چگونه از به سرقت رفتن گوشي خود جلوگيري كنيم؟

۲۴ بازديد

قيمت بالاي گوشي‌هاي موبايل بسياري از افراد را دچار طمع سرقت گوشي‌هاي موبايل كرده است.  


شايد امروزه بيش از هر زمان ديگري نياز به تلفن همراه حس مي‌شود، وسايل كوچك اما هوشمندي كه بسياري از كارهاي مان با كمك‌شان انجام‌ مي‌شود.

گوشي‌هاي همراه هوشمند هر روز پيشرفته‌تر از روزهاي قبل به بازار مي‌آيند و براي ما جذاب‌تر و كاربردي‌تر مي‌شوند، اما به تبع اين پيشرفت قيمت آن‌ها نيز روز به روز بيشتر مي‌شود و شايد بسياري از افراد توانايي خريدشان را به سختي و با پس انداز چند ماهه داشته باشند. تعداد زيادي سارق و افراد سودجو نيز در كمين‌اند تا با دزديدن اين وسايل كوچك گران قيمت به پول زيادي برسند. 

در به سرقت رفتن گوشي موبايل، علاوه بر شخص سارق، صاحب گوشي نيز نقش زيادي دارد. بسياري از سارقان اعتراف كرده اند كه بي‌توجهي و سهل انگاري افراد بوده كه  فرصت مناسب را براي دزديدن گوشي‌شان فراهم آورده است. به گفته بسياري از مالباختگان نيز سارقان تنها زماني موفق به ربودن گوشي‌شان كردند كه كاملا نسبت به تلفن همراه خود بي توجه بودند. بنابراين به گفته پليس، سارقان سه مولفه را براي سرقت گوشي همراه بكار مي‌برند: سرعت، فرصت و سهولت سرقت. اگر مولفه دوم و سوم وجود نداشته باشد، افراد مي‌توانند از دست سارقان گوشي در امان بمانند و از تلفن همراه خود محافظت كنند. در ادامه به توضيح برخي از راهكارهايي كه موجب امنيت بيشتر گوشي موبايل شما مي‌شود و دست سارقان را از دزدي كوتاه مي‌كند مي‌پردازيم.





راهكارهايي براي پيشگيري از ربوده شدن گوشي موبايل



1. انجام اقدامات امنيتي در صورت بي‌حركت بودن ماشين

هنگامي كه در ترافيك منتظر نشسته‌ و يا خودروي خود را در جايي پارك كرده‌ايد، توصيه مي‌شود با قفل نمودن درها و پايين ندادن شيشه‌هاي ماشين، گوشي خود را از شر سارقان در امان نگه داريد. اين افراد در اين مواقع با سرعت از كنار ماشين شما رد شده و چنانچه شيشه ماشين پايين باشد، در صورت در دسترس بودن گوشي آن را مي‌ربايند. اگر از هولدر ماشين براي گوشي استفاده مي‌كنيد، آن را طوري نصب كنيد كه دسترسي به آن از بيرون دشوار باشد.


2. پرهيز از كار كردن با گوشي در خيابان

به دست گرفتن گوشي موبايل در خيابان براي تماس تلفني، پيدا كردن آدرس، ارسال پيامك و ... بهترين فرصت براي افراد فرصت طلب است تا هنگامي كه شما مشغول هستيد و به اطرافتان توجهي نداريد، گوشي‌تان را بدزدند. بنابراين توصيه مي‌شود حدالامكان از به دست گرفتن تلفن همراه خود در خيابان و ساير مكان‌هاي عمومي خودداري كنيد. براي برقراري تماس‌هاي ضروري نيز مي‌توانيد از هندزفري‌هاي بي‌سيم كه با بلوتوث كار مي‌كنند استفاده كنيد.


3. استفاده از گيره‌هاي حلقه‌اي

اين گيره‌ها به قاب گوشي در قسمت بدنه پشتي وصل مي‌شوند. هنگامي كه از گوشي خود در خيابان استفاده مي‌كنيد، استفاده از گيره‌هاي حلقه‌اي باعث مي‌شود گوشي به راحتي از دستان شما جدا نگردد.

4. انتخاب رمز عبور براي گوشي و پين سيم كارت

اگر براي گوشي خود يك رمز عبور انتخاب كنيد، پس از سرقت دسترسي به اطلاعات آن براي سارق دشوارتر مي‌شود. همچنين با فعال سازي پين سيم كارت، پس از هر بار خاموش و روشن شدن دستگاه، فرد نياز به وارد كردن پين يا همان رمز دارد. مزيت پين سيم كارت اين است كه بدون وارد كردن آن فرد نمي‌تواند گوشي شما را بوت كند.

5. فعال سازي كد IMEI

كد IMEI براي هر گوشي منحصر به فرد است. اين شناسه 15 رقمي بر روي جعبه دستگاه و پشت باتري آن درج شده است. بنابراين حتما جعبه گوشي موبايل خود را در دسترس خود قرار دهيد. با استفاده از اين كد مي‌توانيد گوشي خود را پس از به سرقت رفتن آن رديابي و يا غيرفعال كنيد.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 

رندباز در ok :

https://ok.ru/profile/577373838784/statuses/153032323877056

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.