آرشیو اسفند ماه 1399

خريد و فروش سيم كارت رندباز

هديه شاتل موبايل بمناسبت سال نو

۲۰ بازديد

همه‌ي اپراتورهاي موبايل كشور به مناسبت ورود به سال ۱۴۰۰ هدايايي را براي مشتركين خود در نظر گرفته اند كه اين هدايا شامل بسته‌هاي مكالمه رايگان، آواي انتظار رايگان، اينترنت رايگان و… مي‌شود. اپراتورهاي مجازي نيز براي مشتركين‌شان عيدي‌هايي در نظر دارند كه در اين مي‌توان به شاتل موبايل اشاره داشت كه به مناسبت سال جديد بسته‌هاي مكالمه‌اي رايگان هديه مي‌دهد.




در آستانه سال نو همه‌ي اپراتورهاي كشور هدايايي را براي مشتركين خود در نظر گرفته اند تا به عنوان عيدي آن‌ها را از اين خدمات بهره‌مند سازند. اين هدايا شامل بسته‌هاي رايگان اينترنتي،بسته‌هاي مكالمه، آهنگ‌هاي پيشواز و… مي‌باشد. در اين ميان اپراتور مجازي كشور، شاتل موبايل نيز بسته‌هاي مكالمه‌اي را به عنوان هداياي نوروزي به مشتركان خود ارائه مي‌دهد.  

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ شاتل موبايل بسته‌هاي مكالمه‌اي ويژه را به عنوان هديه نوروز به مشتركين خود در تاريخ 30 اسفند سال 1400 هم‌زمان با تحويل سال ارائه مي‌دهد. اين بسته مكالمه شامل 30 دقيقه مكالمه برون شبكه‌اي رايگان و 30 دقيقه مكالمه درون شبكه‌اي رايگان مي‌شود. اين اپراتور همچنين در نظر دارد در 14 روز اول فروردين جشنواره‌اي را برگزار كند كه بدون انجام قرعه كشي به مشتركين شاتل موبايل هداياي ديگري مانند اينترنت رايگان، مكالمه رايگان و كدهاي تخفيف شگفت انگيز هديه مي‌دهد. با برخورداري از اين هدايا، افراد مي‌توانند راحت‌تر با اطرافيان و بستگان خود در ارتباط باشند. در اين وضعيت همه‌گيري ويروس كرونا و تاكيد بر رعايت فاصله اجتماعي و ماندن در منزل، تماس‌هاي تلفني و تصويري نقش مهمي را در انجام ديدوبازديدهاي عيد نوروز ايفا مي‌كنند.

شاتل موبايل جزء اپراتورهاي نسل جديد است كه شبكه 3G، 4G و 4G/LTE را پوشش مي‌دهد. اين اپراتور با ارائه سيم كارت‌ هوشمند خود با پيش شماره 0998 سعي دارد بهترين آنتن و پوشش شبكه‌اي را با كمك تحليل آنتن‌هاي محدوده‌اي كه مشترك در آنجا حضور دارد فراهم سازد؛ بدين ترتيب بهترين آنتن و پوشش شبكه به ‌طور خودكار براي او انتخاب مي‌شود. بنابراين مي‌توان شاتل موبايل را اولين اپراتوري دانست كه فناوري سيم كارت هاي هوشمند را در ايران معرفي كرد. اين نوع سيم كارت‌ها در هر موقعيت جغرافيايي، گسترده‌ترين و بهينه‌ترين پوشش شبكه‌اي را براي مشتركين فراهم مي‌آورد. به همين خاطر كاربران شاتل موبايل در هر منطقه كه زندگي كنند از بهترين كيفيت و گسترده ترين پوشش فناوري‌هاي 4G/LTE، 3.75G، 3G و 4.5G در كشور برخوردار خواهند بود.

چنانچه مايل هستيد از چنين هداياي نفيسي كه توسط اپراتور شاتل موبايل ارائه مي‌شود در آغاز سال 1400 بهره‌مند شويد، با مراجعه به وب‌ سايت رسمي شاتل موبايل اطلاعات بيشتري را درباره اين طرح به‌دست آوريد. همچنين براي خريد سيم كارت شاتل موبايل با پيش‌شماره ۰۹۹۸ و كد 1 نيز مي‌توانيد علاوه بر وب‌سايت، از طريق شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ اقدام نموده و با كارشناسان اين اپراتور در ارتباط باشيد.

 

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

باورهاي درست و غلط درباره شارژ شبانه گوشي

۲۰ بازديد

همه‌ي ما در طول روز براي مدت طولاني با گوشي موبايل‌مان كار مي‌كنيم و براي شارژ آن بهترين زمان را شب هنگامي كه خواب هستيم مي‌دانيم. چرا كه در طول شب با آن كاري نداريم و نياز داريم تا صبح هنگام شارژ گوشي موبايل ۱۰۰ درصدي داشته باشيم. 

براي شارژ گوشي راه‌هاي متفاوتي وجود دارد كه شايد بسياري درباره‌ي نحوه‌ي درست و يا غلط بودن شنيده باشيم، اما اينكه هر كدام از اين باورها تا چه ميزان درست است را در اين مقاله به بررسي گذاشتيم.


 

1. گوشي شما اگر تمام شب در شارژ بماند آسيبي نمي‌بيند.


اين مسئله شايد براي نسل‌هاي پيشين گوشي ها درست بود. اما امروزه گوشي‌هاي پيشرفته‌تري به بازار آمده‌اند كه باعث مي‌شوند دستگاه هنگامي كه شارژ كامل شد، از اتصال خود به شارژر جدا شود و ديگر جرياني بين آن‌ها برقرار نباشد. البته هنگامي كه شارژ باتري به 99 درصد مي‌رسد، فرايند شارژ دوباره آغاز شده و آن را به 100 درصد مي‌رساند. درست است كه اين كار آسيب چنداني به گوشي وارد نمي‌كند، اما تكرار اين فرايند در طولاني مدت، ممكن است از عمر باتري بكاهد.



2. نگذاريد ميزان باتري گوشي به صفر برسد.


اگر آنقدر از گوشي استفاده كنيد و به پيام‌هاي ناشي از كم بودن باتري بي‌توجه باشيد، باتري گوشي‌تان عمر كمي خواهد داشت. باتري‌هاي ليتيومي بايد قبل از اين كه دستگاه اعلام كم بودن باتري (Low Power) كند، به شارژر متصل گردند. از طرفي نبايد شارژ باتري به 100 درصد برسد. بنابراين براي طولاني كردن عمر باتري خود، آن را در وضعيت 30 تا 40 درصد شارژ به برق وصل كنيد و قبل از اين كه به 100 برسد ( 80 الي 90 درصد) آن را از برق بكشيد.



3. دماي پائين به اندازه دماي بالا براي باتري مخرب است.


حتما از مضر بودن حرارت و دماي بالا نه تنها براي باتري بلكه براي باقي اجزاء گوشي آشنايي داريد. بهتر است اين را هم بدانيد كه دماي پائين هم مي‌تواند باتري را به طور كامل از بين ببرد. بدين ترتيب كه در هواي سرد آند باتري دچار آسيب مي‌شود و اگر مدام در معرض اين دما قرار بگيرد، به طور كامل خراب مي‌شود.


4. عمر باتري‌ها مي‌تواند خيلي بيشتر از آن چيزي كه فكر مي‌كنيد باشد.


عمر باتري به چرخه شارژ آن بستگي دارد. هر چرخه شامل يك دور كامل شدن شارژ و به 100 رسيدن ميزان شارژ باتري است. چرخه شارژ باتري گوشي هوشمند اكثرا بين 400 تا 500 هستند. بعد از آن باتري عملكرد اوليه خود را از دست مي‌دهد.

با رعايت مواردي كه پيش‌تر ذكر شد و ترك برخي از عادات نادرست در شارژ كردن گوشي، عمر باتري گوشي خود را افزايش دهيد و تا مدت زيادي از شر عوض كردن و خريدن گوشي جديد در امان باشيد.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 

 

رندباز در reddit :https://www.reddit.com/user/rondbaz/comments/m5fgo3/%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AA_%D9%88_%D8%BA%D9%84%D8%B7_%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87_%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98_%D8%B4%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%87_%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C/


چگونه از به سرقت رفتن گوشي خود جلوگيري كنيم؟

۲۱ بازديد

قيمت بالاي گوشي‌هاي موبايل بسياري از افراد را دچار طمع سرقت گوشي‌هاي موبايل كرده است.  


شايد امروزه بيش از هر زمان ديگري نياز به تلفن همراه حس مي‌شود، وسايل كوچك اما هوشمندي كه بسياري از كارهاي مان با كمك‌شان انجام‌ مي‌شود.

گوشي‌هاي همراه هوشمند هر روز پيشرفته‌تر از روزهاي قبل به بازار مي‌آيند و براي ما جذاب‌تر و كاربردي‌تر مي‌شوند، اما به تبع اين پيشرفت قيمت آن‌ها نيز روز به روز بيشتر مي‌شود و شايد بسياري از افراد توانايي خريدشان را به سختي و با پس انداز چند ماهه داشته باشند. تعداد زيادي سارق و افراد سودجو نيز در كمين‌اند تا با دزديدن اين وسايل كوچك گران قيمت به پول زيادي برسند. 

در به سرقت رفتن گوشي موبايل، علاوه بر شخص سارق، صاحب گوشي نيز نقش زيادي دارد. بسياري از سارقان اعتراف كرده اند كه بي‌توجهي و سهل انگاري افراد بوده كه  فرصت مناسب را براي دزديدن گوشي‌شان فراهم آورده است. به گفته بسياري از مالباختگان نيز سارقان تنها زماني موفق به ربودن گوشي‌شان كردند كه كاملا نسبت به تلفن همراه خود بي توجه بودند. بنابراين به گفته پليس، سارقان سه مولفه را براي سرقت گوشي همراه بكار مي‌برند: سرعت، فرصت و سهولت سرقت. اگر مولفه دوم و سوم وجود نداشته باشد، افراد مي‌توانند از دست سارقان گوشي در امان بمانند و از تلفن همراه خود محافظت كنند. در ادامه به توضيح برخي از راهكارهايي كه موجب امنيت بيشتر گوشي موبايل شما مي‌شود و دست سارقان را از دزدي كوتاه مي‌كند مي‌پردازيم.





راهكارهايي براي پيشگيري از ربوده شدن گوشي موبايل



1. انجام اقدامات امنيتي در صورت بي‌حركت بودن ماشين

هنگامي كه در ترافيك منتظر نشسته‌ و يا خودروي خود را در جايي پارك كرده‌ايد، توصيه مي‌شود با قفل نمودن درها و پايين ندادن شيشه‌هاي ماشين، گوشي خود را از شر سارقان در امان نگه داريد. اين افراد در اين مواقع با سرعت از كنار ماشين شما رد شده و چنانچه شيشه ماشين پايين باشد، در صورت در دسترس بودن گوشي آن را مي‌ربايند. اگر از هولدر ماشين براي گوشي استفاده مي‌كنيد، آن را طوري نصب كنيد كه دسترسي به آن از بيرون دشوار باشد.


2. پرهيز از كار كردن با گوشي در خيابان

به دست گرفتن گوشي موبايل در خيابان براي تماس تلفني، پيدا كردن آدرس، ارسال پيامك و ... بهترين فرصت براي افراد فرصت طلب است تا هنگامي كه شما مشغول هستيد و به اطرافتان توجهي نداريد، گوشي‌تان را بدزدند. بنابراين توصيه مي‌شود حدالامكان از به دست گرفتن تلفن همراه خود در خيابان و ساير مكان‌هاي عمومي خودداري كنيد. براي برقراري تماس‌هاي ضروري نيز مي‌توانيد از هندزفري‌هاي بي‌سيم كه با بلوتوث كار مي‌كنند استفاده كنيد.


3. استفاده از گيره‌هاي حلقه‌اي

اين گيره‌ها به قاب گوشي در قسمت بدنه پشتي وصل مي‌شوند. هنگامي كه از گوشي خود در خيابان استفاده مي‌كنيد، استفاده از گيره‌هاي حلقه‌اي باعث مي‌شود گوشي به راحتي از دستان شما جدا نگردد.

4. انتخاب رمز عبور براي گوشي و پين سيم كارت

اگر براي گوشي خود يك رمز عبور انتخاب كنيد، پس از سرقت دسترسي به اطلاعات آن براي سارق دشوارتر مي‌شود. همچنين با فعال سازي پين سيم كارت، پس از هر بار خاموش و روشن شدن دستگاه، فرد نياز به وارد كردن پين يا همان رمز دارد. مزيت پين سيم كارت اين است كه بدون وارد كردن آن فرد نمي‌تواند گوشي شما را بوت كند.

5. فعال سازي كد IMEI

كد IMEI براي هر گوشي منحصر به فرد است. اين شناسه 15 رقمي بر روي جعبه دستگاه و پشت باتري آن درج شده است. بنابراين حتما جعبه گوشي موبايل خود را در دسترس خود قرار دهيد. با استفاده از اين كد مي‌توانيد گوشي خود را پس از به سرقت رفتن آن رديابي و يا غيرفعال كنيد.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 

رندباز در ok :

https://ok.ru/profile/577373838784/statuses/153032323877056

 

راه اندازي سامانه سلب امتياز مالكيت سيم كارت

۲۵ بازديد

 


همواره كلاهبرداري‌هاي بسياري گزارش مي‌شوند كه از طريق سيم‌ كارت صورت مي‌گيرند، تخلفاتي همچون ارسال پيامك‌هايي كه افراد را تشويق به گرفتن جوايز واهي كرده و آن‌ها را وادار به واريز پول مي‌كنند. 

در برخي موارد كلاهبرداران حتي صاحب آن سيم كارت هم نيستند و از سيم كارت افراد ديگري استفاده مي‌كنند. فارغ از اينكه چه كسي اقدام به سو استفاده كرده هميشه فرد خطاكار صاحب آن خط سيم كارت شناخته مي‌شود، بنابراين براي كاهش اين جرائم مسئولان در پي  چاره انديشي مي‌باشند. 

جهت اقدام به لغو امتياز مالكيت سيم كارت خود، ابتدا آخرين نسخه اپليكيشن مورد نظر را نصب كنيد. اپليكيشن‌هاي مخصوص به مديريت حساب سيم كارت ها براي ايرانسل، همراه اول و رايتل به ترتيب My Irancell، My Mci و My Rightel است. پس از نصب و اضافه نمودن حساب خود، در بخش مديريت سيم كارت ها به سلب امتياز مالكيت سيم كارت خود اقدام نماييد. اگر از شاتل و سامانتل استفاده مي‌كنيد نيز مي‌توانيد از طريق اپليكيشن My Shatel و My Samantel اقدام كنيد.

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ سامانه سلب امتياز مالكيت سيم كارت ها از طريق اپليكيشن مخصوص اپرتورها راه اندازي شد. مجيد حقي، معاون امور پستي، ارتباطي و فناوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي (رگولاتوري)، در اين باره مي‌گويد: دارندگان سيم كارت هاي ايرانسل، همراه اول، رايتل مي‌توانند از طريق اپليكيشن‌هاي مربوطه امتياز مالكيت سيم كارت خود را لغو كنند. بنابراين ديگر احتياجي به مراجعه حضوري نمي‌باشد. دليل راه اندازي چنين سامانه‌اي كاهش جرائم مربوط به سيم كارت ها، تسهيل لغو نمودن مالكيت يك سيم كارت و در نهايت عدم مراجعه حضوري براي جلوگيري از گسترش ويروس كرونا عنوان شده است.

بر اساس گفته‌هاي روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، محمدجواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري كشور، بر اجرا و راه اندازي چنين سامانه‌اي تاكيد نمود و از آن به عنوان گامي در راستاي توسعه دولت الكترونيك ياد كرد. در ادامه روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بر ضرورت وجود چنين سامانه‌اي در شرايط همه گيري ويروس كرونا تاكيد كرد و افزود: وجود چنين سامانه‌اي براي كاهش مراجعات مردمي در دفاتر پيشخوان و نمايندگي اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و رايتل لازم است.

افرادي كه از سيم كارت هاي اپراتورهاي مجازي تلفن همراه استفاده مي‌كنند، مانند شاتل موبايل، هاي وب، آپ تل و لوتوس مي‌توانند به و‌ب‌سايت اپراتور خود مراجعه كنند و درباره سيم كارت هايي كه تحت مالكيت آنها ثبت شده است، آگاه شوند. براي سلب امتياز مالكيت هر كدام از سيم كارت ها نيز مي‌توانند از طريق كليك بر روي گزينه‌هاي «عدم نياز به سيم‌كارت» يا «عدم اطلاع از صدور سيم‌كارت» اقدام كنند.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 


چرا آمريكا شيائومي را در ليست سياه قرار داد؟

۱۷ بازديد

شيائومي بعد از اين كه هوآوي از دور خارج شد، فرصت را غنيمت شمرد و سهم زيادي از بازار موبايل جهاني را از آن خود نمود. هم اكنون نيز سومين كمپاني بزرگ سازنده تلفن‌ همراه به شمار مي‌رود و گوشي هاي هوشمند شيائومي در سراسر جهان فروش بسياري دارند. بعد از اين كه وزارت دفاع آمريكا شيائومي را در كنار 8 شركت چيني ديگر در بلك ليست خود قرار داد، افراد را از سرمايه‌گذاري در اين شركت منع نمود. در نتيجه، افرادي كه پيش‌تر در اين شركت سرمايه‌گذاري كرده‌ بودند نيز  مجبور به واگذاري سهم خود شدند. وزارت دفاع دليل اين اقدام خود را ارتباط شركت شيائومي به اقدامات ارتشي و نظامي چين عنوان كرد. با اين حال شيائومي همواره اعلام مي‌كند كه فعاليت‌هاي شركت هيچ ارتباطي با ارتش كشور چين ندارد و اين كمپاني تحت سلطه هيچ ارگاني نمي‌باشد. شيائومي در واكنش به اين اقدام آمريكا افزود: اين كمپاني مراحل و اقدامات لازم را براي محافظت از سهم شركت و سهام‌داران آن در دستور كار قرار خواهد داد.

 

شيائومي را مي‌توان يكي از موفق‌ترين كمپاني‌هاي تكنولوژي در دهه اخير دانست. اين كمپاني چيني توانسته با ارائه محصولات متنوع و كاربردي و با قيمت مناسب طرفداران بسياري را در سر تا سر دنيا براي خود دست و پا كند. 

اما مدتي پيش دولت آمريكا اعلام كرد كه شيائومي را در ليست سياه وزارت دفاع خود قرار داده است و علت اين امر را نيز به طور مشخص بيان نكرد. از بعد از اين تصميم آمريكا بود كه محصولات شيائومي از سراسر آمريكا جمع آوري شده و ديگر اجازه فروش را پيدا نكرد كه اين ضرري بزرگ براي شيائومي محسوب مي‌شد. 

چندي پيش اما خبري منتشر شد كه در آن دلايل تحريم شدن  قرار گرفتن شيائومي در ليست سياه ايالات متحده را برملا مي‌ساخت. 

گزارشات حاكي از آن هستند كه دليل اصلي اضافه شدن شيائومي به ليست سياه وزارت دفاع آمريكا، جايزه‌اي است كه به لي جون، مديرعامل شيائومي، براي خدماتي كه به كشور چين ارائه كرده است تعلق گرفت. اين جايزه توسط وزارت صنعت و فناوري اطلاعات چين (MIIT) به مدير عامل شيائومي تعلق گرفت. به گفته وزارت دفاع آمريكا، هدف اين وزارت ادغام نيروهاي نظامي و غيرنظامي چين است و كمپاني شيائومي جهت توسعه فناوري براي ارتش چين، با شركت‌هاي خصوصي مربوط به اين حوزه همكاري دارد. شيائومي از طريق دادگاه واشنگتن براي خارج شدن از اين بلك ليست اقدام كرد و درخواست دادخواهي داد. وزارت دفاع آمريكا نيز اين دادخواهي را با تشكيل پرونده‌اي پاسخ داد كه گزارش اهداء جايزه به لي جون ضميمه آن شده بود.

هر چند كه در حال حاضر، پاوربانك و مچ‌ بندهاي شيائومي در فروشگاه آنلاين آمازون به فروش مي‌رسد، اما بر سر فروش گوشي هوشمند شيائومي در كشور آمريكا شايعات، گمانه‌زني ها و پيش بيني هاي بسياري وجود دارد. به غير از كمپاني وان پلاس، باقي كمپاني‌هاي سازنده گوشي موبايل در چين، موفقيت چنداني در فروش محصولات خود در ايالات متحده آمريكا به دست نياورده‌اند. بنابراين انتظار نمي‌رود گوشي موبايل شيائومي به طور گسترده‌اي در اين كشور به فروش رسد.


منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز




هديه ويژه همراه اول به مناسبت روز مبعث

۱۹ بازديد

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ اپراتور همراه اول از تاريخ 16 تا 21 اسفند ماه، 3 گيگابايت اينترنت داخلي رايگان به مشتركين خود هديه مي دهد.

اپراتور همراه اول همواره در پي جلب رضايت مشتركان خود بوده و در اين راه طرح‌هاي ويژه‌اي را به مناسبت‌هاي مختلف در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهد. 

همراه اول اين بار به مناسبت مبعث پيامبر اسلام در روز ۲۱ اسفند، هدايايي را در قالب بسته‌هاي ويژه‌ي اينترنتي براي دارندگان سيم كارت همراه اول در نظر گرفته است. 

اين هديه براي تمامي مشتركين اعتباري، دائمي و انارستان است. براي دريافت اين هديه، مشتركين دائمي و اعتباري كافيست كد دستوري*100*67# را شماره‌گيري كنند تا 3 گيگابايت اينترنت هديه بر روي سيم كارت همراه اول آن ها فعال شود. مشتركين انارستان نيز مي توانند با شماره گيري كد *100*6671# اقدام به فعال سازي بسته مذكور نمايند. فارغ از زماني كه اين بسته را دريافت مي‌كنيد، مهلت استفاده از اينترنت هديه تا پايان روز 21 اسفند مي‌باشد. اگر بسته ديگري را پيش‌تر خريداري كرده‌ايد، مجددا مي‌توانيد براي دريافت اين بسته اقدام كنيد. بنابراين امكان فعال سازي بسته اينترنت رايگان با ديگر بسته‌هاي اينترنتي وجود دارد. همان طور كه ذكر شد، از اين اينترنت هديه تنها مي‌توانيد براي محتواي داخلي استفاده كنيد. منظور از محتواي داخلي، پيام رسان‌ها و سايت‌هايي است كه توسط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي انتخاب شده‌اند. چنانچه از بسته اينترنت هديه براي محتواي بين‌المللي استفاده شود و يا كاربر از سرويس‌هاي تغيير دهنده IP يا همان فيلترشكن استفاده نمايد، اينترنت مصرفي از بسته‌هاي ديگر و يا به صورت آزاد محاسبه خواهد شد. هر سه مشترك دائمي، اعتباري و انارستان مي‌توانند از طريق كد دستوري *100*10#، براي بسته اينترنت 3 گيگابايتي خود استعلام بگيرند. افرادي كه از اپليكيشن همراه من در گوشي هاي موبايل خود استفاده مي كنند، مي تواند از طريق همين اپليكيشن بسته هديه خود را فعال كنند. همچنين امكان فعال سازي 3 گيگابايت اينترنت داخلي همراه اول از طريق  فروشگاه آنلاين همراه اول نيز وجود دارد. اگر براي فعال سازي و استفاده از اين بسته اينترنت هديه با مشكل يا سوالي مواجه شديد، مي توانيد با شماره گيري كد *100*67*19# (براي مشتركين اعتباري و دائمي) و كد *100*6671*9# (براي مشتركين انارستان) از راهنماي اين طرح برخوردار شويد.


منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


ريزش قيمت‌ها در بازار موبايل ايران

۲۲ بازديد

قيمت گوشي موبايل در بازار ايران به دليل وابسته بودن به نرخ ارز همواره شاهد نوسانات بسياري بوده است، اين نوسانات در ماه‌هاي گذشته باعث كاهش موقتي موبايل شد اما طولي نكشيد كه دوباره قيمت موبايل روند صعودي در پيش گرفت و افزايش يافت. در هفته‌هاي اخير اما دوباره شاهد كاهش قيمت‌ها در بازار موبايل بوديم كه تعجب همگان را برانگيخت و باعث اعتراض بسياري از فروشندگان شد. 

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ در ابتداي هفته جاري قيمت گوشي موبايل بار ديگر كاهش محسوسي يافت. دليل اين امر را مي‌تواند كاهش نرخ ارز دانست؛ چرا كه قيمت گوشي هاي موبايل همواره به قيمت دلار وابسته است. برخي از برندهاي گوشي كاهش بيشتري را نسبت به ساير برندها تجربه كردند. به عنوان مثال، در برخي از مدل‌هاي سامسونگ ريزش قيمت قابل توجهي را مي‌توان مشاهده كرد. گوشي گلكسي A51 در هفته پيش با قيمت ۸ ميليون و ۱۲۰ هزار تومان به فروش مي‌رسيد؛ اما در روز شنبه قيمت اين مدل ۷ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان گزارش شده است. همچنين گوشي گلكسي A71 اين هفته با قيمت ۹ ميليون و ۲۹۹ هزار تومان به مردم عرضه مي‌شود؛ اين در حاليست كه قيمت اين گوشي در هفته‌هاي پيش ۹ ميليون و  ۶۸۹ هزار تومان بود. قيمت گوشي سامسونگ زد فليپ نيز از ۲۳ ميليون تومان در اواخر هفته گذشته به ۲۱ ميليون و ۴۹۹ هزار تومان تغيير كرده است. قيمت برخي از مدل‌هاي سامسونگ اما دستخوش تغييرات نشده است. گوشي سامسونگ زد فولد همچنان با قيمت ۴۴ ميليون و ۴۹۹ هزار تومان خريداري مي‌شود.


علاوه بر سامسونگ، كاهش چندين درصدي در قيمت برخي از گوشي هاي آيفون نيز ديده مي‌شود. به عنوان مثال، آيفون SE 2020 و آيفون 11 كه با قيمت ۱۵ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان و ۲۵ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رفتند، امروز قيمت آن‌ها به ترتيب  ۱۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان و ۲۵ ميليون تومان گزارش شده است. البته قيمت پرچمداران برند اپل، يعني آيفون ۱۲ ميني و آيفون ۱۲ پرومكس بر روي ۲۳ ميليون و ۴۸۰ و ۴۰ ميليون و ۹۹۹ هزار تومان ثابت مانده است.

شيائومي نيز از تغييرات قيمت در بازار موبايل در امان نمانده است. گوشي شيائومي رد مي نوت 9 اس كه تا هفته پيش به قيمت ۵ ميليون و ۸۸۹ هزار تومان به فروش مي‌رسيد، اين هفته با قيمت ۵ ميليون و ۷۹۹ هزار تومان در دسترس كاربران قرار مي‌گيرد. به دليل وجود نوسانات زياد در اين بازار، نمي‌توان آينده قيمت گوشي همراه را در ايران پيش بيني كرد. اما مي‌توان اميدوار بود با ريزش بيشتر نرخ ارز، قيمت گوشي موبايل كاهش بيشتري را تجربه كند.


منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 

 

 


ماجراي حذف بسته‌هاي اينترنت شبانه

۳۰ بازديد

حذف بسته‌هاي اينترنتي شبانه مدتي است كه حسابي خبر ساز شده و بسياري را شوكه كرده و مخالفان بسياري هم داشته. 

مدتي پيش وزير ارتباطات طي بيانه‌اي اعلام داشت كه به علت تاثير منفي اينترنت شبانه بر روي دانشجويان و دانش آموزان، قصد دارد تا اين بسته‌هارا از خدمات اينترنتي اپراتورها حذف نمايند.

آذري جهرمي همچنين افزود كه علت اصلي حذف اين بسته‌ها اعتراضاتي بوده كه مراكز علمي و فرهنگي همچون مدارس و دانشگاه‌ها به وزارت ارتباطات داشته اند و اين تصميم پاسخي به درخواست آن‌ها بوده است.


وزير ارتباطات درباره حذف شدن بسته‌هاي اينترنت شبانه چنين عنوان كرد: اين مسئله مجددا به همان فضاي رقابتي بين اپراتورها برمي‌گردد. حذف يا گران شدن يكي از بسته‌ها از سوي يك اپراتور باعث مي‌شود كاربران به اپراتور ديگري روي آورند. به همين دليل ممكن است گاهي اوقات اپراتورها با يكديگر تباني كنند. درست مانند مواقعي  كه دارندگان سيم كارت هاي ايرانسل و همراه اول به حذف شدن بسته‌هاي پرطرفدار و همچنين گران شدن ساير بسته‌ها اعتراض كردند، ما به عنوان تنظيم كننده مداخله كرديم و با دادن تذكر و تهديد به جريمه، شرايط را به حالت قبل بازگردانديم. در اين شرايط است كه ما درباره تعيين قيمت اپراتورها اظهار نظر و مداخله مي‌كنيم.

وي درباره قيمت‌گذاري اينترنت افزود: به طور كلي سه اپراتور ايرانسل، همراه اول، رايتل و بيش از 20 اپراتوري كه خدمات اينترنت خانگي به مردم ارائه مي‌دهند در يك فضاي رقابتي با يك ديگر هستند. دولت دخالتي در قيمت و تعرفه‌گذاري ها ندارد و اين اپراتورها هستند كه در رقابت با يك‌ديگر قيمت هر بسته اينترنتي خود را مشخص مي‌كنند. دولت فقط تعيين مي‌كند كه سقف قيمت‌هاي اينترنت چه اندازه باشد. به طوري كه در حال حاضر، بر اساس قيمت تعيين شده از سوي كميسيون تنظيم مقررات، هر كيلوبايت از اينترنت‌هاي همراه 0.4 ريال است. بنابراين حداكثر قيمت هر يك گيگابايت اينترنت 4000 تومان برآورد مي‌شود.

وي ادامه داد: اعتراضاتي كه از سوي مراجع فرهنگي به وجود آمده است مبني بر اين كه بسياري از دانش آموزان و دانشجويان براي استفاده از بسته‌هاي اينترنت رايگان و نامحدود شبانه، بيدار مي‌مانند. به همين دليل در طي ابلاغيه‌اي كه به ما ارسال شد، به حذف اينترنت‌ شبانه توصيه شده بود. هر چند كه ما دخالتي در تعيين حجم و قيمت بسته‌ها نداريم، اما توصيه مي‌كنيم اپراتورها بسته‌هاي شبانه خود را با قيمت كمتري ارائه دهند. چرا كه اين كار باعث مي‌شود بخشي از بار ترافيكي شبكه ها به ساعت‌هاي كم مصرف انتقال داده شود. بنابراين حذف چنين بسته‌اي منطقي به نظر نمي‌آيد. هنگامي كه يكي از اپراتورها اين كار را انجام دهد، به دليل وجود فضاي رقابتي، باقي اپراتورها نيز بسته‌هاي شبانه ارزان‌تري را ارائه خواهند داد.


منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 

رندباز در pinterest :

https://www.pinterest.com/pin/61861169881629297

 

1400 گيگابايت اينترنت؛ هديه نوروزي ابرتو

۲۱ بازديد

 

تكنولوژي Cloud مدتي است كه بسيار رواج پيدا كرده و بسياري از مردم  و سازمان‌ها در سراسر دنيا از آن استقبال خيلي خوبي به عمل آورده‌اند. اين فضاهاي ابري تقريبا فضاي نامحدودي را در اختيار كاربران خود براي ذخيره‌ي پروژه‌ها و فايل‌هاي مختلف‌شان قرار مي‌دهند. 

در ايران هم مدتي است كه استفاده از فضاي ذخيره سازي ابري رواج يافته است و حتي مردم عادي هم از اپليكيشن‌هايي مثلGoogle Drive  در اندرويد و  icloud در اپل استفاده‌ي هر روزه دارند. 

به علاوه‌ي اين اپليكيشن‌هاي محبوب و بسيار رايج در ايران، ايرانسل نيز پيشگام ارائه‌ي فضاي ذخيره سازي ابري بوده و امكان ذخيره‌ سازي را در اختيار مشتركانش قرار داده. 

اپراتور ايرانسل موفق شد تا با راه اندازي چنين فضاي ذخيره‌اي در اينترنت، نياز مشتركين خود را از چنين قابليتي تامين نمايد. مراسم رونمايي از اين فناوري در چهاردهمين سالروز روي كار آمدن ايرانسل با حضور مدير عامل اين شركت، دكتر بيژن عباسي آرند، برگزار شد. حال ايرانسل با برگزاري يك مسابقه و اهداي جوايز نفيس به مشتركين خود، آنها را براي استفاده از ابرتو تشويق مي‌نمايد.

 به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ به مناسبت فرا رسيدن نوروز 1400، ايرانسل از اول اسفند ماه 99 تا 31 فروردين 1400 به 10 نفر از كاربران ابرتو هديه نوروزي مي‌دهد. اين هديه شامل 10 بسته اينترنتي 1400 گيگابايتي مي‌باشد.

اين 10 نفر برتر از بين برندگان مسابقه مذكور تعيين مي‌شوند؛ بدين طريق كه هر كاربري كه اطلاعات بيشتري را بر روي ابرتو آپلود كرده باشد، بين  10 نفر برنده اين جايزه قرار مي‌گيرد. براي شركت در اين مسابقه، لازم است حداقل از يك گيگابايت فضاي ابرتو براي ذخيره سازي اطلاعات خود استفاده كرده باشيد. 1400 گيگابايت اينترنت هديه بر روي سيم كارت ايرانسل كساني كه برنده اين مسابقه هستند، فعال مي‌شود. مهلت استفاده از اين اينترنت نيز يك سال است.

با استفاده از فضاي ذخيره سازي ابرتو، امنيت بيشتري را در حفظ اطلاعات خود خواهيد داشت. از ديگر مزاياي آن مي‌توان به داشتن فضاي اضافي براي ذخيره فايل‌ها، قابليت پشتيبان گيري (بك آپ)، راحتي در به اشتراك گذاري فايل‌هاي پرحجم با ديگران و دسترسي هميشگي به اطلاعات خود اشاره كرد.

كساني كه ابرتو را نصب مي كنند، مي‌توانند به مدت 6 ماه از 5 گيگابايت فضاي ذخيره سازي رايگان و همچنين يك گيگابايت اينترنت هديه استفاده نمايند. بسته‌هاي ابرتو در حجم و قيمت‌هاي متفاوت بر روي وب‌ سايت اصلي ايرانسل قابل مشاهده هستند. در صورت تمايل مي‌توانيد هر كدام از بسته‌هاي دلخواه خود را انتخاب كرده و خريداري نماييد.


منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 


آيفون تاشو، شايعه يا واقعيت؟

۲۴ بازديد


گوشي‌هاي هوشمند به لطف پيشرفت فوق‌العاده‌ي تكنولوژي هر روز دارن پيشرفت مي‌كنند و حتي مي‌توان گفت كه عجيب مي‌شوند. ويژگي‌هي جديدي كه برند‌هاي معروف گوشي‌هاي موبايل هرروزه در قالب پتنت‌هاي هوشمندانه ارائه مي‌دهند پيچيده‌تر از روز قبل است. 

جديدترين پتنتي كه دنياي فيزيك رو هم به تعجب وا داشته را مي‌توان صفحات نمايش تاشو دانست. پيشگام ارائه‌ي اين صفحات در ابتدا كمپاني سامسونگ بود و به دنبال آن شيائومي وارد اين عرصه شد. 

كمپاني هوشمند اپل اما، مدتي را در حاشيه منتظر ماند تا آب‌ها از آسياب گوشي‌هاي عجيب تاشو بيفتد و سود و زيان اين مدل مشخص شود و بعد وارد ميدان رقابتي اين مدل گوشي شود. 

اپل اخيرا اعلام كرده كه قصد دارد آيفوني با صفحه نمايش تاشو روانه بازار كند . حال بايد ديد كه اين كمپاني تا چه حد اين تكنولوژي را پيشرفت داده است. 

 

 

 

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ احتمالا گوشي آيفون با صفحه تاشو 8 اينچي در حال ساخته شدن است و در سال 2023 منتشر مي‌شود. انتشار آيفون تاشو در سال 2023 مشروط به اين است كه اپل مشكلات فناوري ساخت اين صفحه‌ها و همچنين توليد انبوه آن را رفع نمايد.

به گفته مينگ چي كو، سايز صفحه آيفون تاشو احتمالا بين 7.5 الي 8 اينچ است. اين بدان معناست كه سايز اين گوشي در حالت باز شده هم‌اندازه ميني آي پد مي‌باشد؛ بنابراين مي‌تواند با گوشي گلكسي فولد سامسونگ رقابت كند. مينگ چي كو درباره مراحل ساخت آيفون تاشو چنين توضيح داد: اين محصول هنوز به مرحله توليد نرسيده و در حال حاضر بر روي آن تحقيق و بررسي‌هاي متعددي صورت مي‌گيرد.

نبايد فراموش كرد خبر توليد گوشي هاي آيفون تاشو در ژانويه سال جاري ميلادي توسط كمپاني بلومبرگ اعلام شد؛ البته اين كمپاني سايز صفحات اين مدل را كوچك‌تر پيش‌بيني كرده بود. بلومرگ همچنين درباره اين كمپاني كوپرتينويي اين طور اظهار نظر كرده بود: اپل راه بسياري را براي انتشار مدل تاشو آيفون دارد؛ چرا كه در حال حاضر تنها بر روي صفحه آن تمركز دارد و هنوز فكري براي باقي اجزاي آن نكرده است. از طرفي دستاوردهايي كه در صفحه تاشو آن داشته است بسيار شبيه مدل‌هايي مي‌باشد كه سامسونگ و موتورولا پيش از اين منتشر كرده‌اند.


بر اساس گفته‌هاي مينگ چي كو، آيفون 11 بيشترين فروش را در بين ساير مدل‌هاي آيفون در سال 2020 داشت. در سال 2021 نيز اين گوشي هوشمند در بين پرفروش‌ترين ها قرار دارد. احتمالا توليد آيفون 11 در سال 2022 متوقف شده و ديگر به فروش نرسد. شايعات نشان مي‌دهند كه قيمت گوشي آيفون در سال 2023 ارزان‌تر شود؛ به طوري كه قيمت آن تا زير 600 دلار كاهش يابد. همچنين گفته مي‌شود آيفون‌هايي كه به در سال 2023 وارد باز مي‌شوند از فناوري 5G پشتيباني مي‌كنند و داراي Face ID هستند.

آيفون در حال حاضر تلاش مي‌كند گوشي‌هاي آيفون تاشو با لولاي پنهان منتشر نمايد. از ديد خارج كردن لولاي گوشي تاشو، دستاوردي براي اپل محسوب مي‌شود و تاخير اين كمپاني را بابت توليد گوشي هاي تاشو جبران مي‌نمايد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

رندباز در pinterset :

https://www.pinterest.com/pin/618611698816216654