ميدوني چند تا سيم كارت به نامته؟

خريد و فروش سيم كارت رندباز

ميدوني چند تا سيم كارت به نامته؟

۱۱۷ بازديد

در صورتي كه خطوط سيم‌كارت خود را بدون رعايت مقررات تغيير نام به ديگران واگذار كرده‌ايد و يا تعدادي سيم‌كارت بدون اطلاع شما در بانك اطلاعاتي اپراتورها ثبت شده است، براي قطع هر يك از سيم‌كارت‌ها اقدام كنيد زيرا مسووليت ناشي از سوءاستفاده از هر خطي كه به نام مشترك باشد، با مالك قانوني آن است.


به گزارش شمانيوز  ، طرح ساماندهي سيم‌كارت‌ها براي جلوگيري از سوءاستفاده احتمالي، با راه‌اندازي سامانه استعلام تعداد خطوط مشتركين همراه شد. بدين ترتيب كاربران با مراجعه به اين سامانه مي‌توانند از تعداد خطوطي كه به نام آنهاست آگاه شده و نسبت به غيرفعال كردن خطوطي كه از آنها استفاده نمي‌كنند، اقدام كنند.

مغايرت احتمالي بين تعداد خطوط اعلام‌شده با تعداد مورد انتظار شما ممكن است به دو دليل باشد؛ در صورتي كه تعداد سيم‌كارت‌هاي اعلام‌شده كمتر از انتظار شما باشد، بدين معناست كه برخي از سيم‌كارت‌هاي در اختيارتان به نام شما ثبت نشده است و يا اطلاعات هويتي براي برخي از خطوط در اختيارتان فاقد كد ملي بوده يا كد ملي ثبت شده صحيح نيست كه در آن صورت احتمال قطع اين خطوط توسط اپراتورها وجود دارد.

همچنين در صورتي كه تعداد سيم‌كارت‌هاي اعلام شده بيشتر از انتظار شما باشد، بدين معناست كه تمام يا برخي از خطوط خود را بدون رعايت ضوابط و مقررات تغيير نام به ديگران واگذار كرده‌ايد و يا تعدادي سيم‌كارت به نام شما و البته بدون اطلاع شما در بانك اطلاعاتي اپراتورها ثبت شده است.

از آنجايي كه هر خط يا سرويس ارتباطي ديگري كه به نام مشترك باشد، مسئوليت و عواقب ناشي از سوءاستفاده از آن را براي كاربر به همراه دارد و مسئوليت هرگونه سوءاستفاده از تجهيزات و امتيازات مخابراتي واگذارشده خارج از ضوابط قانوني، با مالك قانوني آنهاست، براي جلوگيري از سوءاستفاده‌هاي احتمالي، طرح احراز هويت سيم‌كارت‌هاي تلفن همراه براي اينكه ديگر در ايران سيم‌كارت بدون هويتي وجود نداشته باشد، دنبال شد.

در سامانه استعلام تعداد خطوط مشتركين تلفن همراه كليه مشتركين چهار اپراتور كشوري همراه كه حداقل يك سيم‌كارت به نام خود در يك اپراتور داشته و كد ملي‌شان نيز در بانك اطلاعاتي اپراتور تامين‌كننده سيم‌كارت به صورت صحيح ثبت شده است مي‌توانند از تعداد خطوطي كه به نامشان در هر يك از اپراتورهاي مذكور ثبت شده مطلع شوند.

چگونه از سيم‌كارت‌هايي كه با كد ملي‌مان ثبت شده، مطلع شويم؟

تمامي مشتركان مي‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي در بخش خدمات الكترونيك و يا نشاني اينترنتي  به اين سامانه مراجعه كرده و از تعداد سيم‌كارت‌هايي كه با كد ملي آنان ثبت شده است، مطلع شوند.

اين خدمات تنها به افراد حقيقي داده مي‌شود كه حداقل يك سيم‌كارت در يكي از اپراتورهاي چهارگانه داشته باشند. بدين ترتيب مشتركين تلفن همراه بايد كد ملي و شماره تلفن همراه خود را در اين سامانه وارد كنند. پس از ثبت اطلاعات، پيامكي براي آنها ارسال مي‌شود كه در آن تعداد سيم‌كارت‌هاي ثبت‌شده با كد ملي متقاضي كه در شبكه تلفن همراه كل كشور به صورت فعال يا غيرفعال وجود دارد درج شده است.

هر مشترك در هر دوره ۱۰ روزه تنها يك‌بار مي‌تواند از اين سامانه تعداد خطوط خود را استعلام كند. همچنين درصورتي كه از آخرين استعلام بيش از ۱۰ روز گذشته ولي موفق به استعلام نشده باشيد مي‌توان موضوع را با مديريت سامانه در ميان گذاشت. با وارد كردن اطلاعات اوليه، كد رهگيري به شما داده خواهد و پس از آن پيامكي با محتواي تعداد سيم‌كارت‌ها در هر اپراتور برايتان ارسال خواهد شد.

مشتركان تلفن همراه در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خودشان مي‌توانند براي جلوگيري هر نوع سوءاستفاده احتمالي، شخصا به دفاتر خدمات مشتركين اپراتورها مراجعه كنند و با ارائه كارت ملي از تمامي خطوط به نام خود كه ممكن است بدون اطلاع مشترك به نام وي ثبت شده باشد، آگاه شده و براي قطع هر يك از سيم‌كارت‌ها اقدام كنند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.