آرشیو اسفند ماه 1398

خريد و فروش سيم كارت رندباز

سامانه رجيستري موبايل چيست و چگونه كار مي كند؟

۹۵ بازديد

رجيستري چيست؟

از آنجايي كه درصد بالايي از گوشي هاي هوشمند موجود در بازار ايران به صورت قاچاق وارد كشور مي شوند، طرحي به نام رجيستري انديشيده شده تا با اين موضوع مقابله شود. در اين طرح، تنها گوشي هاي موبايلي كه از طريق گمرك ايران به صورت قانوني وارد كشور شده اند، فعال خواهند شد. گوشيهايي كه از طريق قاچاق وارد بازار شده باشند نيز تنها براي مدت محدودي ميتوانند با سيم كارت هاي ايراني فعاليت كنند.

رجيستري چگونه اجرايي مي شود؟

پس از اجرايي شدن طرح رجيستري، كد IMEI (يا شناسه 15 رقمي) گوشيهاي موبايلي كه از طريق گمرك ايران وارد كشورمان ميشوند، در سامانه ثبت ميشود. با اين شرايط، تنها گوشيهاي موبايلي كه IMEI آنها در سامانه گمرك ثبت شده باشند، با سيم كارتهاي ايراني فعال و كد فعالسازي آنها در سامانه همتا معتبر خواهد بود.

در اين شرايط، تكليف كاربران چيست؟

كاربران گوشيهاي موبايل پس از اجراي طرح رجيستري، هنگام خريد يك گوشي موبايل، بايد دقت زيادي داشته باشند. تهيه گوشي موبايل در كشورمان پس از اجراي طرح رجيستري، بايد فقط از نمايندگي‌هاي مجاز و مراكز معتبر انجام شود.

آيا كاربران فعلي گوشي‌هاي هوشمند با مشكل مواجه مي‌شوند؟

پاسخ منفي است. با اجراي طرح رجيستري، كساني كه پيش از اجراي رسمي طرح يعني پيش از 14 آذر 96، گوشي موبايلي را خريداري كرده و سيم كارت در آن قرار داده اند، با مشكلي مواجه نخواهند شد. طرح رجيستري، در مورد گوشي هايي است كه پس از اجراي طرح، روشن نشده اند و سيم كارتهاي ايراني در آنها قرار نگرفته است.

تكليف برندهاي بدون نمايندگي در ايران چيست؟

يكي از سؤالات اساسي كاربران در مورد طرح رجيستري، تكليف برندهايي از گوشي هاي موبايل است كه نمايندگي رسمي در ايران ندارند. مطمئناً كاربران و طرفداران بسياري از برند اپل در كشورمان، اين نگراني را دارند كه پس از طرح رجيستري، براي تهيه يك دستگاه آيفون جديد بايد چه كار كنند؟

براي اين كاربران نيز راه حلي انديشيده شده است. كاربران محترمي كه قصد تهيه گوشيهاي آيفون را دارند، بايد آنها را از شركتهاي وارد كننده رسمي محصولات اپل به ايران از طريق مبادي رسمي كشورمان تهيه كنند.

اگر برايمان يك گوشي موبايل از خارج كشور بياورند، چه بايد كرد؟

مسافران و هموطنان عزيزي كه از خارج كشور، وارد كشورمان ميشوند، در صورتي كه گوشي موبايلي را از ساير كشورها خريداري كرده اند، در هنگام ورود به كشور بايد اين موضوع را به گمرك مسافري محل ورود اطلاع دهند تا با انجام اقدامات لازم و پرداخت هزينه‌هاي قانوني، گوشي آنها با طرح رجيستري به مشكلي برنخورد.

الان در چه مرحله‌اي از رجيستري هستيم؟

هم اكنون، تمامي محصولات سيم كارت خور شركت اپل، شامل طرح رجيستري مي شوند. و به زودي و با اجرايي شدن فازهاي بعدي، ساير برندهاي گوشي موبايل و تبلت نيز به تدريج وارد اين طرح خواهند شد. بنابراين اگر قصد خريد آيفون 8 و يا آيفون x را داريد، حتما آنها را از واردكنندگان رسمي تهيه كنيد.

آيا خريد آيفون هاي قانوني از واردكننده هاي رسمي كافيست؟

خير. پس از آنكه هموطنان آيفون هاي اپل را از واردكننده هاي رسمي خريداري كردند، لازم است تا با مراجعه به سامانه همتا با شماره *7777# (از راست بخوانيد) گوشي آيفون خود را در سامانه ثبت كنند.

گام اول: كد دستوري *۷۷۷۷# را شماره گيري كنيد.

گام دوم: گزينه فعال سازي ( عدد ۲ ) را انتخاب كنيد.

گام سوم: شناسه ۱۵ رقمي IMEI را وارد كنيد. دقت كنيد كه اين شناسه بايد بدون هيچ خط فاصله يا نقطه اي وارد شود.

گام چهارم: در اين مرحله بايد شماره سيم كارتي كه در دستگاه مورد نظر قرار گرفته را وارد كنيد.

گام پنجم: در اين مرحله بايد كد فعالسازي خود را وارد كنيد. اين كد ۶ رقم است و شما بايد آن را از فروشنده دريافت كرده باشيد.

گام ششم: موارد وارد شده دوباره به شما نشان داده مي شوند. در صورت صحيح بودن تاييد كنيد.

كار تمام شد! حالا بايد پيامي مبني بر موفقيت فعالسازي دريافت كنيد. اين پيغام به شما پيامك نيز مي شود.

 

منيع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

ميدوني چند تا سيم كارت به نامته؟

۱۱۳ بازديد

در صورتي كه خطوط سيم‌كارت خود را بدون رعايت مقررات تغيير نام به ديگران واگذار كرده‌ايد و يا تعدادي سيم‌كارت بدون اطلاع شما در بانك اطلاعاتي اپراتورها ثبت شده است، براي قطع هر يك از سيم‌كارت‌ها اقدام كنيد زيرا مسووليت ناشي از سوءاستفاده از هر خطي كه به نام مشترك باشد، با مالك قانوني آن است.


به گزارش شمانيوز  ، طرح ساماندهي سيم‌كارت‌ها براي جلوگيري از سوءاستفاده احتمالي، با راه‌اندازي سامانه استعلام تعداد خطوط مشتركين همراه شد. بدين ترتيب كاربران با مراجعه به اين سامانه مي‌توانند از تعداد خطوطي كه به نام آنهاست آگاه شده و نسبت به غيرفعال كردن خطوطي كه از آنها استفاده نمي‌كنند، اقدام كنند.

مغايرت احتمالي بين تعداد خطوط اعلام‌شده با تعداد مورد انتظار شما ممكن است به دو دليل باشد؛ در صورتي كه تعداد سيم‌كارت‌هاي اعلام‌شده كمتر از انتظار شما باشد، بدين معناست كه برخي از سيم‌كارت‌هاي در اختيارتان به نام شما ثبت نشده است و يا اطلاعات هويتي براي برخي از خطوط در اختيارتان فاقد كد ملي بوده يا كد ملي ثبت شده صحيح نيست كه در آن صورت احتمال قطع اين خطوط توسط اپراتورها وجود دارد.

همچنين در صورتي كه تعداد سيم‌كارت‌هاي اعلام شده بيشتر از انتظار شما باشد، بدين معناست كه تمام يا برخي از خطوط خود را بدون رعايت ضوابط و مقررات تغيير نام به ديگران واگذار كرده‌ايد و يا تعدادي سيم‌كارت به نام شما و البته بدون اطلاع شما در بانك اطلاعاتي اپراتورها ثبت شده است.

از آنجايي كه هر خط يا سرويس ارتباطي ديگري كه به نام مشترك باشد، مسئوليت و عواقب ناشي از سوءاستفاده از آن را براي كاربر به همراه دارد و مسئوليت هرگونه سوءاستفاده از تجهيزات و امتيازات مخابراتي واگذارشده خارج از ضوابط قانوني، با مالك قانوني آنهاست، براي جلوگيري از سوءاستفاده‌هاي احتمالي، طرح احراز هويت سيم‌كارت‌هاي تلفن همراه براي اينكه ديگر در ايران سيم‌كارت بدون هويتي وجود نداشته باشد، دنبال شد.

در سامانه استعلام تعداد خطوط مشتركين تلفن همراه كليه مشتركين چهار اپراتور كشوري همراه كه حداقل يك سيم‌كارت به نام خود در يك اپراتور داشته و كد ملي‌شان نيز در بانك اطلاعاتي اپراتور تامين‌كننده سيم‌كارت به صورت صحيح ثبت شده است مي‌توانند از تعداد خطوطي كه به نامشان در هر يك از اپراتورهاي مذكور ثبت شده مطلع شوند.

چگونه از سيم‌كارت‌هايي كه با كد ملي‌مان ثبت شده، مطلع شويم؟

تمامي مشتركان مي‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي در بخش خدمات الكترونيك و يا نشاني اينترنتي  به اين سامانه مراجعه كرده و از تعداد سيم‌كارت‌هايي كه با كد ملي آنان ثبت شده است، مطلع شوند.

اين خدمات تنها به افراد حقيقي داده مي‌شود كه حداقل يك سيم‌كارت در يكي از اپراتورهاي چهارگانه داشته باشند. بدين ترتيب مشتركين تلفن همراه بايد كد ملي و شماره تلفن همراه خود را در اين سامانه وارد كنند. پس از ثبت اطلاعات، پيامكي براي آنها ارسال مي‌شود كه در آن تعداد سيم‌كارت‌هاي ثبت‌شده با كد ملي متقاضي كه در شبكه تلفن همراه كل كشور به صورت فعال يا غيرفعال وجود دارد درج شده است.

هر مشترك در هر دوره ۱۰ روزه تنها يك‌بار مي‌تواند از اين سامانه تعداد خطوط خود را استعلام كند. همچنين درصورتي كه از آخرين استعلام بيش از ۱۰ روز گذشته ولي موفق به استعلام نشده باشيد مي‌توان موضوع را با مديريت سامانه در ميان گذاشت. با وارد كردن اطلاعات اوليه، كد رهگيري به شما داده خواهد و پس از آن پيامكي با محتواي تعداد سيم‌كارت‌ها در هر اپراتور برايتان ارسال خواهد شد.

مشتركان تلفن همراه در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خودشان مي‌توانند براي جلوگيري هر نوع سوءاستفاده احتمالي، شخصا به دفاتر خدمات مشتركين اپراتورها مراجعه كنند و با ارائه كارت ملي از تمامي خطوط به نام خود كه ممكن است بدون اطلاع مشترك به نام وي ثبت شده باشد، آگاه شده و براي قطع هر يك از سيم‌كارت‌ها اقدام كنند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

خريد سيم كارت به صورت اينترنتي ، چگونه؟ كجا؟

۹۱ بازديد

خريد اينترنتي سيم كارت به علت پيچيدگي هايي كه در مراحل خريد، انتقال سند و دريافت سيم كارت دارد با روش خريد اينترنتي كالاهاي ديگر بسيار متفاوت است.

 

 

    مسلما فضاي مجازي و اينترنت همانطور كه در باقي حوزه ها به كمك مصرف كنندگان و فروشندگان آمده در حوزه ي خريد و فروش سيم كارت نيز موجبات خريد آسان تر، بازار متنوع تر و دسترسي راحت تر را فراهم كرده است.
    گستردگي اينترنت و دسترسي تمامي فارسي زبانان به يك منبع مشترك، كسب و كارها را از شكل سنتي خارج كرده و راه هاي تازه اي را براي توليدكنندگان، توزيع كنندگان و مصرف كنندگان فراهم كرده است.
در اين مقاله به بررسي روش هاي خريد اينترنتي سيم كارت مي پردازيم.

از كجا؟

    اولين و مهم ترين نكته انتخاب يك وب سايت اينترنتي معتبر براي انتخاب و خريد سيم كارت است. چندين وب سايت معتبر در اين زمينه فعاليت مي كنند كه در اين مقاله وب سايت رندباز را به دلايل زير انتخاب كرديم:

چرا رندباز؟

تنها وب سايت خريد و پرداخت آنلاين سيم كارت در كشور
دارا بودن نماد اعتماد الكترونيكي از مركز توسعه تجارت الكترونيكي وزارت صنعت، معدن و تجارت
دارا بودن لوگوي رسانه هاي بر خط از وزارت فرهنگ و ارشاد
  تاييديه هاي فوق  به اين معني است كه هويت و محل فعاليت اين سايت توسط مراجع فوق بررسي و تاييد شده است، لذا وجود اين دو نماد را قبل از استفاده از هر سايتي چك كنيد، در پايين تمام صفحات رندباز اين دو لوگو وجود دارد كه با كليك بر روي آن ها مي توانيد از صحت آن ها اطمينان حاصل كنيد.
دارا بودن بيش از ۵۰۰۰۰ سيم كارت متعلق به حدود ۴۰۰ فروشگاه، امور مشتركين و فروشنده هاي سيم كارت از سراسر كشور
  تنوع بالا از شرايط يك خريد راحت، آسان و مطمئن است.
دارا بودن انواع متنوع جستجو مانند جستجوي پيشرفته ، جستجوي مستقل سيم كارت رند حروفي ، جستجوي مستقل سيم كارت قسطي
  بسته به نوع سيم كارت مد نظر موتورهاي جستجوي رندباز به كمك شما مي آيند و نزديك ترين نتيجه را در سريع ترين زمان نمايش مي دهند.
پشتيباني بر خط ، قبل از هر نوع معامله از هر سايتي با پشتيباني تماس بگيريد تا از پاسخگويي اطمينان حاصل كنيد.
ريسپانسيو هوشمند، سايت رندباز به صورت هوشمند بسته به اندازه صفحه ي نمايشگر شما نمايش داده مي شود، در گوشي، تبلت و كامپيوتر شخصي ، نسخه هاي ويژه ي همان صفحه  ها نمايش داده مي شود.
آموزش حرفه اي و كاربري آسان از ديگر دلايل پيشنهاد رندباز براي خريد سيم كارت است.

 


مراحل خريد اينترنتي سيم كارت


ابتدا به كمك يكي از انواع جستجوي تعبيه ديده شده سيم كارت مد نظر خود را پيدا كنيد.
جستجوي پيشرفته : جهت جستجو بر مبناهاي پيش شماره، اپراتور، وضعيت، نوع خط، حدود قيمت و حتي نوع رند
جستجوي سيم كارت قسطي : جهت جستجو از بين سيم كارت هاي قسطي
جستجوي سيم كارت رند حروفي: جهت جستجو از بين سيم كارت هاي مرغوب رند حروفي بر اساس حروف به كاربرده شده در شماره ي سيم كارت
  رند حروفي يكي از مرغوبترين انواع رند است كه فون واژه يا رند اسمي نيز ناميده مي شود. به سيم كارت هايي اطلاق مي شود كه هنگام گرفتن شماره با گوشي يك كلمه ي با معني را تايپ كنيد، به طور مثال: 0912RONDBAZ برابر است با شماره ي 09127663229
همچنين براي انتخاب راحت تر مي توانيد بر اساس گران ترين ، ارزان ترين و بروزرساني نتياج جستجو را مرتب كرده و مشاهده كنيد.


پس از انتخاب انتخاب سيم كارت با كليك بر روي خريد به صفحه ي مشخصات سيم كارت هدايت مي شويد كه مشخصات فروشنده ي سيم كارت نيز در همين صفحه به شما نمايش داده مي شود.



در رندباز دو روش براي خريد سيم كارت وجود دارد:
۱- خريد آنلاين سيم كارت
۲- خريد مستقيم سيم كارت

۱- خريد آنلاين سيم كارت:
سيستم خريد و پرداخت آنلاين تنها براي امور مشتركيني كه تمايل به فروش آنلاين دارند فعال است، اگر در صفحه ي مشخصات سيم كارت گزينه ي پرداخت آنلاين را ديديد ابتدا با فروشنده تماس بگيريد(يا پيامك ارسال كنيد) تا از موجود بودن سيم كارت مطمئن شويد سپس با كليك بر روي پرداخت مراحل پرداخت را انجام دهيد و سيم كارت خود را تهيه كنيد.
براي پرداخت آنلاين ابتدا بايستي در رندباز عضو شويد و مدارك شناسايي خود را آپلود كنيد.
خريد آنلاين از رندباز داراي ضمانت بازگشت وجه نيز مي باشد.
۲- خريد مستقيم سيم كارت:
با استفاده ازاطلاعات تماس فروشنده درج شده در صفحه ي مشخصات سيم كارت انتخابي با فروشنده تماس بگيريد و پس از كسب اطمينان هاي لازم سيم كارت را بخريد.
پيشنهاد مي شود قبل از خريد با پشتيباني رندباز تماس بگيريد و راهنمايي هاي لازم را بگيريد،
در نهايت با استفاده از راهنماي زير از انتقال سند سيم كارت به نام خود اطمينان حاصل كنيد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

خريد سيم كارت سامانتل از سامانه رندباز!

۹۶ بازديد

خريد سيم كارت سامانتل

آيا شما هم با اپراتورهاي مختلفي كه در زمينه خريد و فروش شماره هاي رند در خدمت شما هستند آشنايي داريد؟ آيا ميدانيد كه ميتوانيد اين شماره ها را به صورت آنلاين خريداري كنيد و در واقع امكان خريد آنلاين براي شما در اين زمينه ايجاد شده است؟ در اين بخش با ما و دانستني هاي خريد سيم كارت سامانتل همراه شويد.

آنچه كه بايد بدانيد اين است كه اپراتورهاي مختلفي امروزه در زمينه خريد و فروش سيم كارت فعاليت مي كنند كه از جمله آنها مي خواهيم سامانتل را به شما معرفي كنيم. شركت سامانتل در سال 1385 با نام كيش سل پارس شروع به كار كرده است و شركت خود را به عنوان يكي از سهامي خاص به ثبت رسانده است. اين شركت در واقع با پيش شماره 6210 شروع به كار كرده است و از جمله شركت هاي غيردولتي به شمار مي آيد. بعد از گذشت ده سال فعاليت موفق در زمينه ارتباطي اما اين شركت در نهايت در شهريور ماه 95 توانست پروانه نوع اول ارتباطات را دريافت كند. سال 1396 بود كه نام تجاري سامانتل بر روي اين شماره ها گذاشته شد و پايه اي براي ارتباطات به شمار آمد. اينطور به نظر مي رسد كه در سال هاي آينده، اين شركت به يكي از مهم ترين ها در زمينه هاي اقتصادي، عمراني، سلامت و همچنين آموزش تبديل خواهد شد.

 

چرا خريد سيم كارت سامانتل؟

آنچه كه بايد در مورد خريد سيم كارت سامانتل بدانيد اين است كه اين سامانه همانند ساير سامانه هايي كه در بخش هاي ارتباطي فعاليت مي كنند به آساني به شما اجازه برقراري ارتباط را خواهد داد. شما ميتوانيد توسط سيم كارت هاي سامانتل به آساني اقدام به خريد اينترنت و حتي بسته هاي همراه داشته باشيد. سامانتل هم از جمله سامانه هايي است كه در اين زمينه براي شما امكان خريد آسان را فراهم كرده است. سامانه هاي آنلاين بسياري را ميتوانيد پيدا كنيد كه سيم كارت را به صورت آنلاين به فروش مي رسانند. در اين بخش گفته مي شود كه خريد سيم كارت سامانتل از رندباز هم خالي از لطف نيست و به شما اجازه خواهد داد كه خريدي آسان و بدون دردسر را تجربه كنيد.

دنياي امروزه، دنيايي است كه در آن رقابت در بخش هاي مختلف از جمله موضوعات مهم به شمار مي آيد. اينكه شما بتوانيد سيستمي را انتخاب كنيد كه در دسترس باشد در واقع از جمله مهمترين نكات محسوب مي شود كه بايد به آن دقت كنيد. آنچه كه بايد در مورد خريد سيم كارت سامانتل بدانيد اين است كه شما ميتوانيد خريد اين سيم كارت ها را براي سفرهاي خارجي خود انجام دهيد و به آساني هرچه تمام تر ارتباطات خود را برقرار كنيد.

امروزه در دنيايي زندگي مي كنيم كه تكنولوژي حرف اول را مي زند و اين تكنولوژي حاكي از اين است كه شما ميتوانيد زماني كه دور از خانواده خود هستيد نيز اقدام به برقراري ارتباط ساده و آسان كنيد و با خيالي آسوده سفر كنيد.

 

خريد سيم كارت سامانتل و مزاياي آن

ميتوان گفت كه خريد سيم كارت سامانتل در واقع براي شما مزاياي بسياري دارد. شما ميتوانيد به عنوان يكي از كاربران اين اپراتور به راحتي سرويس رومينگ خود را در هر يك از كشورهاي مقصد راه اندازي كنيد. هم اكنون هم به صورت پيش فرض تمامي اين سيستم ها مورد استفاده هستند و در صورتي كه از كشور خارج شويد ميتوانيد از آن ها استفاده كنيد. توصيه ما به شما به عنوان يك مسافر اين است كه حتما قبل از خروج از كشور سرويس هاي خود را مورد بررسي قرار دهيد چرا كه در صورت خروج ممكن است نتوانيد اين ارتباطات را به درستي حفظ كنيد.

از ديگر مزاياي اين خط ها اين است كه شما ميتوانيد توسط آن ها در 42 كشور از خدمات رومينگ بهره مند شويد و تنها نكته اي كه بايد در اين بخش بدانيد تعرفه هايي است كه براي استفاده از سيم كارت سامانتل بايد به آن توجه داشته باشيد. البته گفته مي شود كه تعرفه هايي كه توسط سازمان توليدكننده اين سيم كارت ها ارائه شده است نسبت به سايرين بسيار عادلانه تر هستند و به همين دليل است كه خريد سيم كارت سامانتل براي سفرهاي خارجي بيشتر مدنظر است.

در خصوص استفاده از سيستم هاي رومينگ همراه با خريد سيم كارت سامانتل هم بايد بدانيد كه اين اپراتور تعرفه هايي را قبل از خريد و فعالسازي به شما ارائه خواهد كرد كه ميتوانيد اين مبلغ را به ريال پرداخت كنيد. شما ميتوانيد زماني كه به خارج از كشور سفر كرده ايد نيز حساب خود را شارژ كنيد و اين از جمله مهمترين مزاياي سيم كارت سامانتل به شمار مي آيد. اين كار به شما كمك خواهد كرد كه سيم كارت شما حين سفر قطع نشود و در نتيجه ميتوان گفت كه خريد سيم كارت سامانتل، سفري آسان را براي شما به ارمغان خواهد آورد. شما ميتوانيد اين سيم كارت ها را از سامانه رندباز خريداري كنيد.

 

 

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز