خدمات ايرانسل در دوره ي كرونا

خريد و فروش سيم كارت رندباز

خدمات ايرانسل در دوره ي كرونا

۱۹ بازديد

با ورود ويروس كرونا كسب و كارها به دو دسته تقسيم شدند و دو واكنش متفاوت را همراه خود داشتند دسته ي اول كمپاني هاي كوچك و تازه تاسيس و حتي كمپني هاي متوسط كه با خطر از بين رفتن كسب و كار خود مواجه شدند و حتي خيلي از اين كمپاني ها از بين رفتند! و دسته ي دوم كمپاني هاي بزرگي مانند كارخانه هاي توليد مواد غذايي و اپراتور هاي تلفن همراه اعم از همراه اول ايرانسل و رايتل بودند كه با اينكه اين ويرووس سود اين شركت ها را پايين آورد اما نتوانست باعث خسران شديد شود و از طرفي ديگر اين كمپاني ها به كمك مردم آمدند و با ارائه ي تخفيفات و حتي كمك هاي مستقيم به ياري مردم شتافتند.

براساس آخرين گزارش سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كشور، همراه اول پيشتاز و پيشران ارائه فناوري نسل 4 در سه ماهه دوم سال 1400 بوده است. اين گزارش كه بر اساس وضعيت توسعه ارتباطات پهن باند ثابت و سيار و تفكيك فناوري هاي ارائه شده توسط اپراتورها، صورت پذيرفته است؛ نشان مي دهد كه اپراتور همراه اول بيش از 38 ميليون مشترك سيم كارت دائمي و اعتباري تحت پوشش شبكه 4G دارد. اين مقايسه تعداد مشتركين زماني جالب توجه خواهد شد كه در اين گزارش مجموع مشتركين نسل 4 ايرانسل و رايتل رقمي كمتر از 38 ميليون مشترك همراه اول است.

آمار تفكيكي نشان مي دهد كه اپراتور ايرانسل بيش از 32 ميليون نفر و اپراتور رايتل بيش از 3 ميليون مشترك نسل 4 را در بازه سه ماهه دوم سال 1400 جذب نموده اند كه به اين ترتيب همراه اول با سهم 52.5 درصدي پيشتاز اين رقابت بوده است.

 

وضعيت توسعه ارتباطات پهن باند و سيار تا پايان سه ماهه دوم سال 1400

 

به نظر مي رسد همراه اول به دليل در اختيار داشتن بزرگترين پوشش شبكه توانسته بيشترين ميزان جذب مشترك را در بين اپراتورها داشته باشد. هرچند كه پوشش گسترده مخابراتي همراه اول در اين درخشش نقش بسيار پررنگي داشته است ولي قطعا اين اپراتور با ارائه طرح و سرويس هاي خاص و متنوع و تكيه بر شعار مشتري مداري توانسته پيروز اين رقابت باشد.

البته پيشتازي همراه اول فقط به ارائه خدمات نسل چهارم ختم نمي شود و اين اپراتور بالغ بر 10 ميليون مشترك نسل 3 را نيز در سه ماهه دوم سال 1400 تحت پوشش قرار داده است كه در مقايسه با آمار بيش از 6 ميليوني ايرانسل و رايتل رقم قابل توجهي مي باشد.

علاوه بر آنچه كه بيان شد آخرين آمار رگولاتوري كه مربوط به بازه زماني سه ماهه چهارم سال 98 تا سه ماهه دوم سال 1400 ( مقارن با ايام كرونا ) مي باشد، نشان مي دهد كه اپراتور همراه اول بيشترين و اپراتور ايرانسل كمترين ميزان درصد جذب مشترك را داشته اند. درخشش همراه اول در دوران كرونايي در جذب مشترك و توسعه زير ساخت براي كشور نيز بسيار كارساز و راهگشا بوده است و عرصه هاي مختلف آموزشي، بانكداري، اطلاعاتي و ... از آن بهره مند شده اند.

 درست است كه در ايام كرونا كشور با بي سابقه ترين حجم تقاضاي مشترك و اينترنت مواجه بوده است ولي ركود و مشكلات ايجاد شده در بازارهاي جهاني، توسعه زير ساخت ها و ظرفيت ها را با مشكلات عديده اي همراه ساخت كه قطعا از معضلات اساسي پيش روي اپراتورها بود. ولي همراه اول توانست با فائق آمدن بر اين مسائل، در همين دوران كرونايي مشتركين سيم كارت اعتباري و دائمي خود را از 34 ميليون به بيش از 48 ميليون افزايش دهد و ميليون ها نفر را از خدمات دولت الكترونيكي، تجارت الكترونيكي، بانكداري و آموزش الكترونيكي بهره مند سازد.

در اين رده بندي پس از همراه اول، اپراتور رايتل به نسبت تعداد مشتركين خود با رشد 29.30 درصدي در جايگاه دوم قرار دارد و در جايگاه سوم اين رده بندي اپراتور ايرانسل با 19.5 درصد رشد، توانسته مشتركين خود را از 32 ميليون مشترك به 38 ميليون مشترك برساند.

به طور خلاصه مي توان گفت همراه اول در برهه مواجه با معضل كرونا به خوبي توانسته با ارائه طرح ها ي متنوع به همراه تعرفه هاي اقتصادي و ارزان، بهترين خدمات را به مشتركين سيم كارت دائمي و اعتباري خود ارائه داده و با جلب رضايت آنها پيروز بلامنازع دنياي رقابت اپراتورها باشد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.