ريزش قيمت‌ها در بازار موبايل ايران

خريد و فروش سيم كارت رندباز

ريزش قيمت‌ها در بازار موبايل ايران

۲۶ بازديد

قيمت گوشي موبايل در بازار ايران به دليل وابسته بودن به نرخ ارز همواره شاهد نوسانات بسياري بوده است، اين نوسانات در ماه‌هاي گذشته باعث كاهش موقتي موبايل شد اما طولي نكشيد كه دوباره قيمت موبايل روند صعودي در پيش گرفت و افزايش يافت. در هفته‌هاي اخير اما دوباره شاهد كاهش قيمت‌ها در بازار موبايل بوديم كه تعجب همگان را برانگيخت و باعث اعتراض بسياري از فروشندگان شد. 

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ در ابتداي هفته جاري قيمت گوشي موبايل بار ديگر كاهش محسوسي يافت. دليل اين امر را مي‌تواند كاهش نرخ ارز دانست؛ چرا كه قيمت گوشي هاي موبايل همواره به قيمت دلار وابسته است. برخي از برندهاي گوشي كاهش بيشتري را نسبت به ساير برندها تجربه كردند. به عنوان مثال، در برخي از مدل‌هاي سامسونگ ريزش قيمت قابل توجهي را مي‌توان مشاهده كرد. گوشي گلكسي A51 در هفته پيش با قيمت ۸ ميليون و ۱۲۰ هزار تومان به فروش مي‌رسيد؛ اما در روز شنبه قيمت اين مدل ۷ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان گزارش شده است. همچنين گوشي گلكسي A71 اين هفته با قيمت ۹ ميليون و ۲۹۹ هزار تومان به مردم عرضه مي‌شود؛ اين در حاليست كه قيمت اين گوشي در هفته‌هاي پيش ۹ ميليون و  ۶۸۹ هزار تومان بود. قيمت گوشي سامسونگ زد فليپ نيز از ۲۳ ميليون تومان در اواخر هفته گذشته به ۲۱ ميليون و ۴۹۹ هزار تومان تغيير كرده است. قيمت برخي از مدل‌هاي سامسونگ اما دستخوش تغييرات نشده است. گوشي سامسونگ زد فولد همچنان با قيمت ۴۴ ميليون و ۴۹۹ هزار تومان خريداري مي‌شود.


علاوه بر سامسونگ، كاهش چندين درصدي در قيمت برخي از گوشي هاي آيفون نيز ديده مي‌شود. به عنوان مثال، آيفون SE 2020 و آيفون 11 كه با قيمت ۱۵ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان و ۲۵ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رفتند، امروز قيمت آن‌ها به ترتيب  ۱۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان و ۲۵ ميليون تومان گزارش شده است. البته قيمت پرچمداران برند اپل، يعني آيفون ۱۲ ميني و آيفون ۱۲ پرومكس بر روي ۲۳ ميليون و ۴۸۰ و ۴۰ ميليون و ۹۹۹ هزار تومان ثابت مانده است.

شيائومي نيز از تغييرات قيمت در بازار موبايل در امان نمانده است. گوشي شيائومي رد مي نوت 9 اس كه تا هفته پيش به قيمت ۵ ميليون و ۸۸۹ هزار تومان به فروش مي‌رسيد، اين هفته با قيمت ۵ ميليون و ۷۹۹ هزار تومان در دسترس كاربران قرار مي‌گيرد. به دليل وجود نوسانات زياد در اين بازار، نمي‌توان آينده قيمت گوشي همراه را در ايران پيش بيني كرد. اما مي‌توان اميدوار بود با ريزش بيشتر نرخ ارز، قيمت گوشي موبايل كاهش بيشتري را تجربه كند.


منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 

 

 


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.