برترين اپراتور سيم كارت در ايران

خريد و فروش سيم كارت رندباز

برترين اپراتور سيم كارت در ايران

۲۳ بازديد


 

خيلي وقت تا پيش اومده در جمع هاي دوستانه يا فاميلي يكي از اعضاي جمع اينترنتش قطع و يا كند ميشود و يا آنتن سيم كارتش مي پرد و در اين مواقع ابن بحث مهم پيش ميايد كه بايد اپراتور سيم كارت را عوض كني و هر شخصي مشترك هراپراتوري كه باشد دلايل رضايتمندي خودش از اپراتور را بيان كرده و سعي ميكند از آن حمايت كند نكته ي آخر در تمامي اين گفت و گو ها به نتيجه نرسيدن آن است زيرا براي مثال يك اپراتور در رند بودن سيم كارت هايش حرف اول را ميزند ديگري قيمت مناسب سيم كارت هايش او را مطرح كرده است و.. قطعا با در كار قرار دادن فاكتورها و تعيين درصد براي آنها ميشود به نتيجه اي رسيد اما در يك جمع دوستانه خانوادگي خير چرا كه بايد با مطالعه و تحقيق و به طور تخصصي مورد بررسي قرار بگيرد

 

 

شماره‌هاي رند اپراتورهاي مختلف

 

با توجه به گسترده شدن علم كامپيوتري و افزايش گوشي‌ هاي هوشمند، آمار فروش سيم‌ كارت هاي تلفن همراه نيز بالا رفته و اپراتورها از اين قضيه بسيار خرسند هستند. اپراتورهاي جديد مانند سامانتل و شاتل موبايل در آينده يك سري اتفاقاتي را رقم خواهند زد تا معادلات به‌كلي تغيير كنند.

با توجه به تحركات و اطلاعاتي كه از شاتل ديده مي شود تيم ماركتينگ اين مجموعه با ايجاد تبليغات گسترده در جهت ارائه شماره هاي رند و جذاب براي كاربران به دنبال جذب افرادي است تا قسمت گسترده اي از بازار را براي خود كسب كند. با توجه به تجربه فروش اپراتورهاي سراسر جهان ميتوان گفت كه آمار فروش سيم‌ كارت هاي شاتل و فعال شدنشان هرروز بيشتر خواهد شد و شاتل رفته رفته سهم بيشتري از بازار سيم كارت هاي تلفن همراه را به خودش اختصاص خواهد داد.

اين نحوه فروش و تبليغات شاتل به نوعي نوآوري در صنعت اپراتورهاي تلفن همراه است و نظير آن را در شركت هايي همچون ايرانسل و همراه اول نيز تاكنون ديده نشده.

البته اين را هم بايد در مقدمه ذكر ميكرديم كه:

 در ايران اولويت خريد سيم‌ كارت تلفن همراه با اپراتورهاي ايرانسل و همراه اول است باتوجه به سابقه خوب و خدمات برترشان، سپس افراد به سراغ سيم‌ كارت‌ هاي رايتل مي‌ روند. همچنين يكسري اپراتور سيم‌ كارت نيز به‌تازگي وارد گردونه رقابت شده‌ اند كه به‌عنوان‌مثال مي‌ توان از سامانتل و شاتل نام برد.

كاربران همواره به دنبال پيدا كردن خطوطي هستند كه خدمات ارتباطي آن مشكلي نداشته باشد و نيازهايشان را برآورده كند. از معيار كاربران براي انتخاب سيم‌ كارت مي‌ توان به ارائه خدمات متنوع، پوشش آنتن دهي گسترده، رند بودن سيم‌ كارت، سرعت‌بالاي اينترنت، قيمت مناسب و در دسترس بودن سيم‌ كارت از سمت اپراتورها اشاره كرد.

دليل اينكه افراد بيشتر به سمت سيم‌ كارت‌ ايرانسل و سيم كارت همراه اول مي‌ روند اين است كه اين اپراتورها خدمات خود را در بهترين سطح ارائه مي‌ دهند و افرادي كه از اين دو اپراتور سيم‌ كارت خريداري مي‌ كنند ديگر نگران مشكلات پايين بودن كيفيت خدمات نيستند. همچنين اين اپراتور ها همواره در حال بالا بردن كيفيت خدمات و ارائه بهترين نوع خدمات هستند تا مشتركين بيشتري را نسبت به رقبا با به‌روز كردن سرويس‌ هاي خدماتي خود جذب كنند. امروزه يكي از اين رقابت‌ ها ميان اپراتور ها تلاش براي جلب مخاطب با ارائه شماره رند مي‌ باشد.

مطابق آماري كه وجود دارد، اپراتور همراه اول در واگذاري سيم‌ كارت دائمي در رتبه اول قرار دارد كه اين رتبه در بخش واگذاري سيم‌ كارت هاي اعتباري به ايرانسل تعلق دارد. رايتل نيز در هردو رده‌بندي در رتبه سوم قرار دارد اما اين اپراتور به دنبال اين است با بروز كردن سرويس‌ هاي خدماتي خود كاربران بيشتري را نسبت به دو رقيب قدرتمند خود جذب كند.

ضريب نفوذ اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و رايتل

 

ضريب نفوذ اپراتورها به معني نسبت تعداد شماره موبايل فعال شده به تعداد جمعيت استفاده كننده از خدمات سيم كارت در يك كشور ميباشد. در نتيجه با استفاده از آمار شماره هاي واگذار شده از هر اپراتور و اينكه چه مقداري از اين شماره ها فعال يا غيرفعال اند ميتوان ضريب نفوذ را محاسبه نمود.

طبق آمار همراه اول با دارا بود ضريبب نفوذ 57.52 درصدي در رتبه اول اين ليست قرار دارد بعد از آن ايرانسل است با ضريب 39.19 درصدي و درنهايت رايتل با ضريب 2.46 درصدي در جايگاه سوم اپراتورهاي تلفن همراه قرار گرفته است.

 

بازار خريد و فروش سيم‌ كارت در ايران

 

سرعت فروش سيم كارت از سوي اپراتورها امروزه به دليل افزايش قيمت ها و كاهش قدرت خريد مردم در جامعه در حال كم شدن ميباشد كه اين آمار براي سيم كارت هاي دائمي به نسبت سيم كارت هاي اعتباري بيشتر است و دليل اصلي آن قيمت هاي بالاي سيم كارت هاي دائمي است به طوري كه براي خريد يك كد 0912 بايد حداقل رقمي حدود سه ميليون و 500 هزارتومان بپردازيد و اين قيمت با توجه به فاكتور هايي از قبيل رند بودن، صفر يا كاركرده بودن و... افزايش مي يابد.

اين موضوع قابل بسط به ساير پيش شماره ها و سيم كارت هاي رايتل، همراه اول اعتباري و ايرانسل نيست و فقط زماني قيمت هاي سيم كارت ها به ميليون مي رسد كه بسيار رند باشد. با توجه به همين موضوع بيشترين خريد و فروش سيم كارت در بازار با توجه به صفر يا كاركرده بودن سيم كارت هاي دائمي همراه اول با پيش شماره 0912 و رند بودن پيش‌شماره‌هاي ديگر صورت مي‌ گيرد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.