آرشیو تیر ماه 1400

خريد و فروش سيم كارت رندباز

بسته ي ويژه ي ايرانسل به مناسبت اعياد قربان و غدير

۱۸ بازديد

بسته ي ويژه ي ايرانسل به مناسبت اعياد قربان و غدير

وقتي حرف از اعياد مقدسي چون قربان و غدير مي شود تمامي شركت ها بانك ها و اپراتورها سعي ميكنند اين عيد را به گونه اي به مسلمانان هموطن خود تبريك بگويند همانطور كه اين تبريك ها به طور تلفني ميان آشنايان رد و بدل ميشود

براي مثال گاهي بانك ه وو ساير مجموعه ها با ارسال پيامكي كه حاوي پيامي تبريك آميز است اين عيد را تبريك ميگويند اما در اكثر اوقات براي چنين مناسبت هاي فرخنده و بزرگي اپراتورها و بانك ها هدايايي را نيز در نظر ميگيرند و كه به اصطلاح با اعطاي عيدي در روز عيد هموطنان خود را شاد كنند

به همين منظور ايرانسل به خاطر فرا رسيدن دو عيد بزرگ مسلمين يعني عيد قربان و عيد غدير خم، مانند سال هاي گذشته دو طرح جذاب مكالمه رايگان و بسته اينترنتي و مكالمه را در نظر گرفته است. اين بسته هاي خدماتي ويژه (بسته اينترنت و مكالمه) را مي توان در ميان فاصله دو عيد يعني از ساعت 24 سي ام تيرماه تا هفت مرداد 1400 فعال كرد.

خدماتي كه در اين ايام مشتركين اپراتور ايرانسل مي توانند از آن استفاده نمايند شامل سه ساعت مكالمه درون شبكه ايرانسلي و سه گيگابايت اينترنت همراه است كه قيمت اين بسته ويژه 10 هزار تومان مي باشد. براي فعالسازي اين بسته دو روش وجود دارد:

1- از قسمت پيشنهادات در اپليكيشن ايرانسل من

2- شماره گيري كد دستوري #5* كه تا سه روز بعد از فعالسازي مي توانيد از آن استفاده نماييد.

همچنين ايرانسل سواي اين پيشنهاد ويژه خود، يك طرح مكالمه رايگان درون شبكه را دارد. با فعال سازي اين طرح توانيد تنها با 5 دقيقه مكالمه،50 دقيقه مكالمه رايگان دريافت نماييد. براي فعال سازي آن هم بايد يا از طريق قسمت پيشنهادهاي ايرانسل من اقدام كنيد يا با شماره گيري #۲*۱*۴۴۴۴* اين بسته را دريافت كنيد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


 

بررسي سرقتي نبودن آيفون دست دوم

۱۷ بازديد

بررسي سرقتي نبودن آيفون دست دوم

 

 

اگر در تمامي جهان هم مسئله ي امنيت گوشي حائز اهميت نباشد در ايران اينگونه نيست چرا كه به دليلي شرايط بد اقتصادي و نبود فرهنگ سازي هاي زيرساختي روز به روز آمار دزدي و سرقت گوشي ها بالا ميرود و از طرفي ديگر فقر و درآمدهاي ساير مردم  در كشور ايران اجازه نميدهد كه پس از به سرقت رفتن و ربوده شدن گوشي موبايل به راحتي بتوانيم يك دستگاه ديگر را جايگزين كنيم پس بايد در انتخاب گوشي موبايل دقت خود را بالا ببريم كه گوشي موبايلمان از امنيت بالايي برخوردار باشد يكي از برندهايي كه از امنيت بالايي برخوردار است اپل ميباشد

 گوشي هاي آيفون در سيستم عامل آي او اس مجهز به برنامه find my iphone هستند كه در شرايط خاص نسبت به رديابي دستگاه و شناسايي محل قرار گرفتن آن اقدام مي كند. اين برنامه قدرتمند كه براي پيدا كردن گوشي گمشده حتي در حالت خاموش نيز امكان پذير مي باشد، به صورت پيش فرض در اين گوشي وجود داشته و فقط كافيست كاربر آن را فعال كند.

 

راهكار شناخت آيفون سرقتي

 

اين روزها كه خريد گوشي هاي دست دوم به خاطر وجود وب سايت ها و اپليكيشن هايي براي فروش دست دوم كالاها، با صرفه تر و آسانتر است، كلاهبرداري هاي اين حوزه هم روز به روز بيشترمي شود.

هر چند كه امنيت بالاي گوشي هاي اپل تا حدي توانسته است ميزان سرقت اين گوشي ها را كاهش دهد، اما همواره سارقان روش هايي براي فروش آنها در بازار پيدا مي كنند و متاسفانه خريداران ناآگاه كه اطلاعات كمي در مورد گوشي هاي اپل دارند، اقدام به خريد گوشي هاي سرقتي مي كنند كه قبل از هر چيز سبب بروز دردسرهاي فراواني براي خود مي شوند.

قطعا جدا از بحث اخلاقي خريد محصول سرقتي، خيلي از ما دلايل زيادي براي نخريدن يك گوشي آيفون سرقتي  داريم.براي مثال گوشي‌هاي مسروقه پس از خريداري به هيچ وجه قابل استفاده نيستند چرا كه شركت‌هاي مخابراتي، آيفون‌هايي كه سابقه گم يا سرقت شدن دارند مسدود مي‌كنند همچنين:

 

براساس ماده 662 قانون مجازات اسلامي، هر كس آگاهانه اقدام به خريد كالاي مسروقه (دزدي) كند به حبس از شش ماه تا سه سال و تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهد شد. در صورتي كه شخص مدعي شود از دزدي بودن گوشي مطلع نبوده، قاضي با استناد به قيمت پايين و نبود ملزوماتي چون جعبه گوشي مي تواند شخص را به خريد آگاهانه كالاي مسروقه محكوم كند.

 

بنابراين براي به وجود نيامدن چنين مشكلاتي قبل از هرچيز لازم است كه به هيچكس اعتماد نكرده و شخصا نسبت به اصالت كالايي كه قصد خريد آن را داريد، اقدام نماييد.

شركت اپل براي ايجاد امنيت بيشتر براي محصولات خود از كد IMEI  كه مخفف " International Mobile Equipment Identity”  مي باشد، استفاده مي كند كه در هر محصول تك و منحصر بفرد بوده و براي شناسايي كالا در بين ميليون ها محصول ديگر اين شركت در دنيا مي باشد.

ساده ترين روش پيدا كردن كد IMEI  بررسي خشاب سيم كارت  مي باشد. سپس به وب سايت IMEI pro رفته و كد را وارد كنيد، بعد از پشت سر گذاشتن آزمون كپچا، گزينه Check را انتخاب كنيد. در صورت سرقتي بودن گوشي، جزئيات در اين صفحه كه به اپراتورهاي جهاني دسترسي دارد، قابل مشاهده است.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

 

 

5 روش تقويت باتري گوشي موبايل

۲۱ بازديد

5 روش تقويت باتري گوشي موبايل

 

امروزه وقتي شخصي تصميم به خريد گوشي موبايل ميگيرد جدا از بحث هزينه و قيمت به دو عامل ديگر توجه بسيار زيادي مي كند يكي از آنها كيفيت دوربين گوشي و ديگري قدرت باتري آن است البته اين فقط براي افراد معمولي ميباشد و كساني كه از گوشي استفاده هاي ديگري مي كنند مثل گيم و بازي اهميت دوچنداني به بحث باتري ميدهند چرا كه يكي از باگ هاي مهم برخي از گوشي ها بي كيفيت بودن باتري آنها است  هرچقدرم يك گوشي موبايل از امكانات و سيستم عامل خوبي بهره مند باشد اگر باتري خوبي نداشته باشد بي فاييده است چرا كه به محض استفاده از آن نيازمند شارژر ميشويم و لذت كار كردن با اين وسيله را از دست ميدهيم

ما در اين محتوا به راه هاي تقويت باتري گوشي موبايل شما ميپردازيم 

1- دارك مود باعث كاهش مصرف باتري مي شود

 

با عرضه شدن گوشي هاي هوشمند به بازار هر سال فناوري هاي جديدي به اين گوشي ها اضافه مي شود. يكي از اين فناوري ها دارك مود نام دارد كه صفحه نمايش تلفن همراه با فعال شدن آن به طور كامل سياه مي شود و از پيكسل كمتري در صفحه نمايش استفاده مي كند در نتيجه اين استفاده كمتر منجر به كاهش مصرف باتري مي گردد. از دلايل اصلي ايجاد اين تكنولوژي بر روي گوشي هاي هوشمند اذيت نشدن چشم كاربران در مكان هاي تاريك و هنگام شب است.

 

2-كنترل كردن سينك، واي فاي، لوكيشن و بلوتوث تلفن همراه

 

توصيه مي شود زماني كه به اينترنت نيازي نداريد، براي مصرف كمتر باتري و اشغال نشدن حافظه اينترنت گوشي و يا واي فاي آن خاموش باشد. اين موضوع براي مواقعي كه خارج از منزل هستيد بسيار مهم است و باعث مي شود كه باتري گوشي مصرف نشده و درمواقع ضروري شارژ لازم را داشته باشيد.

روشن بودن لوكيشن تلفن همراه هوشمند شما نيز تاثير منفي بر روي باتري گوشي مي گذارد و امروزه برخي از اپ ها، براي فعاليت نيازبه فعال بودن لوكيشن گوشي دارند و بايد بعد از تمام شدن كار با آن اپليكيشن اين لوكيشن را غيرفعال نماييد تا مصرف باتري زياد نشود. قابليت AutoSync كه در گوشي ها هوشمند ديده مي شود نوتيفيكيشن ها را مديريت مي كند كه اين قابليت هم در روند مصرف باتري بسيار اثر گذار است و در زماني كه نوتيفيكيشن آنچنان مهمي نداريد براي بهبود مصرف باتري آنرا غيرفعال كنيد.

 

3-غيرفعال نمودن پيكسل هاي صفحه

 

‌روشن ماندن صفحه نمايش گوشي باعث مصرف بيش از 70 درصد از باتري مي شود و براي حل اين موضوع بايد روشنايي و نور صفحه نمايش را كم كرده تا مصرف باتري كم شود؛ اما ديگر راهي كه پيشنهاد مي شود اين است كه پيكسل هاي صفحه نمايش را خاموش كنيد تا ديگر نيازي به كم كردن نور صفحه نمايش نباشد.

براي خاموش كردن اين صفحه نمايش ها راهي كه وجود دارد استفاده از نرم افزارهاي مخصوص است. روش كار اين نرم افزار به اينگونه است كه در چيدمان صفحه نمايش يك سري تغييراتي را اعمال مي كند تا صفحه هايي كه خالي هستند و به كار نمي آيند از بين بروند تا باتري مدت زمان بيشتري را كار كند. اين كار تاثيري بر كيفيت صفحه نمايش ندارد تاجايي كه مي توانيد با كيفيت بالا فيلم تماشا كنيد بدون آنكه از كيفيت تصوير كاسته شود. از بهترين نرم افزارهاي غيرفعال كننده پيكسل كه باعث كاهش مصرف باتري مي شود مي توان به نرم‌افزار‌ر Pixoff اشاره كرد.

 

4-پيدا كردن اپليكيشن هايي كه مصرف باتري زيادي دارند

 

بعضي از اپليكيشن هايي كه بر روي گوشي هاي هوشمند نصب مي شوند سهم باتري بيشتري را اشغال مي كنند كه ممكن است حتي با استفاده نكردن از اين اپ ها باتري بازهم مصرف شود كه دليلش اين است كه اين اپ بخشي از پس زمينه را اشغال نموده و به صورت پنهاني درحال فعاليت است. براي جلوگيري از اين مصرف بيهوده بهتر است آن اپ متوقف شود و براي اينكه متوجه شود چه برنامه هايي مصرف بالا دارند از طريق مسير Setting > Battery Menu > Battery Usage آن ها را شناسايي كرده و براي متوقف كردن يا حذف آن برنامه اقدام نماييد كه تاثير خيلي خوبي بر روند حفظ باتري گوشي موبايل دارد.

 

 

5-غيرفعال كردن افكت ها و انيميشن هاي صفحه نمايش

 

يك سري از پس زمينه هايي كه براي گوشي هاي هوشمند فعال هستند حالت انيميشني دارند و با افكت هايي باعث جذاب شدن اين تصويرزمينه ها براي كاربران مي شود اما اين تصاوير به شدت بر مصرف باتري اثرگذارند و بايد از تنظيم اين افكت ها خودداري نماييد.

 

جمع بندي

 

در پايان بايد گفت كه اين روش ها براي درست كردن باتري هاي خراب موثر نيست، بلكه كمك مي كند تا از مصرف بيش از حد باتري جلوگيري نماييد. امروزه امكان تعويض باتري گوشي هاي هوشمند ديگر وجود ندارد اما در گذشته گوشي هايي كه باتري قابل جداشدن داشتند امكان تعويض باتري در صورت خرابي را دارا بودند.

آيا باتري گوشي را اگر كاليبره كنيم تاثيرگذار است؟

 

نحوه كاليبره كردن باتري به اينگونه است كه آنقدر با گوشي كار شود تا باتري آن كاملا خالي شده و سپس گوشي خاموش شود. بعد ازآنكه گوشي خاموش شد، گوشي را به شارژ زده تا كاملا پر شود ولي آيا مي توان گفت كه اين روشي موثر است يا خير؟

طبق يافته ها تحقيقات علمي بايد گفت كه خير. به اين دليل كه مكانيزم عمل اين باتري هايي كه به تازگي در گوشي هاي جديد رونمايي شده اند و از مدل ليتيوم يوني هستند، بسيار متفاوت است و عملشان از طريق منتقل شدن يون ها صورت مي گيرد. يك سري ميكروچيپ هايي در اين گوشي ها وجود دارد كه اين عمل هيچ تاثير بر تقويت باتري گوشي ندارد.

روش خاصي وجود ندارد كه بگوييم از راه سخت افزار بشود اين باتري هارا تقويت كرد اما يك سري روش هاي آزمايش شده اي وجود دارند تا بشود با استفاده از آن ها مدت زمان بيشتري از باتري گوشي استفاده نمود. 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

 

زنگ خطر براي كاربراني كه تنها ازطريق واي‌فاي از تبلت خود استفاده مي‌كنند

۲۶ بازديد

زنگ خطر براي كاربراني كه تنها ازطريق واي‌فاي از تبلت خود استفاده مي‌كنند

قاچاق گوشي هاي هوشمند در تمامي جهان و  مخصوصا خاورميانه وجود دارد اما در ايران به علت تحريم ها و ساير مسائل امنيتي ديگر از يك مشكل گذشته و كل بازار گوشي موبايل ايران را در دست خودش گرفته است به همين دليل براي رفع اين مشكل بزرگ بايد برنامه ريزي هاي دقيق و تصميمات كارآمدي صورت بگيرد چراكه عادي سازي مسئله ي قاچاق نه تنها در اين زمينه بلكه در تمامي زمينه ها مشكلات بزرگي را در پي دارد 

مهمترين اقدامي كه در راستاي از بين اين مشكل انجام شده است طرح رجيستري كردن وسايل سيم كارت خور است كه در خبرهاي گذشته شما را به طور كامل با آن آشنا كرديم اما اين خبر حواشي و اخبار هاي ديگري را نيز به دنبال خود دارد با ما تا انتهاي خبر همراه باشيد تا شما را با اين اخبارها آشنا كنيم

براساس آمار اعلام شده توسط ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، با اجراي طرح رجيستري كه از سال 96 آغاز شده است، بيش از 6 ميليارد دلار از قاچاق تلفن همراه كاسته شده است. ارزش بازار تبلت در ايران نيز بيش از 300 ميليون دلار است كه بر اساس آمارهاي اعلام شده، تقريبا 80 درصد تبلت ها قاچاق مي باشند. اين طرح علاوه بر كنترل بازار اين امكان را به خريدار مي دهد تا پيش از خريد كالا از اصالت برند و نحوه ورود آن به كشور نيز اطمينان يابد.

با توجه به اين كه اجراي طرح سامانه شناسايي گوشي تلفن هاي همراه و تجهيزات داراي سيم كارت يا همان رجيستري توانسته است با ايجاد يك ابزار قدرتمند، به رويه قاچاق چند ميليارد دلاري اين بازار پايان دهد، اين طرح براي تبلت ها و ديگر تجهيزات سيم كارت خور ( مانند ساعت هوشمند، باركد اسكنر، مبدل تلفن ثابت به سيار، PDA و هرگونه تجهيزات داراي سيم كارت) به طور رسمي آغاز شده است.

بر اساس بند ح تبصره 8 قانون بودجه 1400، نمايندگان مجلس، وزارت ارتباطات و فناوري را موظف كردند تا " كليه تبلت ها، ساعت هاي هوشمند، باركدخوان ها و مبدل ارتباطات ثابت به سيار وارداتي و توليد داخل" را در سامانه هوشمند مديريت تجهيزات سامانه اي (همتا) ثبت نمايند.

با توجه به آنچه كه بيان شد؛ هر كالاي سيم كارت خور وارداتي، مشمول طرح رجيستري مي شود و خريداران بايد كد شناسايي كالا (IMEI) و كد فعال سازي را در سامانه همتا ثبت كنند.

 طرح رجيستري تبلت ها براي برند Lenovo از تاريخ دوم مرداد ماه و ساير برندها از نهم مرداد ماه آغاز مي شود و بعد از اين تاريخ، تبلت هاي ثبت نشده شناسايي نخواهند شد.

با اجراي طرح رجيستري براي تبلت ها و ديگر تجهيزات داراي سيم كارت، اپراتورها و سرويس هاي مخابراتي ، خدماتي از قبيل اينترنت و تماس تنها را براي تجهيزاتي ارائه مي كنند كه در اين سامانه ثبت شده باشند.

با توجه به همه گيري ويروس كرونا و آموزش هاي مجازي مدارس، بسياري از دانش آموزان با تبلت بدون سيم كارت به اينترنت متصل مي شدند كه با اجراي اين طرح ، بعد از تاريخ اعلام شده اين امر ديگر مقدور نمي باشد و لازم است كه وزارت آموزش و پرورش و مديران شبكه اجتماعي دانش آموزان (شاد) از طريق درگاه ها و زيرساخت هاي ارتباطي خود به كادر آموزش، معلمان و دانش آموزان اطلاع رساني دقيق نمايد.

ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز به كاربران و دانش آموزاني كه از طريق شبكه Wifi و بدون استفاده از شبكه اپراتوري به اينترنت متصل مي شدند، هشدار داد كه تا قبل از تاريخ اعلام شده، سيم كارتي در دستگاه قرار داده و آن را روشن نمايند و نسبت به برقراري تماس و ارسال پيامك اقدام كنند و از سرويس گرفتن دستگاه خود اطمينان حاصل كنند.

كاربران براي اطمينان از رويت دستگاه در شبكه اپراتوري از طريق تارنماي همتا به نشاني اينترنتي hamta. Ntsw.ir يا كد دستوري #7777* استعلام كنند و در صورت دريافت پاسخ استعلام " دستگاه رويت شد" از اصالت دستگاه اطمينان حاصل كنند.

طرح اصالت تجهيزات براي ساعت هاي هوشمند سيم كارت خور از 12 تيرماه و باركد اسكنر ، مبدل تلفن ثابت به سيار و PDA از 19 تيرماه سال جاري آغاز شده است. لازم به ذكر است كه اين طرح فقط براي تجهيزاتي كه پس از اين تاريخ فعال شوند، قابل اجرا است.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


شيائومي جايگاه دوم در عرضه ي گوشي هاي هوشمند را تصاحب كرد

۱۶ بازديد

شيائومي جايگاه دوم در عرضه ي گوشي هاي هوشمند را تصاحب كرد

پيشي گرفتن برند نوپاي شيائومي از غول بزرگ دنياي تكنولوژي و گوشي هاي هوشمند بيش از آنچه تصورش را كنيد غير قابل باور است چراكه اپل در اين سال هاي اخير مردم دنيا را چنان مجذوب طراحي و امكانات و همچنين سيستم عامل خود كرده است كه خبر پيشي گرفتن يك برند چيني مضحك جلوه ميكند اما چيزي كه در اين خبر مهم است اين است كه  جلو زدن از اپل در چه زمينه اي ميباشد؟ واضح است كه تمامي افراد قدرت خريد محصولات اپل را ندارند و اين كمپاني هم همانطور كه ميدانيد به قيمت بالاي محصولاتش معرف حضور شما است براي همين ساير مردم بيشتر به سمت محصولات مقرون به صرفه رو مياورند و اگر از حق نگذريم اپل در اين زمينه يعني زمينه ي اقتصادي حرفي براي گفتن ندارد 

شركت شيائومي يا پديده دهه اخير، به عنوان يكي از توليد كنندگان مطرح گوشي هوشمند، در سال 2010 با هدف طراحي گوشي هوشمند بسيار ارزان قيمت وارد بازار جهاني شد. آنچه كه اين شركت را از بقيه متمايز مي ‌سازد؛ فلسفه اين برند چيني مي‌ باشد: ارزان اما با كيفيت

بر اساس گزارش منتشر شده از سوي شركت تحقيقاتي Canalys ؛ برند چيني شيائومي، به عنوان دومين شركت سازنده گوشي هاي هوشمند جهان در سه ماهه دوم سال 2021 معرفي شده است. اين شركت كه در حال حاضر 17 درصد از بازار جهاني را به خود اختصاص داده است، بعد از سامسونگ با سهم 19 درصدي، در جايگاه دوم فروش گوشي هاي هوشمند جهان قرار گرفته است. اپل با 14 درصد، اوپو و ويو نيز با سهم‌ هاي 10 درصدي جايگاه هاي بعدي را در اختيار دارند.

عرضه ساليانه محصولات هر پنج شركت در سال گذشته افزايش داشته است كه بيشترين ميزان عرضه، متعلق به غول چيني با 83 درصد، سپس سامسونگ با 15 درصد و اپل تنها يك درصد مي‌ باشد. موفقيت چشمگير اين شركت دلايل مختلفي دارد كه در اينجا سعي مي شود، بسيار مختصر به آن بپردازيم.

نخستين گوشي هوشمند شيائومي همزمان با آيفونs4 وارد بازار شد. ولي اكنون اين شركت، با گذشت تقريبا 10 سال و كسب عنوان اپل شرق يا اپل چيني، توانسته حتي از اين برند نيز پيشي بگيرد. چرا كه بر خلاف شركت اپل گوشي هاي مقرون به صرفه وارد بازار مي كند.

يكي از مهمترين دلايلي كه سبب شده گوشي هاي شيائومي در مقايسه با رقيب نامداري چون سامسونگ هم بازار بهتري داشته باشند، مربوط به كيفيت كارها با قيمت ارزان تر مي‌ باشد.

استراتژي فروش شيائومي با استراتژي فروش برندهايي مانند سامسونگ و اپل نيز متفاوت است. مدير عامل اين شركت معتقد است كه قيمت هاي عرضه شده توسط اين برندها متناسب با كيفيت و خدمات محصولاتشان نيست. به همين خاطر اين شركت برخلاف رقبايش حاشيه سود بالايي را براي خودش در نظر نمي‌ گيرد.

بعد از اعمال تحريم‌هاي هواوي از طرف آمريكا و عدم ارائه سرويس هاي گوگل در گوشي هاي اين شركت، درصد رشد اين شركت كه حتي در سال 2019 از اپل پيشي گرفته بود، به ميزان قابل توجهي كاهش پذيرفت و غول چيني توانست از اين باگ ايجاد شده نهايت استفاده را ببرد و آن را متعلق به خود بكند.

 شركت شيائومي تلاش براي گسترش تجارت خارج از كشور خود در مناطقي از جمله اروپاي غربي، آفريقا و آمريكاي لاتين را افزايش داده است. ارزش بالا در مقابل بهاي پرداختي مقرون به صرفه سبب شده است كه اين برند در مقايسه با رقبا همواره قيمت مناسب تري و طبيعتا بازار بهتري داشته باشد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


دريافت تمامي خدمات سيم كارت از طريق تلفن هاي همراه

۱۷ بازديد

دريافت تمامي خدمات سيم كارت از طريق تلفن هاي همراه

اينكه تقريبا تمامي كارهاي ما از طريق گوشي هاي هوشمند انجام شوند چرا كه پيشرفت علم اين مسير را  دارد براي ما ميسر مي كند اگر ده سال گذشته كسي به ما ميگفت كه پرداخت قبوض خريد شارژ خريد وسايل خونه و مواد غذايي از طريق اينترنت ميسر است مضحك برايمان جلوه مي كرد اما حال همگي شاهد اين اتفاق هستيم و حتي مدارس نيز در درون همين گوشي ها برگزار ميشوند كه البته در اين مورد استثنا بايد بگويم كه پيشرفت علم چندان تاثير خوبي نداشته است چرا كه عوارض بسيار زيادي را براي كودكانمان به همراه دارد از جمله كم تحركي تنبلي چشم اضافه وزن گوشه گيري و ....

 اين وسيله ارتباطي و كاركردهاي جديدش ، نيازهاي ارتباطي جديدي را نيز شكل داده است. تسريع روابط و دسترسي 24 ساعته بدون در نظر گرفتن شرايط مكاني و زماني، استفاده از سرويس هاي مختلفي از جمله: خريد اعتبار(شارژ)، فعال سازي اينترنت، خريد بسته هاي اينترنت و .... را براي مشتركين را در شرايط مختلف ضروري مي سازد. اپراتورهاي تلفن همراه هم كه در هر شرايطي به دنبال تسريع و تسهيل اين ارتباط هستند؛ با طراحي اپليكيشن هاي مختلف، تلاش خود را مي كنند تا خدمات مختلف  مربوط به سيم كارت را به ساده ترين روش ممكن براي كاربران ارائه كنند. به همين خاطر كاربران مي توانند با حضور در فروشگاه هاي مجازي اين برنامه هاي رايگان را دانلود و سپس در گوشي موبايل خود نصب كنند.

براي اين كار لازم است با ورود به اين اپليكيشن ها؛ شماره تلفن همراه  خود را وارد كرده تا كد مربوط به فعال سازي برايتان ارسال گردد. بعد از وارد كردن اين كد، حساب كاربري شما فعال شده و بعد از آن مي توانيد تمامي خدمات مربوط به سيم كارت؛ حتي نقل و انتقال مربوط به مالكيت را به راحتي و در فضاي مجازي انجام دهيد و نيازي براي مراجعه حضوري به دفاتر پيشخوان دولت و خدمات امور مشتركين نيست.

 

منبع : سايت خريد و فروش آنلاين سيم كارت رندباز


 

رايتل و 49 گيگابايت اينترنت هفت هزار توماني

۱۷ بازديد

رايتل و 49 گيگابايت اينترنت هفت هزار توماني

ميان اپراتورهاي سيم كارت ايران نام رايتل نسبت به دو رقيب خود كمتر شنيده شده است و خب دليل آن ميتواند كمتر بودن سيم كارت هاي اين اپراتور خدمات بهتر رقيبانش و .. باشد و البته از ديگر دلايلي كه نام اين اپراتور را كمتر شنيده ايم ارائه ي كتر طرح هاي مختلف است براي مثال اپراتور ايرانسل و همراه اول به بهانه ي كوچكترين مناسبت در تقويم طرحي را به مشركان خود عرضه ميكنند و گاهي هم اين طرح ها از ارزش مالي بسيار پاييني برخوردارند اما همين هم باعث ميشود هيچگاه نامشان از ذهنمان پاك نشود 

اما اينبار اپراتور رايتل با اعطاي بسته اي به شدت به صرفه مشتركين خود را سورپرايز كرد با ما همراه باشيد تا شما را با اين بسته آشنا كنيم

 

در راستاي گسترش فرهنگ همدلي و تسهيل فرآيندهاي ارتباطي بين هموطنان و كسب و كارها، اين شركت طرحي جديد به نام "طرح هفت" براي متقاضيان خريد سيم كارت رايتل از طريق ثبت نام ارائه كرده است. بنابر اعلام روابط عمومي شركت رايتل، متقاضيان با خريد يك سيم كارت اعتباري به ارزش هفت هزار تومان، يك بسته آغازين اينترنت 49 گيگابايتي به مدت هفت ماه (هر ماه 7 گيگ) به عنوان هديه دريافت مي‌كنند.

اين طرح تنها براي متقاضياني انجام مي‌پذيرد كه تا كنون سيم كارتي از از رايتل دريافت نكرده‌اند و هر فرد فقط يكبار مي‌تواند در اين طرح ثبت نام كند.

اين اپراتور در روزهاي همه گيري كرونا نيز تلاش كرد تا با ارائه طرح‌هاي ويژه مانند: رايگان كردن تماس‌هاي درون شبكه، سهمي در عمل به مسئوليت اجتماعي خود و تسهيل روابط هموطنان داشته باشد. 

 

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


 

فهرستي از كدهاي دستوري ايرانسل

۱۸ بازديد

فهرستي از كدهاي دستوري ايرانسل

شايد اگر ده سال پيش ميخواستيم در مورد خدمات اپراتور ايرانسل صحبتي داشته باشيم به ارائه ي چند كد كارمان به پايان ميرسيد زيرا همانطور كه ميدانيد بازار رقابت در سالهاي گذشته با داغي حال حاضر نبود  و البته خدماتي كه مشتركان از اپراتورهاي  خود خواهان بودند بسيار كم و ناچيز بود ام در حال حاضر شرايط به گونه اي شده است كه ما نمي توانيم در يك محتوا كدهاي دستوري اپراتورها را ذكر كنيم و فقط قادر به ذكر كدهاي دستوري يك اپراتور مي باشيم و در اين محتوا تصميم گرفته اي كه به شرح كدهاي دستوري اپراتور ايرانسل بپردازيم

 

كدهاي دستوري جهت اتصال به دروازه بانك جهت خريد شارژ :

 

 

بانك گردشگري

# 764 *

بانك مسكن

# 737 *

# 714 *

بانك ملت ( به پرداخت)

# 712 *

بانك ملي

# 717 *

پست بانك

# 747 *

آپ( پرشين سوئيچ)

# 733 *

جيرينگ

# 123 *

باجه ايرانسل

# 100 *

همراه 24(پرداخت الكترونيك سامان)

# 724 *

مبنا كارت آريا

# 770 *          

موسسه كوثر

# 744 *

 

 

بانك آينده

# 745 *

بانك انصار

# 763* 

بانك پارسيان

# 708*

بانك پاسارگاد

# 720 *

بانك حكمت

# 765*

بانك رفاه كارگران

# 729*  

بانك سينا  

# 727 *

بانك شهر

# 787*

بانك صادرات

# 719*

بانك صنعت و معدن

# 711 *

بانك كشاورزي

# 730*

 

 

دائمي

 

 

خريد شارژ ايرانسل

999#*789*

منوي اصلي

130#*

استعلام مانده حساب

1#*1*130*

منوي تغيير زبان

2#*130*

منوي خدمات ايرانسل

3#*130*

فعالسازي پيامگير صوتي

1#*1*3*130*

فعالسازي بازيابي تماس ناموفق

3#*1*3*130*

حذف تمامي خدمات پيامگير

4#*1*3*130*

درخواست تنظيمات MMS

5#*3*130*

درخواست تنظيمات GPRS

6#*3*130*

منوي سرويس فهرست طلايي

4#*3*130*

ثبت شماره در فهرست طلايي

1#*4*3*130*

حذف شماره از فهرست طلايي

2#*4*3*130*

مشاهده فهرست طلايي

3#*4*3*130*

پرداخت صورت حساب دائمي از طريق شارژ

#شماره رمز 12 رقمي*130*

منوي  تغيير طرح تعرفه

 

7#*130*

 

اعتباري

 

 

خريد شارژ ايرانسل

 

999#*789*

منوي اصلي

 

140#*

استعلام مانده حساب

 

1#*140*

منوي تغيير زبان

 

2#*140*

منوي خدمات ايرانسل

 

3#*140*

فعالسازي پيامگير صوتي

 

1#*1*3*140*

فعالسازي بازيابي تماس ناموفق

 

3#*1*3*140*

حذف تمامي خدمات پيامگير

 

4#*1*3*140*

درخواست تنظيمات MMS

 

5#*3*140*

درخواست تنظيمات GPRS

6#*3*140*

منوي سرويس فهرست طلايي

4#*3*140*

ثبت شماره در فهرست طلايي

1#*4*3*140*

حذف شماره از فهرست طلايي

2#*4*3*140*

مشاهده فهرست طلايي

3#*4*3*140*

شارژ مجدد

#كد 12 رقمي*141*

شارژ شگفت انگيز

#كد 12 رقمي*144*

سرويس خط به خط

#رمز*مبلغ به ريال*شماره مقصد*142*

منوي  تغيير طرح تعرفه

7#*140*

طرح هاي تعرفه اعتباري

1#*7*140*

دوره باقيمانده از طرح تشويقي

2#*8*7*140*

انتقال از اعتباري به دائمي

4#*7*140*

طرح هاي تعرفه تشويقي

3#*5*7*140*

منوي اطلاعات حساب

 

8#*7*140*

طرح تعرفه فعلي

 

1#*8*7*140*

موجودي بسته 3G

 

10#*141*

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

برترين اپراتور سيم كارت در ايران

۱۹ بازديد


 

خيلي وقت تا پيش اومده در جمع هاي دوستانه يا فاميلي يكي از اعضاي جمع اينترنتش قطع و يا كند ميشود و يا آنتن سيم كارتش مي پرد و در اين مواقع ابن بحث مهم پيش ميايد كه بايد اپراتور سيم كارت را عوض كني و هر شخصي مشترك هراپراتوري كه باشد دلايل رضايتمندي خودش از اپراتور را بيان كرده و سعي ميكند از آن حمايت كند نكته ي آخر در تمامي اين گفت و گو ها به نتيجه نرسيدن آن است زيرا براي مثال يك اپراتور در رند بودن سيم كارت هايش حرف اول را ميزند ديگري قيمت مناسب سيم كارت هايش او را مطرح كرده است و.. قطعا با در كار قرار دادن فاكتورها و تعيين درصد براي آنها ميشود به نتيجه اي رسيد اما در يك جمع دوستانه خانوادگي خير چرا كه بايد با مطالعه و تحقيق و به طور تخصصي مورد بررسي قرار بگيرد

 

 

شماره‌هاي رند اپراتورهاي مختلف

 

با توجه به گسترده شدن علم كامپيوتري و افزايش گوشي‌ هاي هوشمند، آمار فروش سيم‌ كارت هاي تلفن همراه نيز بالا رفته و اپراتورها از اين قضيه بسيار خرسند هستند. اپراتورهاي جديد مانند سامانتل و شاتل موبايل در آينده يك سري اتفاقاتي را رقم خواهند زد تا معادلات به‌كلي تغيير كنند.

با توجه به تحركات و اطلاعاتي كه از شاتل ديده مي شود تيم ماركتينگ اين مجموعه با ايجاد تبليغات گسترده در جهت ارائه شماره هاي رند و جذاب براي كاربران به دنبال جذب افرادي است تا قسمت گسترده اي از بازار را براي خود كسب كند. با توجه به تجربه فروش اپراتورهاي سراسر جهان ميتوان گفت كه آمار فروش سيم‌ كارت هاي شاتل و فعال شدنشان هرروز بيشتر خواهد شد و شاتل رفته رفته سهم بيشتري از بازار سيم كارت هاي تلفن همراه را به خودش اختصاص خواهد داد.

اين نحوه فروش و تبليغات شاتل به نوعي نوآوري در صنعت اپراتورهاي تلفن همراه است و نظير آن را در شركت هايي همچون ايرانسل و همراه اول نيز تاكنون ديده نشده.

البته اين را هم بايد در مقدمه ذكر ميكرديم كه:

 در ايران اولويت خريد سيم‌ كارت تلفن همراه با اپراتورهاي ايرانسل و همراه اول است باتوجه به سابقه خوب و خدمات برترشان، سپس افراد به سراغ سيم‌ كارت‌ هاي رايتل مي‌ روند. همچنين يكسري اپراتور سيم‌ كارت نيز به‌تازگي وارد گردونه رقابت شده‌ اند كه به‌عنوان‌مثال مي‌ توان از سامانتل و شاتل نام برد.

كاربران همواره به دنبال پيدا كردن خطوطي هستند كه خدمات ارتباطي آن مشكلي نداشته باشد و نيازهايشان را برآورده كند. از معيار كاربران براي انتخاب سيم‌ كارت مي‌ توان به ارائه خدمات متنوع، پوشش آنتن دهي گسترده، رند بودن سيم‌ كارت، سرعت‌بالاي اينترنت، قيمت مناسب و در دسترس بودن سيم‌ كارت از سمت اپراتورها اشاره كرد.

دليل اينكه افراد بيشتر به سمت سيم‌ كارت‌ ايرانسل و سيم كارت همراه اول مي‌ روند اين است كه اين اپراتورها خدمات خود را در بهترين سطح ارائه مي‌ دهند و افرادي كه از اين دو اپراتور سيم‌ كارت خريداري مي‌ كنند ديگر نگران مشكلات پايين بودن كيفيت خدمات نيستند. همچنين اين اپراتور ها همواره در حال بالا بردن كيفيت خدمات و ارائه بهترين نوع خدمات هستند تا مشتركين بيشتري را نسبت به رقبا با به‌روز كردن سرويس‌ هاي خدماتي خود جذب كنند. امروزه يكي از اين رقابت‌ ها ميان اپراتور ها تلاش براي جلب مخاطب با ارائه شماره رند مي‌ باشد.

مطابق آماري كه وجود دارد، اپراتور همراه اول در واگذاري سيم‌ كارت دائمي در رتبه اول قرار دارد كه اين رتبه در بخش واگذاري سيم‌ كارت هاي اعتباري به ايرانسل تعلق دارد. رايتل نيز در هردو رده‌بندي در رتبه سوم قرار دارد اما اين اپراتور به دنبال اين است با بروز كردن سرويس‌ هاي خدماتي خود كاربران بيشتري را نسبت به دو رقيب قدرتمند خود جذب كند.

ضريب نفوذ اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و رايتل

 

ضريب نفوذ اپراتورها به معني نسبت تعداد شماره موبايل فعال شده به تعداد جمعيت استفاده كننده از خدمات سيم كارت در يك كشور ميباشد. در نتيجه با استفاده از آمار شماره هاي واگذار شده از هر اپراتور و اينكه چه مقداري از اين شماره ها فعال يا غيرفعال اند ميتوان ضريب نفوذ را محاسبه نمود.

طبق آمار همراه اول با دارا بود ضريبب نفوذ 57.52 درصدي در رتبه اول اين ليست قرار دارد بعد از آن ايرانسل است با ضريب 39.19 درصدي و درنهايت رايتل با ضريب 2.46 درصدي در جايگاه سوم اپراتورهاي تلفن همراه قرار گرفته است.

 

بازار خريد و فروش سيم‌ كارت در ايران

 

سرعت فروش سيم كارت از سوي اپراتورها امروزه به دليل افزايش قيمت ها و كاهش قدرت خريد مردم در جامعه در حال كم شدن ميباشد كه اين آمار براي سيم كارت هاي دائمي به نسبت سيم كارت هاي اعتباري بيشتر است و دليل اصلي آن قيمت هاي بالاي سيم كارت هاي دائمي است به طوري كه براي خريد يك كد 0912 بايد حداقل رقمي حدود سه ميليون و 500 هزارتومان بپردازيد و اين قيمت با توجه به فاكتور هايي از قبيل رند بودن، صفر يا كاركرده بودن و... افزايش مي يابد.

اين موضوع قابل بسط به ساير پيش شماره ها و سيم كارت هاي رايتل، همراه اول اعتباري و ايرانسل نيست و فقط زماني قيمت هاي سيم كارت ها به ميليون مي رسد كه بسيار رند باشد. با توجه به همين موضوع بيشترين خريد و فروش سيم كارت در بازار با توجه به صفر يا كاركرده بودن سيم كارت هاي دائمي همراه اول با پيش شماره 0912 و رند بودن پيش‌شماره‌هاي ديگر صورت مي‌ گيرد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


 

افزايش سه برابري واردات گوشي شيائومي

۱۹ بازديد

افزايش سه برابري واردات گوشي شيائومي


رقابت ميان برندهاي گوشي موبايل هميشه بوده و هست و با قطعيت ميتوان گفت يك امر ثابت است اما آيا برنده ي اين رقابت نيز هميشه ثابت بوده؟ يعني هميشه يك برند پرچم سفيد پيروزي را در دستش گرفته و از اين ميدان بيرون ميايد بدون تحقيق هم اگر بخواهيم به اين پرسش پاسخ دهيم و صرفا بر اساس منطق جوابش خير است و اگر بخواهيم سري به آمارها بزنيم و اين رقابت را در همين چندسال اخير مقايسه كنيم با چند سري جواب روبرو خواهيم شد البته برندهاي و يا مبارزهاي اين رقابت در اكثر اوقات ثابت بوده اند و كم پيش مي آيد برندي كه خود را به آب و آتش زده كه وارد اين رقابت شود با كم كاري بازار را از دست بدهد برعكس تمامي برندها صبح و شب تلاش ميكنند كه بتوانند اسم خود را حتي شده ميان اين رقبا جا بدهند و گاهي حتي قصدشان پيروزي نيست

دربين اين برندها ميتوان از كمپاني شيائومي ياد كرد كه در چندماه اخير نامش ناشناخته بود ولي حالا گاهي در صدر ليست هم قرار دارد

ما در اين محتوا قصد داريم يه بررسي ميان اين رقبا بپردازيم

 

  

سهم برندها از ارزش ريالي بازار موبايل ايران

 

سهم ريالي هر شركت با توجه به سهمي كه از بازار دارند ، مشخص مي شود. سهم ارزشي گوشي هاي سامسونگ بيش از 4/1 ميليارد دلار، شيائومي 934 ميليون ، اپل 681 ميليون ؛ هواوي 142 ميليون، نوكيا 52 ميليون ، آنر 33 ميليون، جي پلاس 18 ميليون، و موتورلا 8 ميليون مي باشد. در حاليكه شركت اپل فقط 4 درصد از سهم بازار ايران را دارد؛  ولي 20 درصد  ارزش ريالي اين بازار، متعلق به گوشي هاي آيفون مي باشد كه اين امر به دليل قيمت بالاي هريك از محصولات اين شركت مي باشد.

 

مقايسه واردات و خريد برندها در بازار ايران

 

اگر به آمارها و ارقام اعلام شده توجه بيشتري كند، متوجه خواهيد شد كه سهم بعضي  از برندها در اين ميان بيشتر از بقيه است. نوسان اين سهم ها بيش از همه به قيمت ها و ميزان محبوبيت اين برندها بر مي گردد. در اين مقاله نگاهي كوتاه به اين برندها خواهيم انداخت.

 

سامسونگ

 

گوشي هاي سامسونگ نه تنها در ايران بلكه در ساير كشورها نيز محبوبيت دارند .با توجه به آمار جهاني در خصوص گوشي هاي همراه، سهم بازار جهاني  برند سامسونگ در هيچ كشوري به بيش از 22 درصد نمي رسد. ولي محبوبيت اين برند در ايران بسيار بيشتر از استقبال جهاني است و با توجه به آمار منتشر شده از سوي انجمن وارد كنندگان موبايل ،  تقريبا نيمي از اين بازار متعلق به اين شركت كره اي مي باشد. اين برند از نظر جلب اعتماد مشتري و برآورده كردن نياز هاي مشتريان و اطمينان شركت هاي وارد كننده بابت فروش گوشي؛ عملكرد خوبي در ايران داشته كه اين مي تواند از مهمترين دلايل استقبال خريداران از اين برند باشد.

 

شيائومي

 

نگاهي به آمارهاي منتشر شده و مقايسه بين آنها نشان مي دهد تمايل خريداران ايراني در حال تغيير از سامسونگ به سمت شيائومي مي باشد و فروش اين گوشي ها در خرداد ماه 1400 با افزايش 7/3 روبرو بوده است. شركت هاي چيني كه زماني فقط به عنوان كپي كار شناخته مي شدند، تلاش كردند تا جايگاه خوبي در بازار جهاني كسب كنند و اكنون در كنار برندهاي مطرح توليد كنندگان گوشي در دنيا قرار مي گيرند. مقايسه بين برندهاي سامسونگ و شيائومي نشان مي دهد كه سهم شيائومي در سال گذشته همواره نيمي از سهم سامسونگ بوده است. ولي آمارها در خرداد ماه سال جاري نشان ميدهد كه شيائومي با واردات 811 هزار دستگاه فاصله چنداني با آمار 852 هزار تايي سامسونگ ندارد و آنچه اين مقايسه را جذابتر مي سازد اين است كه ارزش ريالي گوشي هاي وارداتي شيائومي بيشتر از گوشي هاي سامسونگ در خرداد ماه 1400 است.

 

نوكيا

 

شركت نوكيا كه در زماني نه چندان دور حاكم بي چون و چراي بازار موبايل محسوب ميشد، در سه ماهه ي پاياني سال 2020 تنها 7 درصد از بازار جهاني را به خود اختصاص داده است. اين برند كه اين روزها زير پرچم شركت HMD Global به توليد گوشي مي پردازد حدود 13 درصد از بازار ايران را به خود اختصاص داده است كه نشان از محبوب بودن اين برند در ايران مي باشد .

 

هواوي

 

شركت هواوي كه زماني از استقبال بسيار خوبي در بين ايرانيان برخوردار بود اين روزها بعد از اعمال تحريم ها عليه اين شركت ، شرايط خوبي نداشته و واردات و خريد و فروش اين برند روند كاهشي قابل ملاحظه اي دارد.

 

اپل

 

شركت آيفون از پرچمداران توليد موبايل در بازار جهاني مي باشد كه تنها 4 درصد از بازار موبايل ايران را به خود اختصاص داده است. آنچه كه در مورد اين گوشي قابل تامل است ، سهم قابل توجه واردات اين گوشي به صورت مسافري مي باشد. با توجه به اين كه سهم واردات گوشي مسافري براي ساير برندها عدد قابل ملاحظه اي نيست و به راحتي مي توان از آن چشم پوشي كرد؛ اين مقدار اختلاف تامل برانگيز است.

 سهم فروش برندها موبايل در بازار ايران

 

ارزش بازار موبايل ايران به 6 ميليارد دلار ميرسد (كه البته همه آنها از مجاري قانوني نمي باشد) همين رقم قابل ملاحظه، رقابت شركت هاي توليد كننده براي تصاحب اين بازار را توجيه مي كند.

سهم واردات گوشي در ايران در سال 99 كمي بيشتر از سال 98 بوده است ، حدود 16 ميليون دستگاه.  بزرگترين سهم بازار ايران در سال 98 متعلق به سامسونگ بوده با 56 درصد، سپس  نوكيا با 17 درصد و هواوي با 9 درصد ، بعد شيائومي با 7 درصد و اپل  5درصد و آنر با 3 درصد قرار داشتند. نگاهي اجمالي به اين آمار نشان ميدهد كه سامسونگ بيش از نيمي از اين بازار را به خود اختصاص داده است.

براساس آمار منتشر شده از سوي انجمن وارد كنندگان موبايل اتاق بازرگاني ايران؛ اين آمار در سال 99 دچار تغييرات قابل ملاحظه اي شده است و سهم سامسونگ به 46 درصد كاهش پيدا كرده است و شيائومي با افزايش 26 در صدي توانسته رشد چشمگيري در اين بازار داشته باشد. مقام سوم متعلق به نوكيا با 13 درصد، سپس هواوي با 5 در صد ، اپل 4 درصد و  آنر با يك درصد مي باشد.

واردات گوشي به تفكيك ماه

 

بيشترين ميزان واردات از تيرماه 99 تا خرداد 1400 مربوط به دي ماه و كمترين ميزان آن به آذر ماه برمي گردد كه اين نوسان به اختصاص يافتن ارز به شركت هاي وارد كننده از سوي بانك مركزي و افزايش قيمت گوشي برمي گردد. در ماه هاي آغازين سال جديد, با شروع موج هاي جديد كرونا و تعطيلي چند باره شركت ها و تمايل كمتر مردم براي خريد بعد از تعطيلات ؛ واردات گوشي موبايل به كشور كمتر شده است كه اين رقم در خردادماه 1400  با افزايش 3/3 برابري در بازه زماني مشابه سال پيش، رشد خوبي داشته است.

بيشترين ميزان فعال سازي گوشي در شبكه نيز مربوط به خرداد ماه سال جاري مي باشد، و بعد از آن  به ترتيب به بهمن ماه و اسفند ماه اختصاص دارد  كه اين امر به تخصيص ارز به واردات گوشي و اشباع بازار و به تبع آن كاهش قيمت ها بر مي گردد.

نگاهي به آمارها و مقايسه بين آنها نشان مي دهد كه 80 درصد بازار موبايل جهاني را 7 سازنده برتر به خود اختصاص داده اند، در حاليكه در ايران تنها 5 برند، 97 درصد بازار را در سيطره خود دارند و جاي خالي برندهاي مقرون به صرفه اي چون اوپو، ويوو و ريلمي در بازار ايران خالي است.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز