باورهاي درست و غلط درباره شارژ شبانه گوشي

۲۴ بازديد

همه‌ي ما در طول روز براي مدت طولاني با گوشي موبايل‌مان كار مي‌كنيم و براي شارژ آن بهترين زمان را شب هنگامي كه خواب هستيم مي‌دانيم. چرا كه در طول شب با آن كاري نداريم و نياز داريم تا صبح هنگام شارژ گوشي موبايل ۱۰۰ درصدي داشته باشيم. 

براي شارژ گوشي راه‌هاي متفاوتي وجود دارد كه شايد بسياري درباره‌ي نحوه‌ي درست و يا غلط بودن شنيده باشيم، اما اينكه هر كدام از اين باورها تا چه ميزان درست است را در اين مقاله به بررسي گذاشتيم.


 

1. گوشي شما اگر تمام شب در شارژ بماند آسيبي نمي‌بيند.


اين مسئله شايد براي نسل‌هاي پيشين گوشي ها درست بود. اما امروزه گوشي‌هاي پيشرفته‌تري به بازار آمده‌اند كه باعث مي‌شوند دستگاه هنگامي كه شارژ كامل شد، از اتصال خود به شارژر جدا شود و ديگر جرياني بين آن‌ها برقرار نباشد. البته هنگامي كه شارژ باتري به 99 درصد مي‌رسد، فرايند شارژ دوباره آغاز شده و آن را به 100 درصد مي‌رساند. درست است كه اين كار آسيب چنداني به گوشي وارد نمي‌كند، اما تكرار اين فرايند در طولاني مدت، ممكن است از عمر باتري بكاهد.



2. نگذاريد ميزان باتري گوشي به صفر برسد.


اگر آنقدر از گوشي استفاده كنيد و به پيام‌هاي ناشي از كم بودن باتري بي‌توجه باشيد، باتري گوشي‌تان عمر كمي خواهد داشت. باتري‌هاي ليتيومي بايد قبل از اين كه دستگاه اعلام كم بودن باتري (Low Power) كند، به شارژر متصل گردند. از طرفي نبايد شارژ باتري به 100 درصد برسد. بنابراين براي طولاني كردن عمر باتري خود، آن را در وضعيت 30 تا 40 درصد شارژ به برق وصل كنيد و قبل از اين كه به 100 برسد ( 80 الي 90 درصد) آن را از برق بكشيد.



3. دماي پائين به اندازه دماي بالا براي باتري مخرب است.


حتما از مضر بودن حرارت و دماي بالا نه تنها براي باتري بلكه براي باقي اجزاء گوشي آشنايي داريد. بهتر است اين را هم بدانيد كه دماي پائين هم مي‌تواند باتري را به طور كامل از بين ببرد. بدين ترتيب كه در هواي سرد آند باتري دچار آسيب مي‌شود و اگر مدام در معرض اين دما قرار بگيرد، به طور كامل خراب مي‌شود.


4. عمر باتري‌ها مي‌تواند خيلي بيشتر از آن چيزي كه فكر مي‌كنيد باشد.


عمر باتري به چرخه شارژ آن بستگي دارد. هر چرخه شامل يك دور كامل شدن شارژ و به 100 رسيدن ميزان شارژ باتري است. چرخه شارژ باتري گوشي هوشمند اكثرا بين 400 تا 500 هستند. بعد از آن باتري عملكرد اوليه خود را از دست مي‌دهد.

با رعايت مواردي كه پيش‌تر ذكر شد و ترك برخي از عادات نادرست در شارژ كردن گوشي، عمر باتري گوشي خود را افزايش دهيد و تا مدت زيادي از شر عوض كردن و خريدن گوشي جديد در امان باشيد.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 

 

رندباز در reddit :https://www.reddit.com/user/rondbaz/comments/m5fgo3/%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AA_%D9%88_%D8%BA%D9%84%D8%B7_%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87_%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98_%D8%B4%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%87_%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C/


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.