آرشیو آذر ماه 1400

خريد و فروش سيم كارت رندباز

ساخت بسته تركيبي دلخواه با طرح بسته بساز همراه اول

۱۳ بازديد

احتمالا تا به حال تجربه ي مصرف اينترنت با تعرفه ي آزاد را داشته ايد و شاهد هزينه ي هنگفت آن شده ايد هزينه اي كه باعث ميشود ما حتي بسته ي اينترنتي رزرو داشته باشيم تا به محض اتمام بسته، بسته ي اينترنتي رزرو برايمان فعال گردد در مورد تعرفه ي مكالمه نيز اين داستان برقرار است اما خوشبختانه تعرفه ي مكالمه به صورت آزاد آنقدر زياد نيست كه افراد از آن دوري كنند و اگر بسته ي مكالمه اي را به هر دليلي فراموش كنند دچار خسارت زياد شوند

در اين ميان بسته هايي وجود دارند كه ما آنها را به نام بسته هاي تركيبي ميشناسيم كه شامل بسته ي مكالمه + بسته ي اينترنتي هستند كه چون اين بسته ها محدودند نميتوانند تمامي سليقه ها را ارضا كنند به اين دليل همراه اول از طرحي به نام طرح بسته بساز رو نمايي كرده كه در ادامه به معرفي آن مي پردازيم 

پيشنهاد طرح ها و سرويس هاي اقتصادي و متنوعي كه كاملا بر اساس الگوي مصرف مشتركين سيم كارت اعتباري همراه اول و دائمي آن مي باشد، از جمله كارهايي است كه اپراتور همراه اول با هدف جلب رضايت بيشتر مشتركين انجام داده است.

 

طرح بسته بساز همراه اول

 

علاوه بر ايجاد تنوع در معرفي طرح و بسته ها متناسب با نياز مشتركين ، اپراتور همراه اول فرصتي جديد و طلايي براي هر كدام از مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري خود ايجاد كرده كه در صورت تمايل مي توانند بسته تركيبي دلخواه خود را بسازند. اين طرح كه با نام " طرح بسته بساز همراه اول " شناخته مي شود، قابليت تطابق با نياز و مصرف هر كاربر را به طور جداگانه داشته و هر كاربر مي تواند يك بسته كاملا منحصر بفرد و مخصوص داشته باشد.

با استفاده از اين طرح همه مشتركين سيم كارت همراه اول (سيم كارت اعتباري و سيم كارت دائمي همراه اول) مي توانند با توجه به نياز و سليقه خود بسته هاي تركيبي كه حاوي حجم دلخواهي از اينترنت ، مكالمه و پيامك باشند را ساخته و از آن استفاده نمايند. بنابراين مشتركين بايد براي مديريت بهتر هزينه هاي ارتباطي خود، بسته مورد نظر را كاملا متناسب با مصرف و نياز خود طراحي كرده و در انتخاب هر بخش نهايت دقت و توجه را داشته باشند.

 

در طراحي بسته هاي تركيبي دلخواه، لازم است مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي همراه اول موارد زير را مد نظر قرار دهند:

 

·        بسته هاي دلخواه به صورت 30 روزه شامل سه بخش مكالمه، پيامك و اينترنت مي باشند كه حجم هر بخش مطابق با سليقه و نياز مشترك انتخاب مي گردد.

·        بخش مكالمه و پيامك اين بسته هاي تركيبي براي ارتباطات درون شبكه مي باشد و مكالمه و ارتباطات خارج از شبكه با تعرفه عادي محاسبه مي گردد.

·        امكان فعال سازي همزمان بسته هاي دلخواه با ساير بسته هاي تركيبي ( بسته هاي گلخانه، بسته هاي قيمتي و يك بسته دلخواه ديگر ) وجود ندارد.

·        فعال سازي همزمان بسته هاي دلخواه با بسته هاي فقط اينترنت، فقط مكالمه و فقط پيامك وجود داشته و در صورت فعال سازي اولويت با بسته اي خواهد بود كه زودتر به اتمام مي رسد.

·        بسته هاي دلخواه، بسته رزرو پيش فرض ندارند.

·        هيچ يك از اجزاي بسته دلخواه داراي تمديد خودكار نيستند.

·        در صورتي كه حجم يكي از بخش هاي تركيبي (مكالمه، پيامك يا اينترنت) زودتر از حجم ساير بخش هاي بسته دلخواه و همچنين زودتر از زمان اتمام بسته به پايان برسد و مشترك بسته ديگري از اين نوع نداشته باشد، مصرف او در اين بخش تا زمان اتمام بسته دلخواه با تعرفه آزاد محاسبه مي گردد.

·        پيامك هاي مربوط به اتمام زماني (24 ساعت و يا 1 ساعت قبل از اتمام باندل)، اتمام حجمي هر كدام از بخش ها ( مكالمه، پيامك و اينترنت) و اتمام 85% حجم بسته اينترنت همانند ساير بسته هاي تركيبي براي مشترك ارسال مي گردد.

 

"طرح بسته بساز همراه اول "به دليل قابليت طراحي بسته هاي جداگانه و متنوع، به خوبي نشان مي دهد كه اين اپراتور هميشه به نيازهاي كليه مشتركين سيم كارتهاي اعتباري و دائمي خود توجه دارد . قطعا انتخاب بسته تركيبي دلخواه؛ براي مشتركيني كه فكر مي كنند خودشان بهتر از هركس ديگري توانايي مديريت هزينه هاي مربوط به ارتباطات را دارند، بهترين گزينه خواهد بود. زيرا با شناخت درست و آگاهانه از ميزان مصرف، هر مشترك مي تواند به راحتي اقتصادي ترين طرح مخصوص به خود را ساخته و از سرويس هاي بي نظير همراه اول لذت ببرد

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


 

خدمات ايرانسل در دوره ي كرونا

۱۴ بازديد

با ورود ويروس كرونا كسب و كارها به دو دسته تقسيم شدند و دو واكنش متفاوت را همراه خود داشتند دسته ي اول كمپاني هاي كوچك و تازه تاسيس و حتي كمپني هاي متوسط كه با خطر از بين رفتن كسب و كار خود مواجه شدند و حتي خيلي از اين كمپاني ها از بين رفتند! و دسته ي دوم كمپاني هاي بزرگي مانند كارخانه هاي توليد مواد غذايي و اپراتور هاي تلفن همراه اعم از همراه اول ايرانسل و رايتل بودند كه با اينكه اين ويرووس سود اين شركت ها را پايين آورد اما نتوانست باعث خسران شديد شود و از طرفي ديگر اين كمپاني ها به كمك مردم آمدند و با ارائه ي تخفيفات و حتي كمك هاي مستقيم به ياري مردم شتافتند.

براساس آخرين گزارش سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كشور، همراه اول پيشتاز و پيشران ارائه فناوري نسل 4 در سه ماهه دوم سال 1400 بوده است. اين گزارش كه بر اساس وضعيت توسعه ارتباطات پهن باند ثابت و سيار و تفكيك فناوري هاي ارائه شده توسط اپراتورها، صورت پذيرفته است؛ نشان مي دهد كه اپراتور همراه اول بيش از 38 ميليون مشترك سيم كارت دائمي و اعتباري تحت پوشش شبكه 4G دارد. اين مقايسه تعداد مشتركين زماني جالب توجه خواهد شد كه در اين گزارش مجموع مشتركين نسل 4 ايرانسل و رايتل رقمي كمتر از 38 ميليون مشترك همراه اول است.

آمار تفكيكي نشان مي دهد كه اپراتور ايرانسل بيش از 32 ميليون نفر و اپراتور رايتل بيش از 3 ميليون مشترك نسل 4 را در بازه سه ماهه دوم سال 1400 جذب نموده اند كه به اين ترتيب همراه اول با سهم 52.5 درصدي پيشتاز اين رقابت بوده است.

 

وضعيت توسعه ارتباطات پهن باند و سيار تا پايان سه ماهه دوم سال 1400

 

به نظر مي رسد همراه اول به دليل در اختيار داشتن بزرگترين پوشش شبكه توانسته بيشترين ميزان جذب مشترك را در بين اپراتورها داشته باشد. هرچند كه پوشش گسترده مخابراتي همراه اول در اين درخشش نقش بسيار پررنگي داشته است ولي قطعا اين اپراتور با ارائه طرح و سرويس هاي خاص و متنوع و تكيه بر شعار مشتري مداري توانسته پيروز اين رقابت باشد.

البته پيشتازي همراه اول فقط به ارائه خدمات نسل چهارم ختم نمي شود و اين اپراتور بالغ بر 10 ميليون مشترك نسل 3 را نيز در سه ماهه دوم سال 1400 تحت پوشش قرار داده است كه در مقايسه با آمار بيش از 6 ميليوني ايرانسل و رايتل رقم قابل توجهي مي باشد.

علاوه بر آنچه كه بيان شد آخرين آمار رگولاتوري كه مربوط به بازه زماني سه ماهه چهارم سال 98 تا سه ماهه دوم سال 1400 ( مقارن با ايام كرونا ) مي باشد، نشان مي دهد كه اپراتور همراه اول بيشترين و اپراتور ايرانسل كمترين ميزان درصد جذب مشترك را داشته اند. درخشش همراه اول در دوران كرونايي در جذب مشترك و توسعه زير ساخت براي كشور نيز بسيار كارساز و راهگشا بوده است و عرصه هاي مختلف آموزشي، بانكداري، اطلاعاتي و ... از آن بهره مند شده اند.

 درست است كه در ايام كرونا كشور با بي سابقه ترين حجم تقاضاي مشترك و اينترنت مواجه بوده است ولي ركود و مشكلات ايجاد شده در بازارهاي جهاني، توسعه زير ساخت ها و ظرفيت ها را با مشكلات عديده اي همراه ساخت كه قطعا از معضلات اساسي پيش روي اپراتورها بود. ولي همراه اول توانست با فائق آمدن بر اين مسائل، در همين دوران كرونايي مشتركين سيم كارت اعتباري و دائمي خود را از 34 ميليون به بيش از 48 ميليون افزايش دهد و ميليون ها نفر را از خدمات دولت الكترونيكي، تجارت الكترونيكي، بانكداري و آموزش الكترونيكي بهره مند سازد.

در اين رده بندي پس از همراه اول، اپراتور رايتل به نسبت تعداد مشتركين خود با رشد 29.30 درصدي در جايگاه دوم قرار دارد و در جايگاه سوم اين رده بندي اپراتور ايرانسل با 19.5 درصد رشد، توانسته مشتركين خود را از 32 ميليون مشترك به 38 ميليون مشترك برساند.

به طور خلاصه مي توان گفت همراه اول در برهه مواجه با معضل كرونا به خوبي توانسته با ارائه طرح ها ي متنوع به همراه تعرفه هاي اقتصادي و ارزان، بهترين خدمات را به مشتركين سيم كارت دائمي و اعتباري خود ارائه داده و با جلب رضايت آنها پيروز بلامنازع دنياي رقابت اپراتورها باشد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


 

 

كدهاي دستوري كاربردي همراه اول

۱۷ بازديد

از آنجايي كه بازار رقابت به اپراتورها نيز نفوذ كرده است تمامي اپراتورهاي كشور يعني ايرانسل همراه اول و رايتل سعي بر اين دارند كه با ارائه ي خدمات متنوع و گوناگون مخاطبين بيشتري را جذب كنند و سود سالانه ي خود را افزايش دهند و از طرفي ديگر چون روز به روز به خدمات اضافه مي شود كدهاي دستوري افزايش كرده و اندكي باعث سردرگمي مخاطبان خواهد شد به همين ديلي در اين مقاله ما كد هاي دستوري اپراتور همراه اول را به تفكيك مشخص نموده ايم تا به دسته بندي ارائه شده بهتري بتونيد به خاطر بسپاريد شان

متداول شدن استفاده از كدهاي دستوري همراه اول مانند ميانبري است كه اين امكان را براي مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و اعتباري آن فراهم مي كند كه به آساني و خيلي سريع به خدمات و سرويس هاي اين اپراتور دسترسي پيدا كنند. از مزاياي ديگر استفاده از كدهاي دستوري براي مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول رايگان بودن و عدم نياز به نصب نرم افزار و يا ايجاد تغييرات در تنظيمات تلفن همراه مي باشد.

شايد با توجه به اين كه براي حجم زيادي از خدمات و سرويس هاي همراه اول كد دستوري تعريف شده است، به خاطر سپردن آنها از نظر بعضي از مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول كاري سخت و محال باشد. ولي كافيست بدانيد كه طرح ها و سرويس هاي همراه اول به طور كلي از طريق 4 درگاه اصلي عرضه مي شود كه هركدام از آنها داراي زير گروه هاي وابسته و مرتبط به خود مي باشند.

 

1.     درگاه #1*

2.     درگاه #10*

3.     درگاه #100*

4.     درگاه #1000*

 

در اين درگاه ها، در سطوح جلوتر كدهاي دستوري وجود دارد كه خدمات و سرويس هاي متنوع همراه اول را بسيار سريع و آسان در اختيار مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي همراه اول قرار مي دهد.

·        درگاه #1000*

 

طرح هاي ويژه همراه اول از آن دسته خدماتي هستند كه تقريبا همه مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي همراه اول به دنبال آن هستند. اين طرح ها كه مربوط به طرح محدوده هزار مي باشند با شماره گيري كدهاي دستوري درگاه #1000* در دسترس مشتركين قرار مي گيرد. طرح هاي اقتصادي و مقرون به صرفه همراه اول و خدمات خاص اين اپراتور مانند اينترنت ويژه، خدمات مكالمه همراهي، خوشامد و پيامك همراهي با وارد كردن اين كد به راحتي در دسترس مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي همراه اول قرار خواهد گرفت.

 

 

عنوان

كد دستوري

نوع مشترك

مكالمه همراهي

1#*1000*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

اينترنت ويژه

2#*1000*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

خوشامد

3#*1000*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

پيامك همراهي

4#*1000*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

راهنما

9#*1000*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

 

قطعا همه مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي همراه اول براي انجام عمليات هاي مختلف به كدهاي دستوري نياز خواهند داشت و دانستن آنها براي بهره مندي بهتر و سريعتر از خدمات ضروري و لازم مي باشد.  

·        درگاه #1*

 

كد هاي دستوري اين درگاه از متداول ترين و قديمي ترين كدهاي دستوري همراه اول مي باشد كه در زمان خريد شارژ همراه اول به كمك مشتركين سيم كارت هاي اعتباري اين اپراتور مي آمد ولي در حال حاضر همه مشتركين  دائمي و اعتباري همراه اول براي بهره مندي از خدماتي مانند پرداخت قبوض، دريافت جوايز، استفاده از روبيكا ، انارستان و ... مي توانند اين كد را شماره گيري نمايند.

 

 

عنوان

كد دستوري

نوع مشترك

​سرويس مكالمه همراه

0#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

كد خريد شارژ همراه اول

1#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

شارژ مستقيم

11#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

مديريت قبض

2#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

جايزه

3#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

اپليكيشن

4#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

اينترنت

5#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

انارستان

6#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

نيكوكاري

7#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

روبيكا

9#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

 

 

 

·        درگاه #10*

 

كدهاي دستوري درگاه #10* امكان مديريت خدمات پرداختي را براي مشتركين سيم كارت اعتباري همراه اول و دائمي آن فراهم كرده و انها مي توانند خدماتي مانند بررسي قبوض ميان دوره و پايان دوره، مديريت اعتبار، دريافت جوايز سيم كارت هاي دائمي و .... را از طريق شماره گيري اين كد دريافت كنند.

درگاه #10* كه مربوط به سامانه جامع همراه اول مي باشد؛ دسترسي به خدمات اصلي اين اپراتور مانند طرح هاي تشويقي، طرح هاي مناسبتي و درخواست يوسيم را نيز براي مشتركين سيم كارت همراه اول فراهم مي كند.

 

 

عنوان

كد دستوري

نوع مشترك

خدمات پرداخت

1#*10*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

خدمات اصلي

2#*10*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

طرح هاي تشويقي

3#*10*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

طرح هاي مناسبتي

4#*10*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

درخواست يوسيم

6#*10*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

 

·        كد دستوري #100*

 

اطلاع از وضعيت اينترنت براي مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي همراه اول از طريق شماره گيري كدهاي دستوري اين درگاه فراهم مي شود. دسترسي به تمامي سرويس ها و بسته هاي اينترنت همراه اول در اين درگاه موجود مي باشد و مشتركين مي توانند خدماتي مانند مشاهده حساب، بسته هاي اينترنت كوتاه مدت، بلند مدت و ويژه را خيلي سريع دريافت ويا تمديد نمايند.

 

 

عنوان

كد دستوري

نوع مشترك

حساب

1#*100

سيم كارت دائمي/ اعتباري

يكماهه

2#*100

سيم كارت دائمي/ اعتباري

كوتاه مدت

3#*100

سيم كارت دائمي/ اعتباري

بلند مدت

4#*100

سيم كارت دائمي/ اعتباري

ويژه

6#*100

سيم كارت دائمي/ اعتباري

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


 

ميانبر #100* همراه اول

۱۸ بازديد

از كدهاي ussd ميتوان به عنوان يكي از بهترين رابط هاي كاربري بين مخاطبين و اپراتورها نام برد چرا كه نيازي به اينترنت ندارد و از سرعت بالايي برخوردار است و تمامي مراحل شفاف مي باشد چرا كه مراحل استفاده از اين كدها كاملا مرحله اي است و تمامي اين مراحل واضح بوده و همچنين شما در صورت نياز ميتوانيد به پشتيباني اين كد ها تماس بگيريد اپراتورهاي تلفن همراه از جمله ايرانسل با ارائه ي كدهاي مختلف كار را براي كاربران پير و جوان خود راحت كرده است.

يكي از اين ميانبر ها و كدهاي ussd كد *100# بوده كه به فعاليت هاي اينترنتي مرتبط است و شما به عنوان يك كاربر مي توانيد صفر تا صد خريد فعالسازي بسته ي رزرو و… را تنها با طي مراحل موجود در اين كدها طي كنيد

همراه اول به عنوان يك اپراتور پيشتاز تلاش نموده است تا براي سهولت و رفاه حال كاربران از كد هاي دستوري يا همان USSD براي انجام عمليات هاي مختلفي مانند خريد بسته هاي اينترنتي، انتقال شارژ، افزايش اعتبار سيم كارت، شارژ همراه اول و ... استفاده كند. بنابراين مشتركين سيم كارت اعتباري همراه اول دائمي آن مي توانند در هر ساعت از شبانه روز به صورت كاملا رايگان از اين خدمات بهره مند گردند. كار با اين كدهاي دستوري بسيار آسان است و مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول مي توانند به آساني و بدون دسترسي به اينترنت از اين خدمات بهره ببرند.

 

با توجه به اين كه كدهاي دستوري از امنيت بسيار بالايي برخوردار بوده و مانند ميانبري سبب سهولت و سرعت بيشتر انجام امور ميگردند، فقط كافيست مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و اعتباري آن كد هاي اصلي سامانه خدمات را به خاطر بسپارند. يكي از پركاربردترين كدهاي دستوري همراه اول كه دسترسي كاربران سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول به اينترنت را بسيار آسان مي كند كد دستوري #100* مي باشد.

 

درخت 100 يا همان درگاه خدمات جامع اينترنت همراه اول امكان دسترسي به تمامي سرويس ها و بسته هاي اينترنت همراه اول را براي كاربران سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول فراهم كرده است . به همين خاطر مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي همراه اول مي توانند بدون دغدغه و تنها با شماره گيري كد دستوري #100* نسبت به استعلام وضعيت اينترنت، خريد بسته، حجم اينترنت سيم كارت و... اقدام نمايند.

 

 

 

در ادامه كدهاي دستوري مربوط به اين درگاه كه قطعا مورد نياز كليه مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي مي باشد را خواهيد ديد:

 

 

عنوان

كد دستوري

راهنما

19#*100*

تنظيمات

12#*100*

حساب

1#*100*

استعلام اينترنت

10#*100*

فعال سازي

1#1*100*

لغو تمديد

18#*100*

كوتاه مدت

3#*100*

يك روزه

31#*100*

هفت روزه

32#*100*

ساعات مشخص

33#*100*

سي روزه

2#*100*

بلند مدت

4#*100*

دو ماهه

41#*100*

سه ماهه

42#*100*

چهار ماهه

43#*100*

شش ماهه

44#*100*

يك ساله

45#*100*

ويژه

6#*100*

ويژه مشتركين جديد

61#*100*

همراهي

62#*100*

دوشنبه سوري

64#*100*

كد هديه

65#*100*

فعال سازي

651#*100*

راهنما

652#*100*

انارستان

66#*100*

 

 

 

 

البته مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول مي توانند با مراجعه به سايت همراه اول و يا نصب اپليكيشن همراه من نيز از كليه خدمات همراه اول مطلع و بهره مند گردند.


 

جشنواره جمعه هاي رويايي سيم كارت هاي اعتباري دانشجويي همراه اول

۱۳ بازديد

درست است كه هدف استفاده از سيم كارت براي تمامي افراد از جوان گرفته تا پير برابر است و همگي براي برقراري ارتباط اقدام به خريد سيم كارت مي كنند اما حقيقت اين است كه اين تنها ظاهر ماجرا است و در آن روي سكه قضيه به طور ديگريست چرا كه شدت نياز افراد به ارتباط و نوع اين ارتباط متفاوت است براي مثال شخصي كه دانشجو ميباشد به طور مداوم ياز به تماس و پيامك دارد اما براي مثال براي سامدان اين ارتباط بسيار كم بوده و شايد به يك بار در هفته برسد و اپراتورها براي اينكه بتوانند تمامي مخاطبين خود را با اين تفاوت مصرف و نياز راضي كنند مسير سختي را پيش رو دارند يكي از اين اپراتورها كه دقت نظر بالايي در سليقه ي مخاطبين خود دارد اپراتور همراه اول بوده كه با در نظر گرفتن سود مخاطبين بسته ها و يا حتي سيم كارت هاي مخصوص قشر خاصي را تهيه ميكند

همراه اول به عنوان بزرگترين اپراتور فعال در كشور نخستين بار سيم كارتهاي اعتباري دانشجويي را مخصوص دانشجويان در مهر ماه سال 92 عرضه كرد. به دليل مزاياي خاص و فراوان، اين سيم كارت به سرعت در بين دانشجويان گسترش پيدا كرد و قشر عظيمي از اين جامعه را تحت پوشش خود قرار داد.

با شيوع ويروس كرونا و شروع تغييرات اساسي در شيوه هاي آموزشي، دانشجويان علاوه بر ارسال پيامك، برقراري ارتباط و استفاده روزمره از اينترنت براي شركت در كلاس هاي مجازي نيز بايد از اينترنت استفاده مي كردند كه قطعا هزينه هاي آنها را چند برابر مي كرد. در اين شرايط همراه اول با ارائه سيم كارت هاي اعتباري دانشجويي بسيار ارزان و اقتصادي نه تنها همراهي خود را با دانشجويان بيشتر كرد بلكه توانست گامي اساسي و مهم در جهت تحقق عدالت آموزشي بردارد.

دانشجوياني كه در اين بازه دو ساله از سيم كارت هاي دانشجويي همراه اول بهره برده اند به يقين مي دانند هزينه ي اين سيم كارت اعتباري همراه اول به مراتب كمتر و اقتصادي تر از باقي سيم كارت هاي موجود در بازار مي باشد. براي بهره مندي از خدمات و تعرفه هاي سيم كارت هاي اعتباري دانشجويي، دانشجويان متقاضي مي توانند با حضور در تمامي مراكز فروش و خدمات همراه اول با ارائه كارت دانشجويي نسبت به خريد اين سيم كارت اقدام نمايند. البته امكان خريد اين سيم كارت در فروشگاه هاي آنلاين همراه اول با ارسال رايگان نيز فراهم مي باشد.

 

مزاياي سيم كارت هاي دانشجويي همراه اول

 

1.       يكسان بودن تعرفه مكالمات سيم كارت اعتباري دانشجويي

تعرفه كليه مكالمات درون شبكه، استاني، بين استاني سيم كارت هاي دانشجويي در تمامي ساعات شبانه روز ( ساعات اوج مصرف يا غير اوج ) ثابت مي باشد.

در مقام مقايسه تعرفه تماس از سيم كارت عادي همراه اول با سيم كارت اعتباري و سيم كارت دائمي ديگر اپراتورها ( ايرانسل، رايتل و همراه اول ) دقيقه اي 899 ريال مي باشد كه اين هزينه براي سيم كارت هاي اعتباري دانشجويي 549 ريال در نظر گرفته شده است.

 

2.     بسته خوشامد سيم كارت هاي اعتباري دانشجويي

كاربران سيم كارت هاي اعتباري دانشجويي بعد از فعال سازي از يك گيگ اينترنت يك ماهه، صد دقيقه مكالمه درون شبكه رايگان يك ماهه و 24 گيگ اينترنت 6 ماهه نيز بهره مند خواهند بود.

 

3.      قيمت ارزان تر سيم كارت هاي اعتباري دانشجويي

قيمت سيم كارت هاي اعتباري دانشجويي همراه اول در حال حاضر 20 هزار تومان مي باشد كه اين قيمت با شروع سال تحصيلي جديد دانشجويي با 50 درصد تخفيف و فقط با 10 هزار تومان در اختيار دانشجويان قرار مي گيرد. علاوه بر اين سيم كارت هاي دانشجويي همراه اول از 4 هزار تومان اعتبار اوليه و 10 هزار تومان هديه اولين شارژ نيز بهره مندند.

   

4.     تخفيف ويژه ارسال پيامك در سيم كارت هاي اعتباري دانشجويي

هزينه ارسال پيامك در سيم كارت هاي دانشجويي نسبت به سيم كارت هاي معمولي ارزان تر بوده و ارسال پيامك مابين سيم كارت هاي دانشجويي نيز از تخفيف ويژه نسبت به تعرفه هاي داخل شبكه برخوردار است.

در حال حاضر هزينه ارسال پيامك از سيم كارت همراه اول (از نوع عادي) به تمامي اپراتورها به زبان فارسي 106 و به زبان انگليسي 264 ريال مي باشد، حال آن كه اين هزينه ارسال پيامك ميان سيم كارت هاي دانشجويي به زبان فارسي 87 ريال و به انگليسي 216 ريال مي باشد.

 

5.     هداياي مناسبتي و فصلي

يكي از خاص ترين خدمات همراه اول براي سيم كارت هاي اعتباري دانشجويي؛ هدايايي است كه اين اپراتور هر بار به بهانه هاي مختلف مانند اعياد ملي و مذهبي، روزهاي خاص و .... به مشتركين اعتباري سيم كارت هاي دانشجويي خود مي دهد و تلاش مي كند تا با شارژ مجدد سيم كارت ها يا كاهش تعرفه ها، از هزينه هاي آنها بكاهد.

در حال حاضر يكي از طرح هاي مناسبتي همراه اول، هديه روز دانشجو و جشنواره جمعه هاي رويايي مي باشد.

 

هديه 250 هزار توماني به مناسبت روز دانشجو

همراه اول به مناسبت فرارسيدن روز دانشجو به كليه مشتركين فعلي و جديد سيم كارت هاي اعتباري دانشجويي و سيم كارت دائمي جوانان اعتبار 250 هزار توماني هديه مي دهد. اين اعتبار هديه كه " آكادمي همراه" نام گرفته است تا پايان آذر ماه اعتبار داشته و به صورت خودكار به اعتبار سيم كارت هاي دانشجويي و جوانان اضافه مي شود.

براي دريافت اين اعتبار متقاضيان جديد سيم كارت هاي دانشجويي و جوانان بايد با مراجعه به مراكز فروش و خدمات اپراتور اول و يا فروشگاه هاي آنلاين همراه اول به آدرس Shop.mci.ir نسبت به خريد سيم كارت اقدام نموده و حداكثر تا 4 روز بعد نسبت به فعال سازي سيم كارت خريداري شده اقدام نمايند.

مشتركين فعلي سيم كارت هاي اعتباري دانشجويي و دائمي جوانان نيز بايد ابتدا در سايت آكادمي همراه اول به آدرس www.hamrah.academy ثبت نام نمايند تا اين اعتبار 250 هزار توماني به صورت خودكار به آنها تخصيص يابد.

سيم كارت هاي اعتباري دانشجويي همراه اول صرفا به دانشجويان و فقط يك بار به آنها تعلق مي گيرد. سيم كارت جوانان نيز مختص رده سني 18 تا 30 سال مي باشد .

 

جشنواره جمعه هاي رويايي همراه اول

در اين جشنواره همراه اول تلاش نموده است تا با ايجاد شرايط و امتيازات جديد، سيم كارت هاي دانشجويي خود را با شرايطي استثنايي در اختيار دانشجويان قرار دهد. جشنواره جمعه هاي رويايي همراه اول مختص مشتركين سيم كارت هاي دانشجويي همراه اول مي باشد كه اين فرصت را به خريداران جديد و دارندگان فعلي اين نوع سيم كارت مي دهد تا با فعال سازي رايگان در اين جشنواره شركت نمايند. اين جشنواره كه تا پايان اسفند 1400 ادامه دارد از مزايا و شرايط خاصي برخوردار مي باشد.

 

مزاياي جشنواره جمعه هاي رويايي

 

فعال سازي رايگان

مشتركين سيم كارت هاي دانشجويي همراه اول مي توانند با شماره گيري كد دستوري #44*10* طرح جمعه هاي رويايي را براي سيم كارت خود به صورت رايگان فعال سازند.

 

مكالمه رايگان نامحدود

دانشجوياني كه در اين جشنواره شركت نمودند، در روزهاي جمعه مي توانند به صورت نامحدود تماس رايگان داشته باشند.

 

زمان مكالمه نامحدود

در اين جشنواره دانشجويان در روزهاي جمعه مي توانند از مدت زمان مكالمه نامحدود نيز بهره مند شوند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


 

همراه اول 36 اپراتور جديد را به شبكه رومينگ بين‌الملل خود افزود

۱۸ بازديد

از آنجايي كه اپراتور همراه اول اولين اپراتور كشور است طبيعي است كه بيشترين پوشش دهي شبكه اي در سراسر كشور را داشته باشد و مخاطبين همراه اول با كمترين مشكل آنتن دهي رو به رو شوند هرند اپراتور هاي ديگري مانند ايرانسل نيز پوشش دهي بالايي دارد و مخاطبين سيم كارت ايرانسل دچار اتفاقاتي مانند از بين رفتن دسترسي به شبكه نمي شوند، اما همراه اول در صدر ليست پوشش دهي قرار دارد در سطح بين الملل نيز چنين است يعني همراه اول تمامي تلاش خود را ميكند تا به افزايش شبكه ي رومينگ خود مخاطبين سيم كارت هاي همراه اول را در سرتاسر جهان آسوده كندو سيم كارت همراه اول اولين گزينه براي انتخاب سفرهاي خارجي باشند

امكان استفاده از تلفن همراه براي ارسال يا دريافت صوت و ديتا، هنگام مسافرت خارج از محدوده جغرافيايي تحت پوشش شبكه اپراتور كشور مبدا، با استفاده از شبكه هاي تلفن همراه كشور مقصد را سرويس رومينگ بين الملل مي گويند.

به همين خاطر اپراتور داخلي كشور مبدا با اپراتور خارجي مذاكره كرده و قراردادي منعقد مي كنند تا اپراتور خارجي در ازاي دريافت هزينه اي به كاربران اپراتور داخلي در كشور مقصد سرويس ارائه دهند، كه اين هزينه در قبال اتصال مشترك به برج هاي مخابراتي اپراتورهاي كشور مقصد و بهره مندي از خدمات آنها مي باشد. البته روشن كردن گوشي هوشمند و دريافت پيامك در تعرفه رومينگ بين الملل تمام اپراتورها، رايگان مي باشد.

گزارشات نشان مي دهد كه توافق جديدي بين اپراتور اول تلفن همراه ايران با اپراتورهاي خارجي، منعقد شده است كه بر اساس آن همراه اول توانسته با اضافه كردن 31 كشور جديد به جدول كشورهاي طرف قرارداد، تعداد اين كشورها را از 54 كشور به 85 كشور افزايش داده و در جهت رفاه حال مشتركين سيم كارت هاي اعتباري خود گامي اساسي بردارد. بنابراين تعداد شبكه هاي خارجي كه مشتركين سيم كارت اعتباري همراه اول مي توانند از آن استفاده نمايند از 103 اپراتور به 139 اپراتور خارجي افزايش پيدا كرد.

 از مزاياي فوق العاده اين قرارداد افزايش قابل ملاحظه شبكه هاي قابل استفاده براي سيم كارت هاي اعتباري همراه اول مي باشد كه با كاهش هزينه هاي مشتركين سيم كارت اعتباري، دايره ارتباطاتي آنها را بسيار گسترش بخشيده و به آنها فرصت بهره مندي آسان و سريع از خدمات خاص و كاربردي همراه اول را داده است.

 بنابراين مشتركين سيم كارت هاي اعتباري كه قصد سفر به خارج از كشور را داشته و نمي خواهند از كشور مقصد سيم كارت تهيه كنند، مي توانند به راحتي با "امكان شارژينگ آنلاين سيم كارت هاي اعتباري همراه اول" از اين خدمات منحصر بفرد بهره مند شوند. البته مشتركين اعتباري مي توانند با شماره گيري كد دستوري #29*10* و يا ارسال پيامك 29 به سرشماره پيامكي 10 از فعال يا غير فعال بودن اين سرويس مطلع شده و در صورت نياز براي فعال سازي آن اقدام نمايند.

در حال حاضر 271 اپراتور تلفن همراه در 112 كشور( 40 كشور آسيايي،39 اروپايي،28 آفريقايي، 4 آمريكايي و 1 اقيانوسيه) طرف قرارداد سيم كارت هاي دائمي همراه اول مي باشند كه مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول نيز مي توانند با بهره مندي از امكان" شارژينگ آنلاين سامانه صورتحساب همراه اول، " از اين خدمات بهره مند شوند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


تمامي روش هاي تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي

۱۱ بازديد

در گذشته ماني كه اپراتور ايرانسل اولين سيم كارت هاي اعتباري را روانه ي بازاركرد با استقبال شديد مردم روبرو شد و آن هم به اين دليل بود كه در مرحله ي اول از قيمت بسيار مناسبي برخوردار بودند و در مرحله ي دوم كاربران ميتوانستند هزينه ي مكالمات و پيامك هاي خود را مديريت كنند و ديگر با قبض هاي سنگين آخر ماه رو به رو نشوند قبض هايي كه يكي از نگراني هاي مخاطبين سيم كارت دائمي همراه اول بود با گذشت زمان نيز از محبوبيت سيم كارت هاي اعتباري كاسته نشد و اپراتور هاي ديگر مانند همراه اول نيز اقدام به توليد سيم كارت اعتباري همراه اول در كنار سيم كارت دائمي نمودند و در حال حاضر به دليل شرايط بد اقتصادي سيم كارت اعتباري گزينه ي اول براي كاربران جوان است

داشتن سيم كارت اعتباري زماني مشكل ساز خواهد شد كه افراد بعد از مدتي بنا به هر دليلي از سيم كارت اعتباري خسته شده و يا نياز به يك شماره دائمي پيدا كنند. مشكلات پيدا كردن شماره جديد و تغيير شماره قبلي نه تنها كم نيست بلكه از جمله مسائل بغرنجي است كه اصلا براي دارندگان سيم كارت هاي اعتباري خوشايند نيست.

خبر خوب همراه اول براي دارندگان سيم كارت هاي اعتباري اين است كه ديگر نبايد نگران تغيير شماره و تماس با دوستان و آشنايان و اعلام شماره جديد باشند. چرا كه همراه اول به عنوان اولين و بزرگترين اپراتور فعال در كشور، راه حل مناسبي براي اين دغدغه مشتركين پيدا كرده است. شرايط پيشنهادي همراه اول براي دارندگان سيم كارت هاي اعتباري اين اپراتور بسيار وسوسه انگيز و منحصر بفرد است و مالكان اين نوع سيم كارت مي توانند مي توانند بدون خريد سيم كارت جديد، شماره اعتباري خود را به شماره دائمي تبديل كرده و با دردسرهاي سيم كارت اعتباري براي هميشه خداحافظي كنند.

آن چه كه اين پيشنهاد را هيجان انگيزتر مي كند، كاهش هزينه هاي متقاضيان است كه بسيار كمتر از خريد سيم كارت دائمي جديد مي باشد. هزينه تبديل شماره تلفن همراه اعتباري به دائمي 1000000 ريال مي باشد كه مبلغ 360000 ريال آن بابت تضمين پرداخت مي باشد و ضمانتي است براي پرداخت قبوض مشترك كه از حد مجاز گذر نكند. به اين معني كه وقتي صورتحساب جديد مشترك به عدد 360000 ريال برسد تا زمان پرداخت صورتحساب، ارتباط مشترك به صورت يك طرفه خواهد شد و كاربر امكان برقراري مكالمه و ارسال پيامك نخواهد داشت.

 

علاوه بر اين تبديل شماره سيم كارت اعتباري به دائمي، قوانين و مقرراتي هم دارد كه لازم است مشتركين قبل از اقدام به اين كار به آن توجه داشته باشند:

 

.  فقط امكان تبديل شماره اعتباري فعال وجود دارد و سيم كارت هايي كه هنوز فعال نشده اند يا دچار قطعي و مشكلاتي از اين قبيل هستند را نمي توان به شماره دائم تبديل كرد.

 

.  فقط صاحب امتياز تلفن همراه كه نام او در سيستم اطلاعات مشتركين ثبت شده باشد، مجاز به تبديل شماره همراه از اعتباري به دائمي بوده و در صورت بروز هر گونه تخلف، نه تنها همراه اول موظف به بازگرداندن شماره به حالت اعتباري ( بدون پرداخت هزينه هاي تبديل ) بوده بلكه شخص خاطي بايد علاوه بر جبران خسارت هاي مالي وارده به مشترك و همراه اول، در برابر مراجع قانوني نيز پاسخگو باشد.

 

.  فقط سيم كارت هايي را مي توان به سيم كارت دائم تبديل كرد كه حداقل 6 ماه از زمان فعال سازي آنها گذشته باشد.

 

.  پس از تبديل سيم كارت اعتباري همراه اول، مشترك تا 6 ماه امكان فروش و يا نقل و انتقال سيم كارت دائم خود را نخواهد داشت.

 

.  پس از تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي، امكان تبديل مجدد سيم كارت به حالت اعتباري وجود ندارد.

 

.  در صورتي كه در زمان تبديل، بسته مصرفي فعال با مدت زمان و حجم باقي مانده در سيم كارت اعتباري وجود داشته باشد و امكان ارائه بسته به شماره تلفن همراه دائمي مشترك وجود داشته باشد، انتقال بسته صورت .  مي پذيرد. اعتبار هديه انواع شارژ مانند جوانان، بانوان، شارژ فوق العاده و ... شامل اين بخش نمي شود.

 

بعد از آگاهي از اين قوانين و مقررات اگر همچنان به تبديل شماره سيم كارت اعتباري خود تمايل داريد مي توانيد با انتخاب روش هاي ذيل نسبت به آن اقدام كنيد:

 

        روش حضوري

 

اين روش كه احتياج به صرف وقت و انرژي فراوان دارد، در اين شرايط كرونايي اصلا توصيه نمي شود. ولي اين امكان در كليه فروشگاه هاي همراه اول، مراكز تلفن ثابت يا نمايندگي هاي معتبر همراه اول وجود داشته و افراد مي توانند با به همراه داشتن كارت ملي؛در اين مراكز حضور پيدا كرده و بعد از تكميل فرم هاي مخصوص تبديل سيم كارت، درخواست خود را ثبت و نهايي نمايند.

 

        اپليكيشن همراه من

 

در اين روش آسان، راحت و مقرون به صرفه؛ لازم است از بازار يا گوگل پلي جديدترين اپليكيشن " همراه من " را دانلود كرده و در منوي پايين صفحه؛ گزينه " خدمات "را انتخاب كنيد و سپس آيكون" تبديل سيم كارت " را كليك نماييد. در اين مرحله با انتخاب گزينه " مشاهده " قوانين و مقررات مربوط به تغيير سيم كارت را مطالعه نماييد. بعد از مطالعه دقيق اين بخش گزينه " تاييد " را كليك كنيد. ( توجه داشته باشيد تاييد اين بخش به منزله پذيرش كليه مفاد قرارداد اشتراك تلفن همراه دائمي مي باشد. ) سپس در اين مرحله همراه اول تمامي شماره هاي اعتباري كه به نام شما مي باشد را نمايش مي دهد كه لازم است از بين آنها شماره مورد نظر را انتخاب كرده و مراحل تبديل را كامل كنيد.

بعد از تكميل مراحل درخواست، بايد منتظر پيامك همراه اول باشيد كه بعد از بررسي درخواست و پايان يافتن روند تبديل براي فرد ارسال شده و معمولا چند روزي طول مي كشد.

با توجه به اين كه هزينه اين سرويس صد هزار تومان ( 36 هزار تومان ضمانت پرداخت ) مي باشد و به صورت خودكار از شارژ سيم كارت كسر خواهد شد؛ لازم است قبل از شروع به كار، سيم كارت اعتباري تان را تا اين مبلغ شارژ عادي ( نه فوق العاده ) نماييد. البته اگر اعتبار مشترك بيشتر از اين مقدار باشد، مبلغ مذكور در اولين صورتحساب، به حساب بستانكاري مشترك انتقال داده مي شود.

بعد از تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي، مشترك مي تواند از كليه امكانات مشتركين سيم كارت هاي دائمي مانند كدهاي دستوري، سامانه ها و سرويس هاي مختلف و ويژه سيم كارت هاي دائمي بهره مند گردد. ضمن اين كه قوانين مربوط به سيم كارت هاي دائمي مانند قطع سرويس، سلب امتياز و ... نيز شامل اين سيم كارت ها مي گردد.

فرآيند تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي، نيازمند زمان است و در طول اين دوره هزينه هاي اينترنت مشترك به صورت آزاد حساب مي شود. بنابراين لازم است تا زمان دريافت پيامك همراه اول، هزينه هاي خود را به درستي مديريت نماييد.

سيم كارت دائمي همراه اول نه تنها ارزش ريالي بيشتري دارند بلكه بخصوص در دنياي تجارت از اعتبار بيشتري هم برخوردارند. بنابراين اگر قصد گسترش تجارت خود هستيد، تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي مي تواند بسيار كارساز باشد. چرا كه اين روش بدون همراه داشتن دردسرهاي شماره جديد، شما را از كليه امكانات يك سيم كارت دائمي بهره مند مي سازد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


رفع مشكل آنتن دهي همراه اول

۱۸ بازديد

رندباز يك وبگاه خريد و فروش غير مستقيم در سيم كارت ميباشد

به عبارتي رندباز بستري تخصصي در زمينه ي سيم كارت است كه در سال 96 تاسيس شد

 

ايده ي شكل گيري و تغييرات

 

پروژه ي شكل گيري رندباز در سال 96 توسط… اجرا شد و شرح ايده ي اين پروژه بر اين اساس بود كه با توجه به تعداد مخاطبان بالاي سيم كارت سايت نيازمندي تخصصي در اين زمينه كه هم نقش واسطه را بين خريدار و فروشنده ايجاد كند و بتواند تضمين خريد را بدهد و هم به فروشنده و خريدار سيم كارت در قيمت سيم كارش و ساير بخش ها كمك كند وجود نداشت پس در سال 96 سايت ندز با اين هدف وارد بستر اينترنت شد.

و در ادامه در سال 99 امكان خريد و فروش گوشي موبايل نيز در اين پلتفرم فراهم شد كه باز اين خريد و فروش به شكل آگهي بوده 



بخش ها و سرويس ها 

 

هرچند كه رندباز در سال 99 فعاليت خود را  در زمينه ي گوشي موبايل آغاز كرد اما 

عمده خدمات و فعاليتهاي اين وبگاه در زمينه ي سيم كارت ميباشد

رندباز صرفا يك سايت آگهي و نيازمندي بوده و افراد با ايجاد فروشگاه مي توانند سيم كارت هاي خود را  براي فرش بگذارند و رندباز هيچ ضمانتي بايت پرداختهايي كه از خارج از درگاه پرداخت رندباز صورت ميگيرد نخواهد داد و تمامي مسئوليت با خود خريدار است

تعدادي از فروشگاه هاي فعال رندباز داراي درگاه پرداخت آنلاين بوده و و شامل ضمانت رندباز به مدت هفت روز مي باشد




قوانين و سياست ها

 

رندباز زماني مبلغ پرداختي شما برايتان برميگرداند كه در مرحله اول از طريق درگاه پرداخت اقدام كرده باشيد و در مرحله ي دوم يكي از شرايط زير را دارا باشيد:

درخواست عودت وجه فقط در صورت وجود يكي از دلايل زير مورد قبول واقع مي شود:

عدم انتقال سند

عدم دريافت سيم كارت

به نام نخوردن سيم كارت

عدم تطابق بين سيم كارت خريداري شده و سيم كارتي كه تحويل داده شده.

 

آدرس و تعداد كاركنان

 

دفتر اين شركت واقع در تهران خيابان فاطمي ميباشد  و تعداد كاركنان اين پلتفرم 

 

حريم شخصي(ديجي كالا)

براي ثبت نام و خريد و فروش از ديجيكالا احتياج به كد ملي است.[۳۴]

 

كلاهبرداري، اينبار از طريق تماس هاي بين المللي

۱۷ بازديد

فقر و شرايط بد اقتصادي هميشه جرايمي مانند دزدي و كلاهبرداري را به دنبال خود دارد البته اين نكته را نيز بايد در نظر گرفت كه هيچ يك از اين موارد دليل قانع كننده اي براي اين جرايم به حساب نمي آيد و ما ميبينيم در كشور هاي غني نيز اين اتفاق ها رخ ميدهد اما بحث موجود بر سر تراكم اين جرايم است و ما در تمامي نقاط جهان بايد حواسمان را جمع كنيم كه در اين دام ها گرفتار نشيم و از طرفي ديگر در ايران كه شدت اين جرايم بيشتر است نياز داريم دوچندان مراقب اين موضوع باشيم يكي از اين كلاهبرداري ها كلاهبرداري از طريق تماس بين المللي است

 

بر اساس مصوبه ابلاغي 289 ، از سال 98 شركت ارتباطات زير ساخت مكالمه بين الملل مشتركين، به اپراتورهاي فعال در كشور ( همراه اول، ايرانسل و رايتل ) انتقال داده شد و از آن پس اپراتورها مستقيما با شركت هاي حمل ترافيك ( كرير ) قرارداد مي بندند كه بدين وسيله ترافيك مشتركين در ابري از شركت هاي حامل به گردش در مي آيد تا به مقصد نهايي خود برسد. اين شركت ها كه مسئول حمل ترافيك مشتركين به تمامي كشورها و اپراتورهاي بين المللي مي باشند، برخي مواقع سبب بروز كلاهبرداريهايي مي شوند كه ضررهاي زيادي را به مشتركين و حتي اپراتورها وارد مي سازند.

كلاهبرداري از مشتركين از طريق پيامك هاي اغوا كننده، تماس هاي ناشناس بين المللي، شركت در مسابقات شبكه هاي ماهواره اي، تماس با سايت هاي اينترنتي شرط بندي، دوست يابي و همسريابي و ... آنقدر رايج است كه در حال حاضر شركت هاي زيادي در دنيا با مقاصد متقلبانه فعاليت مي كنند.

هزينه هايي كه مشتركين بعد از تماس و ارتباط با اين شركت هاي متقلب هاي تلكامي بايد بپردازند، گاها يك رقم نجومي غير متعارفي خواهد بود كه اپراتورها را بر آن داشت تا در اين زمينه به مشتركين خود هشدار جدي داده و آنها را از عواقب ارتباط با چنين شركت هايي آگاه سازند.

براي عدم بروز چنين خسارت هايي كاربراني كه از سرويس هاي بين الملل استفاده مي كنند مي توانند با رعايت چند نكته، احتمال سوء استفاده را به ميزان قابل توجهي كاهش دهند.

 

·      مشتركين بهتر است در سفرهاي خارجي و در محيط هاي پرريسك از قفل گوشي، اثر انگشت و حتي قفل سيم كارت ( PIN) استفاده كنند.

·      از در اختيار قرار دادن بدون نظارت گجت هاي هوشمند به كودكان و نوجوانان جدا خودداري كنند. چرا كه شايد باعث تماس يا پاسخگويي ناخواسته با شماره هاي ناشناس بين المللي و بروز دردسر گردند..

·      در صورت مشاهده تماس از دست رفته (Missed call) حتما به كد كشور تماس گيرنده در زمان تماس دقت نموده و در صورت مشاهده شماره ناشناس با كدهايي به غير از 98+ و 0098 شماره تماس گيرنده را به دقت بررسي نمايند.

 

با توجه به اين كه همراه اول تنها اپراتوري است كه با در اختيار داشتن سوئيچ انحصاري خود مي تواند با پياده سازي الگوريتم شناسايي با سرعتي فوق العاده شماره هاي تقلبي را شناسايي و نسبت به مسدود سازي آنها اقدام نمايد، مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول نسبت به بقيه اپراتورها از وضعيت بسيار بهتري برخوردارند.

اين قابليت در كنار نظارت آنلاين شبانه روزي همراه اول و تغيير مسير هاي پرتقلب به مسيرهاي با كيفيت، باعث آگاهي رساني مستمر همراه اول به مشتركين خود گرديده است. به طوري كه در دو سال گذشته اين اپراتور با بررسي شكايات مشتركين توانسته است بسياري از اين شركت هاي متقلب را شناسايي و خسارات وارده به مشتركين را جبران نمايد.

خوشبختانه با توجه به امنيت بالاي سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول، امكان هك كردن اين سيم كارت توسط كلاهبرداران وجود ندارد. بنابراين تنها راه باقي مانده، اغوا و تحريك مشتركين به برقراري تماس با شماره هاي ناشناس از دست رفته با سر شماره هاي بين المللي و يا شركت هاي اينترنتي و ... است كه قويا توصيه مي گردد از آن اجتناب شود.

البته در صورت پاسخگويي به شماره ناشناس به صورت خواسته يا ناخواسته؛ كاربران مي توانند با مراجعه با اپليكيشن "همراه من" بلافاصله قبض مياندوره يا ميزان اعتبار سيم كارت اعتباري خود را به صورت آنلاين مشاهده نموده و در صورت بروز مشكل و يا اعتراض به مبلغ قبض يا كسر از شارژ، با سرشماره 9990 تماس گرفته و مراتب را جهت بررسي اعلام نمايند.

البته همراه اول در صدد است تا به زودي براي مشتركيني كه نمي خواهند از سرويس مكالمه بين الملل استفاده نمايند، محدوديت تماس با مقاصد بين الملل را فعال سازي كند تا مشتركين بتوانند با ارسال يك كد دستوري اين محدوديت را براي شماره هاي همراه اول خود اعمال نمايند.

 

لازم به ذكر است علاقمندان براي آگاهي بيشتر از سرويس مكالمه بين الملل همراه اول مي توانند به نشاني https://mci.ir/international-call مراجعه نمايند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

 

 

اپل موفق به كشف پگاسوس شد

۱۷ بازديد

ما اسرائيل را حداقل د خاورميانه به يك كشور سلطه گر و جاسوس ميشناسيم كشوري كه تجاوز به خاك و اطلاعات ديگر كشورها را هدف خود قرار داده است و اين روحيه ي اسرائيل به نرم افزارها و فضاي ديجيتال اين كشور سرايت كرده و باعث ايجاد بدافزار پگاسوس شده است كه تمامي كمپاني هاي گوشي همراه را حسابي ترسانده است از جمله گوشي هاي اندرويدي مانند سامسونگ در اين ميان همه منتظر نتيجه ي جنجال ميان اپل و پگاسوس بوده اند چراكه كمپاني اپل ادعاي زيادي در زمينه ي امنيت دارد و به تازگي ثابت كرده است كه اين ادعاهايش حقيقت داشته اند

، فايل هاي ويدئويي، تعيين موقعيت مكاني، تاريخچه تماسها، جستجوها و...را ثبت و ضبط مي كند.

جامعه هدف اين بدافزار كه بعد از توليد به كشورهاي زيادي در سراسر دنيا فروخته شده است و توسط دولت هاي مختلف براي مقاصد جاسوسي استفاده گرديده است؛ سياستمداران، روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر، وكلا، مقامات بلند پايه و مهم دولتي و ... در سراسر دنيا مي باشند.

پيش از اين كارشناسان حوزه فناوري اطلاعات و مسائل امنيتي معتقدند كه پگاسوس توانمندترين ابزار دسترسي از راه دور است و تشخيص آلوده شدن گوشي هوشمند به ويروس تقريبا غير ممكن است، ولي چند روز قبل كمپاني اپل به يك دادستان لهستاني هشدار داد كه گوشي آيفون او به نرم افزار پگاسوس آلوده شده است.

اوا ورزوسك ( Ewa Wrzosek ) كه بعد از بحران در انتخابات لهستان و تحقيق در خصوص سوء استفاده از بودجه دولتي، مورد توبيخ قرار گرفته بود و به طور مكرر از سيستم قضايي لهستان انتقاد مي كرد، روز گذشته در توييتر خود اعلام كرد كه اپل به او اطلاع داده : گوشي هوشمند او توسط دولت ( لهستان) و از طريق پگاسوس مورد حمله قرار گرفته است.

اين اعلام با وجود تكذيب دولت لهستان مبني بر عدم خريد جاسوس افزار پگاسوس بسيار پر سرو صدا بوده است، چرا كه براساس هشدار اپل احتمالا كساني از درون دولت، گوشي آيفون اين دادستان را به خاطر خودش يا كاري كه انجام مي دهد، مورد حمله قرار داده اند.

اين دادستان در توييت خود بيان داشت كه حمله كنندگان به محتويات گوشي، ميكروفن و دوربين او دسترسي داشته و از وزير دادگستري خواستار توضيحاتي در اين زمينه گرديد .

اين هشدار اپل كه اولين هشدار علني شده بر عليه شركت NSO مي باشد يك حركت جديد در راستاي محدود كردن فعاليت اين بدافزار بوده و ميتواند شروع يك حركت تازه براي مقابله با اين ويروس خطرناك باشد. البته در حال حاضر شركت NSO، در ليست تحريم هاي آمريكا نيز قرار داشته و تلاش مقامات دولتي اسرائيل حتي با پادرمياني عربستان و امارات متحده عربي كارساز نبوده است.

اپل به عنوان غول دنياي فناوري كه به شهرت ايمني خود افتخار مي كند، سالانه مبالغ هنگفتي سرمايه گذاري مي كند تا از هك شدن گجت هايش توسط هكرها مصون بماند و اين هشدار كاملا نشان دهنده توانايي گوشي هاي هوشمند اين شركت در شناسايي اين بدافزار قدرتمند است.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز