‌هاي خدمات همراه دانست، اين اپراتور قديمي و با سابقه همواره با ارائه‌ي خدمات بي‌نظير به مشتركين خود، سعي در جلب رضايت آنها داشته و در اين امر تا حد زيادي موفق نيز عمل كرده است. اين اپراتور امسال و به مناسبت دهه فجر طرحي را مبني بر ارائه‌ي تخفيف بر روي سيم كارت‌هاي دائمي خود ارائه كرده. اين سيم كارت هاي دائمي علاوه بر تخفيف در نظر گرفته شده از سوي همراه اول، داراي جوايز و طرح‌هاي اضافه‌ي ديگري نيز مي‌باشند.

افرادي كه مايل هستند سيم كارت‌ دائمي همراه اول را به همراه خدمات آن دريافت كنند، مي‌توانند با مراجعه حضوري به دفاتر و نقاط فروش خدمات همراه اول يا فروشگاه آنلاين اين اپراتور براي خريد سيم كارت دلخواه خود اقدام نمايند. بسته 30 گيگابايت اينترنت رايگان، از زمان خريد بسته به صورت خودكار فعال خواهد شد و مشترك تا يك ماه مي‌تواند از آن استفاده كند. امكان خريد و استفاده از بسته‌هاي اينترنتي ديگر هم‌زمان با اين بسته نيز وجود دارد. مكالمه نيم‌بها و 100 پيامك رايگان درون شبكه‌اي نيز از زمان خريد سيم كارت فعال شده و تا 180 روز (6 ماه) بعد اعتبار خواهد داشت. قابل ذكر است اين دو خدمات همانند اينترنت رايگان، هم زمان با ساير بسته‌هاي مربوطه مانند بسته‌هاي مكالمه مدار فيروزه‌اي، هديه تولد، شتاب در پرداخت، مكالمه همراهي و همچنين بسته پيامك همراهي و يا ساير بسته هاي پيامك قابل فعال سازي هستند. البته نمي‌توان بسته مكالمه نيم بها را همراه با طرح‌هاي تخفيف 399 و 299 فعال نمود. چنانچه مايل هستيد از 50 درصد تخفيف مكالمه و 100 پيامك رايگان همراه اول بهره‌مند شويد، كافيست كد دستوري *1000*30# را شماره گيري كنيد و يا از طريق اپليكيشن همراه من اقدام نماييد.

نكته قابل ذكر درباره اين طرح و فروش ويژه همراه اول اين است كه طرح‌هاي قسطي، سيم كارت هاي سازماني و ... امكان استفاده از اين طرح را ندارند و طبق قيمت تعيين شده قبلي به فروش مي‌رسند.


منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 

 

رندباز در reddit:  https://www.reddit.com/user/rondbaz/comments/livimk/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2_%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87_%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C_%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C_%D8%A8%D9%87_%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87_%D8%AC%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%B2_%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF/

هداياي ايرانسل به مشتركين خود به مناسبت "روز مادر" و "روز پدر"

۲۱ بازديد

 

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ ايرانسل در قالب كمپين «با فاصله بهتريني!» 2 گيگابايت اينترنت داخلي و مكالمه رايگان به مشتركين خود هديه مي‌دهد. بدين طريق، برقراري ارتباط با پدر و مادران در اين شرايط سخت آسان شده و با حفظ فاصله اجتماعي مي‌توان با آن‌ها ارتباط صوتي و تصويري برقرار كرد.

اين هدايا، فرصت مناسبي را فراهم مي‌كنند كه در اين شرايط خاص و البته سخت،  با پدر و مادر خود در روزهايي كه به آن‌ها نسبت داده شده است، ديدن كرده و دلشان را براي چند دقيقه شاد كنيم. هداياي ويژه ايرانسل كه به مشتركان خود اين امكان را مي‌دهد در روز مادر و پدر از تماس تصويري و تلفني رايگان برخوردار شوند، دقايق و لحظات خوبي را براي پدر و مادران گرامي رقم مي‌زند.

روز مادر و روز پدر از مناسبت‌هاي بسيار مهم و ارزشمند بين ماست. فرزندان در اين دو روز به ديدار پدر و مادر خود رفته و سعي در خوشحال كردن آنها دارند. اما امسال اين دو مناسبت كمي متفاوت است. به دليل شيوع ويروس كرونا بسياري از خانواده‌ها براي حفظ سلامتي خود و يكديگر به ديدار هم نرفته و از طريق تماس تلفني و يا تصويري با هم ارتباط مي‌گيرند. به همين سبب مصرف اينترنت و يا استفاده از تماس‌هاي تلفني مخصوصا در روزهاي خاصي مثل روز پدر و يا روز مادر از هميشه بيشتر شده است.

به همين سبب، اپراتور بزرگ و محبوب كشور، ايرانسل، با در نظر گرفتن هدايا و بسته‌هاي ويژه‌اي سعي دارد تا به برقراري هر چه بهتر اين ارتباط كمك كند.  

مشتركان  اپراتور ايرانسل مي‌توانند در هر دو تاريخ 15 بهمن (روز مادر) و 7 اسفند (روز پدر) از اين  بسته رايگان اينترنتي بهره مند شوند. براي استفاده از بسته 2 گيگابايت اينترنت داخلي، فقط كافيست كد دستوري #۵* را شماره‌گيري كنيد تا اين بسته براي شما فعال شود. افرادي كه از اپليكيشن ايرانسل من استفاده مي‌كنند نيز مي توانند از طريق اين نرم افزار براي فعال سازي بسته اينترنت هديه اقدام كنند. در نظر داشته باشيد كه هر بسته براي هر مشترك تنها يك بار فعال مي‌شود. اعتبار هر بسته نيز تا پايان همان روز خواهد بود.

مدت اعتبار و نحوه فعال سازي اما براي مكالمه رايگان ايرانسلي متفاوت است. براي بهره‌مندي از مكالمه رايگان ايرانسل مي‌توانيد در فاصله بين روز مادر تا روز پدر كه شامل بازه زماني بين 15 بهمن تا 7 اسفند مي‌شود، كد #۳*۱*۴۴۴۴* را شماره گيري نماييد. همچنين مي‌توانيد از اپليكيشن ايرانسل من براي فعال سازي مكالمه رايگان ايرانسلي بهره ببريد. نحوه كار اين مكالمه بدين شكل است كه اگر تماس تلفني شما بيشتر از 5 دقيقه طول بكشد، 50 دقيقه بعدي مكالمه رايگان خواهد بود.


منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 


گوشي جديد شيائومي با نمايشگر آبشاري معرفي شد

۳۵ بازديد



برندهاي گوشي موبايل در سراسر دنيا هميشه سعي ميكنند طرح‌هاي متفاوتي را در قالب طرح‌هاي مفهومي ارائه دهند و در اين زمينه نيز رقابت بسيار بالايي با يكديگر دارند. چند وقتي است كه ترند كمپاني‌هاي موبايل براي ارائه‌ي اين طرح‌هاي متفاوت، بر روي نمايشگر متمركز شده و سعي دارد تا از اين صفحه حداكثر بهره برداري را داشته و تا حد امكان حاشيه‌هاي آن را حذف كند. اين بار شركت شيائومي با ارائه‌ي مدل مفهومي جديد خود، گامي بزرگ را در اين راه برداشته و مدل آبشاري را با حذف كامل گوشه‌ها معرفي كرده است. 

 

قابل ذكر است كه بسياري از طرح‌هاي مفهومي هيچگاه به مرحله توليد نمي‌رسند؛ به عنوان مثال، پس از اين كه شيائومي گوشي مفهومي جديدي را با نام مي ميكس آلفا در سال 2019 معرفي نمود، بسياري را با صفحه نمايشگر آن كه تمامي بدنه گوشي را پوشش مي‌داد شگفت زده كرد؛ اما بازار موبايل چين و جهان هرگز نمونه واقعي آن را نديد و تا كنون به عنوان يك گوشي مفهومي ماندگار شده است.

 

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ گوشي مفهومي شيائومي داراي نمايشگري با طرح آبشار (واترفال) است كه نه تنها حاشيه‌اي ندارند، بلكه تصاوير نمايشگر تا هر چهار لبه آن كشيده شده است. اين شركت چيني هدف از خلق چنين طرحي را «بي‌نهايت كردن محدوديت‌هاي صفحه نمايش» عنوان نمود. صفحه نمايش اين گوشي هوشمند  در لبه‌هاي سمت راست و چپ و همچنين بالا و پايين نمايشگر، طرح آبشار را با انحناي 88 درجه نشان مي‌دهد؛ بنابراين جايي براي قرار دادن دكمه پاور و تنظيم صداي گوشي موبايل نمي‌گذارد. تنها قسمتي از گوشي مفهومي شيائومي كه تصاوير نمايشگر را نشان نمي‌دهد، چهار گوشه‌ي آن مي‌باشد كه با پوششي تيره و كوچك پوشيده شده‌اند؛ همين امر اين شركت چيني را از هدف خود مبني بر بي‌نهايت كردن نمايشگر صفحه گوشي، دور مي‌كند

 

اين طرح مفهومي ممكن است به مذاق كساني كه با صفحه نمايشگر‌هاي خميده موافق نيستند خوش نيايد. درست مانند موقعي كه با انتشار مدل گلكسي اس 21 اولترا سامسونگ، بسياري از صفحه نمايشگر خميده آن ناراضي بودند. در پي همه‌گيري ويروس كرونا، بسياري از شركت‌هاي سازنده گوشي‌هاي موبايل فرصت رونمايي حضوري از محصولات خود را از دست دادند. مدل مفهومي شيائومي نيز تنها در قالب رندر و با انتشار تصاويري از آن به مخاطبان معرفي شد؛ بنابراين نمي‌توان انتظار تأثيرگذاري زيادي را از چنين محصولي بدون رونمايي حضوري داشت. اين در حالي است كه روش شيائومي همواره ايجاد فاصله زماني بين ارائه طرح مفهومي و عرضه گوشي موبايل توليد شده با طرح مذكور به بازار است. به گفته يكي از نمايندگان شيائومي: اين گوشي واقعا به مرحله توليد رسيده است و برخي از مديران اين شركت از آن استفاده مي‌كنند. شركت شيائومي طراحي نمايشگر آبشار اين طرح مفهومي را ثمره دستاوردها و موفقيت‌هايي مي‌داند كه در فناوري «خميده كردن شيشه» و «چند لايه سازي» رقم خورده است؛ البته هنوز نام مشخصي براي اين گوشي مفهومي در نظر گرفته نشده است. 

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 

 

 

 

 

بهترين گوشي‌هاي گيمينگ 2021

۲۸ بازديد

بهترين گوشي‌هاي گيمينگ 2021

12.  Nubia Red Magic 5G

داراي عملكرد جادويي براي بازي‌ها!

اين گوشي گيمينگ اولين گوشي داراي نمايشگر 144 هرتز محسوب مي‌شود كه آن را براي انجام هر نوع بازي مخصوص به گوشي‌هاي هوشمند مناسب مي‌نمايد. اما اين تنها ويژگي منحصر به فرد Nubia Red Magic 5G به شمار نمي‌رود. امكانات ويژه اين دستگاه تجربه خوشايندي را براي كاربران خود فراهم مي‌سازد كه از بين آن‌ها مي‌توان به:

·         گيره‌هاي مخصوص بدنه گوشي كه باعث مي‌شود فرد كنترل بيشتري بر روي حركت دادن گوشي داشته باشد

·         فن و مايع خنك كننده موجود در دستگاه قسمتي از بدنه آن را كه در زير دستان فرد قرار مي‌گيرد خنك نگه مي‌دارد

·         فضاي مخصوص بازي ها (Game Space) براي مديريت و دسته‌بندي بازي‌ها

·         فناوري 4D Shock براي لرزش گوشي به هنگام انجام بازي

اشاره نمود. گوشي گيمينگ Nubia Red Magic 5G، از فناوري نسل پنجم گوشي‌هاي تلفن پشتيباني مي‌كند و تنها ايرادي كه بر آن وارد است برخي ايرادات نرم افزاري جزئي و ابعاد صفحه نمايش آن ( 1080×2340) مي‌باشد.


. Asus ROG Phone 3

ساخته و طراحي شده تمام و كمال براي گيمرها!

اين دستگاه داراي تمام قابليت‌هايي است كه يك گيمر به آن احتياج دارد. از باتري 6000 ميلي آمپر بر ساعت گرفته تا نمايشگر 144 هرتز با فناوري امولد و طول 6.59 اينچ. علاوه بر اين ويژگي‌ها، پردازنده اسنپ دراگون 865 پلاس و 16 گيگابايت حافظه رم در نهايت اين گوشي گيمينگ را در رتبه دوم ليست ما قرار داده‌اند. اين دستگاه از آن جهت تماما مناسب گيمر ها طراحي به حساب مي‌آيد كه يك فن كوچك روميزي درون جعبه آن قرار داده شده است تا با كمك سيستم خنك كننده موجود در دستگاه، از افزايش دماي Asus ROG Phone 3 جلوگيري شود. لوازم ديگر مربوط به بازي مانند دسته هاي مخصوص بازي نيز براي كاربران اين دستگاه در فروشگاه‌ها قابل تهيه مي‌باشد. همچنين، نرم افزارهاي درون دستگاه قابليت تنظيم عملكرد CPU و فن را فراهم مي‌سازد.

اگر چه موارد حذفي در Asus ROG Phone 3 تاثيري در كيفيت بازي ندارد، اما به عنوان يك نقص در اين دستگاه به شمار مي‌رود. عدم داشتن شارژر بي‌سيم و ضد آب نبودن اين گوشي گيمينگ را مي‌توان از ديگر ايرادات دستگاه دانست.





3. Black Shark 3

داراي ويژگي‌هاي سطح بالا و فناوري 5G!

هر چند اين دستگاه قابليت رقابت با گوشي‌هاي گيمينگ هم‌دوره خود را ندارد اما با اين حال بهترين نوع خود در برند شيائومي به حساب مي‌آيد. دستگاه Black Shark 3 بزرگ، ضخيم و داراي لامپ‌هاي LED مي‌باشد و ويژگي‌هاي سطح بالاي آن همان چيزي است كه گيمرها به دنبال آن هستند. آنچه موجب شگفتي مي‌شود دوربين اين گوشي است كه در نور كم نيز عملكرد بسيار خوبي دارد. تنها دو دليل باعث مي‌شود كه Black Shark 3 نتواند از ساير گوشي‌هاي گيمينگ كه قبل‌تر به آن‌ها پرداختيم پيشي بگيرد. اولين دليل نرخ تازه سازي 90 هرتز آن مي‌باشد. دومين دليل نيز اين است كه اين دستگاه امكانات بازي كمتري نسبت به دو گوشي گيمينگ ذكر شده دارد.

4. Razer Phone 2

داراي امكانات بازي منحصربه‌فردي كه هر روز بهتر از قبل مي‌شود!

دوربين و نمايشگر اين دستگاه به خوبي ديگر گوشي‌هايي كه با قيمت يكسان به فروش مي‌رسند نمي‌باشد و همين موضوع باعث مي‌شود گيمرها ساير انواع گوشي‌هاي گيمينگ را با امكانات بيشتر ترجيح دهند. هرچند استفاده از پردازنده اسنپ دراگون 845 و شارژر بي‌سيم Qi شيشه‌اي براي Razer Phone 2 پيشرفت زيادي به حساب مي‌آيد اما به طور كلي اين دستگاه تغييرات قابل توجهي را نسبت به اولين نسخه خود نداشته است. اما چه چيزي باعث مي‌شود بسياري Razer Phone 2 را به عنوان يك گوشي گيمينگ انتخاب كنند؟ ويژگي‌هاي نظير:

·         رم 8 گيگابايتي

·         بلندگوهاي قوي

·         نرخ به روز رساني 120 هرتز

·         باتري 4000 ميلي آمپر بر ساعت

محبوبيت زيادي را در بين مخاطبان به‌وجود مي‌آورد.

5. Black Shark 2

بهترين گوشي گيمينگ ارزان قيمت!

اين دستگاه دومين نسخه Black Shark در نسل گوشي‌هاي گيمينگ شيائومي مي‌باشد كه با قدرت بيشتر و نمايشگر باكيفيت‌تري نسبت به نسخه اوليه همراه است. دوربين سطح بالا و اجزاء دروني عالي، تركيبي را به‌وجود آورده است كه با وجود تمامي بي‌ثباتي‌ها و نقص‌ها، Black Shark 2 را از بسياري از رقباي خود جلو انداخته و در اين ليست قرار داده است. اين دستگاه در همه كشورها موجود نبوده و در برخي كشورها مانند آمريكا به سختي يافت مي‌شود.

بهترين گوشي‌هاي هوشمند مناسب براي بازي

1. iPhone 12 Pro

بهترين گوشي گيمينگ آيفون در دنيا!

گوشي آيفون 12 پرو جديدترين مدل برند آيفون است كه با قابليت‌هاي حيرت‌انگيزش نظر بسياري از منتقدان را به خود جلب نموده است. نمايشگر 6.1 اينچي ساختار فوق‌العاده‌اي دارد و سايز بدنه، گوشي را براي بازي‌هاي مختلف مناسب مي‌نمايد. سرعت بالاي اين دستگاه را مي‌توان مديون پردازنده قوي و حجم بالاي حافظه داخلي آن دانست. تنوع و تعدد بالاي بازي‌هاي اپ استور نيز انتخاب‌هاي گسترده‌اي را پيش روي كاربران قرار مي‌دهد. تمامي اين امكانات به قيمت بسيار بالاي اين گوشي هوشمند مي‌انجامد. در مقابل با خريد آن در حقيقت تا چندين سال از گوشي رده بالا بي‌نياز خواهيد بود.

2.  OnePlus 8 Pro

بهترين مدل وان پلاس!

تا چند وقت پيش مدل وان پلاس 7 در اين ليست جاي داشت. اما نسخه 8 كه تمامي ويژگي‌هاي لازم براي بازي كردن و همچنين بهترين نمايشگر را دارد، نسخه پيش از خود را از ليست بهترين گوشي‌هاي هوشمند مناسب براي بازي حذف كرده است. از ويژگي‌هاي خارق‌العاده اين دستگاه مي‌توا موارد زير را نام برد:

·         مجهز به پردازنده اسنپ دراگون 865

·         12 گيگابايت حافظه رم

·         صفحه نمايشگر 6.78 اينچي با ابعاد 1440×3168

·         نرخ به‌روزرساني 120 هرتز

·         باتري 4510 ميلي آمپر بر ساعت

·         پشتيباني از فست شارژر و شارژر بي‌سيم

همچنين اين دستگاه با پشتيباني از نسل پنجم تلفن‌هاي همراه، به افراد امكان بهره‌مندي از بازي‌هاي آنلاين با بيشترين سرعت را مي‌دهد.

3. Samsung Galaxy S20 / S20 Plus

گنجاندن گوشي‌هاي سامسونگ گلكسي S20 و همچنين S20 Plus در اين ليست با وجود امكانات بسيار سطح بالا و جذاب در بين پرچم‌داران اندرويدي هرگز دور از انتظار نبود. اگر ساكن آمريكا هستيد پس مي‌توانيد به راحتي نسخه داراي اسنپ دراگون 865 آن را تهيه كنيد، در حالي كه در ساير كشورها اين دستگاه با پردازنده Exynos 990 ارائه مي‌گردد. از ديگر ويژگي‌هاي مطلوب Samsung Galaxy S20 و S20 Plus مي‌توان به 8 گيگابايت حافظه رم، نمايشگر با فناوري QHD+ و نرخ به‌روزرساني 120 هرتز اشاره نمود. همچنين باتري‌هاي اين دستگاه‌ها با 4000 و 4500 ميلي آمپر ساعت به ترتيب براي گلكسي S20 و گلكسي S20 پلاس، بهترين عملكرد را به آن‌ها مي‌بخشد.

4. LG V60 ThinQ  + نمايشگر دوتايي

گوشي هوشمند LG V60 ThinQ نسخه به‌روزرساني شده‌ي LG G8 بوده و نمايشگر دوتايي آن، اين مدل را از ساير مدل‌هاي برند ال جي جلو انداخته است. ويژگي‌هاي نمايشگر آن هيچ تغييري نسبت به مدل V60 نكرده است، با اين حال دوگانه بودن نمايشگر به كاربران امكان اجراي دو برنامه به‌طور هم‌زمان را مي‌دهد. به عنوان مثال، در هنگام بازي مي‌توانيد از ديدن يك فيلم نيز لذت ببريد. همچنين برخي از اپليكيشن‌ها، نظير گوگل مپ، با گسترده شدن در هر دو صفحه، ابعاد بيشتري را به كاربر نمايش مي‌دهد. ديگر ويژگي‌هايي كه LG V60 ThinQ به همراه صفحات دو تايي آن را در اين ليست قرار داده است، از قبيل موارد زير مي‌باشد:

·         پردازنده اسنپ دراگون 865

·         8 گيگابايت حافظه رم

·         128 تا 256 گيگابايت حافظه داخلي

·         مجهز بودن به اندرويد 10

·         باتري 5000 ميلي آمپر بر ساعت

·         3.5 ميلي‌متر جك هدفون

5. Motorola Edge Plus / Motorola Edge

داراي نمايشگر بسيار جذاب و دكمه مخصوص بازي بر روي بدنه!

پس از يك دوره طولاني، سرانجام موتورولا بهترين نسخه رده بالاي پرچم‌دار برند خود را منتشر نمود و به همگان ثابت كرد كه اين مدت طولاني ارزش صبر كردن را داشته است! نمايشگر آبشاري بسيار زيبا، امكانات عالي و همچنين يك قابليت ويژه براي بازي‌ها، محبوبيت موتورولا را بار ديگر در بين كاربران افزايش داده است. اين قابليت ويژه شامل دكمه ديجيتالي در كناره گوشي دقيقا زير انگشت دست افراد مي‌باشد. مشخصات فني آن به شرح زير است:

·         پردازنده اسنپ دراگون 865

·         256 گيگابايت حافظه داخلي (بدون قابليت ارتقاء)

·         12 گيگابايت حافظه رم

·         نمايشگر 6.7 اينچ

·         نرخ به‌روزرساني 90 هرتز

·         دوربين‌هاي سه‌گانه 108 مگاپيكسلي

در حاليكه قيمت موتورولا Edge Plus با ساير پرچم‌داران يكسان مي‌باشد (999 دلار)، حتي در كشور آمريكا به سختي مي‌توان آن را پيدا نمود. در مقابل موتورولا Edge با وجود امكاناتي تقريبا مشابه، يعني اسنپ دراگون 765، رم 6 گيگابايتي، باتري 4500 ميلي آمپر ساعتي و همينطور حافظه داخلي 128 با قابليت ارتقاء، قيمتي پايين‌تر داشته (699 دلار) و نسبت به نسخه Plus بيشتر در دسترس افراد قرار دارد.


منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 


چگونه با حفظ شماره، اپراتور خود را تغيير دهيم؟

۲۵ بازديد

امكان ترابرد شماره‌هاي همراه از سال ۹۵ شروع شده و به اجرا درآمد. هدف اين طرح ارائه اين امكان به مشتركين جهت تغيير اپراتور خود با حفظ شماره‌ي سابق‌شان را مي‌دهد. با اجرايي شدن اين طرح بسياري از افراد توانستند بدون تغيير شماره‌شان با اپراتور ديگري كوچ كنند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، از ابتداي سال جاري تا پايان آذرماه تعداد ترابرد هاي انجام شده از اپراتور ايرانسل به دو اپراتور ديگر 35,998، از اپراتور همراه اول به دو اپراتور ديگر 34,425 و انتقال از اپراتور رايتل به ايرانسل و همراه اول 8,665 مي باشد. در مجموع معادل 79 هزار و 88 ترابرد در بازه زماني ذكر شده صورت گرفته است.


به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ از اول سال 1399 تا پايان آذرماه، ميزان ترابردهاي انجام شده 79 هزار و 88  مورد گزارش شده است. طريقه استفاده از اين طرح نيز بدين شكل است كه ابتدا فرد بايد به صورت غير حضوري از طريق وب‌سايت اپراتوري كه قصد دارد از آن استفاده كند يا به صورت حضوري از طريق مراجعه به دفاتر مربوطه، براي اين طرح ثبت نام كند. پس از آن، تمامي هزينه‌هاي پيامك، تماس و اينترنت مطابق اپراتور جديد خواهد بود. درخواست ترابرد، شرايط و قوانين مختص به خود را دارد. چنانچه درخواست ترابرد مشتركين با شرايط اين طرح سازگار نباشد، استفاده از اپراتور ديگر بدون تغيير شماره تلفن صورت نخواهد گرفت؛ اما در صورت تاييد و موافقت با درخواست فرد، يك پيامك حاوي تائيد ثبت نام به او ارسال مي‌شود.


از مواردي كه موجب مي شود درخواست اپراتورها از طريق ترابردپذيري تاييد نشود به شرح زير است:

·   مشترك بيش از دو بار در سال درخواست تغيير اپراتور خود را بدهد.

·   مشترك كم‌تر از سه ماه از اپراتور اوليه استفاده كرده باشد.

·   هويت فرد با مشخصات اعلام شده براي استفاده از اپراتور جديد مطابقت نداشته باشد.

·   تغيير سيم كارت دائمي به اعتباري و بالعكس.

·   فعال نبودن سيم كارت اوليه.

·   عدم پرداخت به‌موقع صورت‌حساب براي سيم كارت‌هاي دائمي.

از دلايلي كه باعث به وجود آمدن اين ميزان ترابردها و تعويض اپراتور توسط مشتركين مي‌شود، مي‌توان به كيفيت خدمات، تعداد تخلفات و تجربه كاربري اشاره نمود. همچنين، ممكن است با ارائه سرويس‌هاي جديد و خدمات شگفت‌انگيز از سوي يك اپراتور، مشتركان اپراتورهاي ديگر بخواهند براي استفاده از اين سرويس‌ها به اپراتور ديگر روي آورند؛ بنابراين نمي‌توان نامناسب بودن خدمات اپراتورها را ملاكي براي توجيه تعويض اپراتورها در نظر گرفت.


 





 

اميدي به گوشي هوشمند خيس شده هست؟

۲۹ بازديد

گوشي هوشمند شما ممكن است با راه‌هاي مختلفي آغشته به آب و ساير مايعات شود. از ريخته شدن بطري آب بر روي آن گرفته تا افتادن دستگاه در رودخانه. در اينگونه مواقع افراد اضطراب شديدي را تجربه مي‌كنند و بر همين اساس واكنش‌هاي سريع و يا گاهاً اشتباهي را از خود نشان مي‌دهند. اگر تا به حال چنين اتفاقي براي شما پيش آمده است، حتما در اولين مرحله سعي كرده‌ايد گوشي موبايل خود از آب يا ديگر مايعات دور كرده و سپس براي بررسي عملكرد دستگاه آن را روشن كنيد. همچنين ممكن است با فوت كردن در آن بكوشيد آب نفوذ كرده در اجزاي گوشي موبايل هوشمندتان را خارج كنيد. اين راه‌ها نه تنها كمكي به نجات گوشي موبايل شما نمي‌كند، بلكه باعث ايجاد خرابي بيشتر مي‌گردد. به عنوان مثال، هنگامي كه دستگاه موبايل‌تان خيس مي‌شود، لازم است به جاي روشن كردن آن، موبايل را به سرعت خاموش كنيد تا احتمال اتصالي كردن آن از بين برود.


گوشي‌هاي هوشمند هر روز پيشرفت مي‌كنن و به تبع اين پيشرفت قيمت آنها نيز بالاتر ميرود بنابراين نگهداري از تلفن همراهي كه هزينه‌ بالايي به پاي آن پرداخت كرديم امري ضروري بوده و هرگونه آسيبي به آن مي‌تواند براي ما وحشتناك و به مانند كابوس باشد. يكي از اين آسيب‌ها خيس شدن گوشي موبايل است كه مي‌تواند خسارت‌هاي وحشتناكي را نيز به همراه داشته باشد. در اين مقاله قصد داريم تا راهكارهايي را جهت جلوگيري از آسيب‌هاي جانبي ناشي از خيس شدن ارائه دهيم. 

راه‌هاي متفاوت ديگري هستند كه برخي انجام آن ها را پس از به‌وجود آمدن چنين اتفاقاتي ترجيح مي‌دهند. به عنوان مثال، مي‌توانيد تلفن همراه  خيس شده خود را به افرادي كه كار تعميرات موبايل انجام مي‌دهند بسپاريد. براي اين كار مجبور مي‌شويد هزينه‌اي را بابت برگرداندن اطلاعات گوشي به آن‌ها بپردازيد. براي جلوگيري از دچار شدن به اين مشكلات، خريد يك گوشي هوشمند با قابليت ضد آب بودن بهترين راه حل محسوب مي‌شود. براي اين كار لازم است به عدد IP گوشي هوشمندي كه قصد خريد آن را داريد دقت كنيد. IP مقياسي براي اندازه‌گيري ميزان مقاومت گوشي در برابر آب مي‌باشد. اگر IP گوشي مورد نظر شما IP67 يا IP68 بود مي‌توانيد از ضد آب بودن آن اطمينان خاطر داشته باشيد.


 در ادامه مجموعه اقداماتي را كه لازم است پس از خيس شدن گوشي موبايل هوشمند انجام گردد، در چهار مرحله توضيح داده‌ايم:

1. هنگامي كه دستگاه به داخل يك ظرف آب مي‌افتد، ابتدا با حفظ آرامش خود، گوشي را از آب بيرون بياوريد.


2. سپس گوشي را خاموش كرده و باتري را از آن خارج نماييد؛ البته اگر دستگاه شما مانند اغلب موبايل‌هاي هوشمند ديگر مجهز به باتري داخلي ‌باشد، نمي‌توانيد باتري را از آن خارج كنيد.


3. بعد از آن، قاب گوشي را جدا نموده و با يك حوله كاغذي بدنه آن را خشك كنيد. در اين قسمت، توجه و دقت به جلوگيري از نفوذ آب موجود بر روي بدنه به شكاف و درز ها، اهميت ويژه‌اي دارد.


4. در آخر براي از بين بردن قطرات آب موجود در شكاف و درز ها، بهتر است با استفاده از دستگاه مخصوص توليد هواي فشرده، آب را خارج كنيد. اگر دسترسي به چنين دستگاهي نداريد، با استفاده از دهان خود نيز مي‌توانيد به درون دستگاه به آرامي و با دقت بسيار فوت كنيد.


برخلاف توصيه‌هاي شنيده شده از افراد مختلف، قرار دادن گوشي موبايل خيس شده در ظرفي حاوي دانه‌هاي برنج، چندان مفيد و تاثيرگذار نمي‌باشد؛ چرا كه جذب بالاي دانه برنج نمي‌تواند تمامي قطرات ريز آب را كه به درون دستگاه نفوذ كرده است از بين ببرد؛ از طرفي ديگر، نمناك شدن برنج پس از جذب آب نيز مي‌تواند مشكلاتي را براي دستگاه به‌وجود آورد.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

 

 


واردات موبايل در دي ماه نسبت به آذرماه دو برابر شد

۲۹ بازديد

با مقايسه ميزان واردات گوشي‌هاي موبايل در دو ماه دي و آذر 99 با سال 98، مي‌توان دريافت دي ماه سال جاري همواره بيشترين ميزان واردات تلفن همراه را به خود ديده است؛ همچنين گزارشات نشان مي‌دهد در آذر 98 با 1 ميليون و 280 هزار گوشي، 400 هزار دستگاه بيشتر از سال 99 به كشور وارد شده است. بر طبق اين آمار و در بازه زماني بهمن 98 تا دي 99، تعداد دستگاه‌هاي وارداتي به كشور بالغ بر 15 ميليون و 40 هزار گوشي موبايل مي‌باشد كه بعد از دي، بيشترين ميزان واردات دستگاه در تير 99 با يك ميليون و 720 هزار دستگاه انجام شده است. در مقابل، كمترين ميزان واردات گوشي به كشور طبق آمار هر سال، در فروردين ماه صورت مي‌گيرد. دليل اين امر تعطيلات عيد نوروز گزارش مي‌شود.


با  اختصاص ارز بيشتر نسبت به گذشته براي واردات موبايل به ايران دستگاه هاي تلفن همراه با كاهش قيمت ۱۵ درصدي همراه شدند. از طرف ديگر واردات موبايل در دي ماه امسال با رشد قابل توجهي همراه شد. به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ واردات گوشي افزايش دو برابري را در دي ماه نسبت به آذرماه شاهد بوده است.


انجمن  واردكنندگان موبايل آمار جديدي را مبني بر تعداد دستگاه‌ها وارد شده در آذر و دي منتشر نموده است. بر طبق اين آمار، در دي ماه تعداد تلفن‌هاي همراه وارداتي 2 ميليون و 50 هزار دستگاه بود كه از اين ميزان، 30 هزار دستگاه را گوشي‌هاي مسافري دربرمي‌گيرد؛ حال آن كه تعداد گوشي‌هاي وارداتي در آذر 880 هزار دستگاه گزارش مي‌شود.


به گزارش اين انجمن ، با افزايش 2.3 برابري تعداد دستگاه‌هاي وارد شده به كشور در مقايسه با آذر ماه، فعلا بازار موبايل تا حداقل دو ماه از واردات سري جديد محصولات بي‌نياز است. بازار موبايل در ايران از آذر ماه تاكنون با كاهش قيمت اين محصولات مواجه بوده است؛ تا جايي كه در بهمن 99 كاهش 40 درصدي قيمت را تجربه نمود. ظاهرا فروشندگان موبايل از وضعيت كنوني چندان راضي نيستند؛ چرا كه مجبور به صرف نظر از سود خود براي فروش گوشي‌هاي موجود در انبارها مي‌باشند.

بر طبق شواهد موجود، پيش‌بيني مي‌گردد كاهش 40 درصدي قيمت گوشي‌هاي موبايل ماندگار نبوده و در ماه‌هاي آينده، بازار موبايل افزايش چند درصدي را در قيمت‌ها تجربه كند؛ اين در صورتي است كه ارز كمي به واردات دستگاه‌هاي تلفن همراه تخصيص داده شود.


منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز