اميدي به گوشي هوشمند خيس شده هست؟

خريد و فروش سيم كارت رندباز

اميدي به گوشي هوشمند خيس شده هست؟

۳۳ بازديد

گوشي هوشمند شما ممكن است با راه‌هاي مختلفي آغشته به آب و ساير مايعات شود. از ريخته شدن بطري آب بر روي آن گرفته تا افتادن دستگاه در رودخانه. در اينگونه مواقع افراد اضطراب شديدي را تجربه مي‌كنند و بر همين اساس واكنش‌هاي سريع و يا گاهاً اشتباهي را از خود نشان مي‌دهند. اگر تا به حال چنين اتفاقي براي شما پيش آمده است، حتما در اولين مرحله سعي كرده‌ايد گوشي موبايل خود از آب يا ديگر مايعات دور كرده و سپس براي بررسي عملكرد دستگاه آن را روشن كنيد. همچنين ممكن است با فوت كردن در آن بكوشيد آب نفوذ كرده در اجزاي گوشي موبايل هوشمندتان را خارج كنيد. اين راه‌ها نه تنها كمكي به نجات گوشي موبايل شما نمي‌كند، بلكه باعث ايجاد خرابي بيشتر مي‌گردد. به عنوان مثال، هنگامي كه دستگاه موبايل‌تان خيس مي‌شود، لازم است به جاي روشن كردن آن، موبايل را به سرعت خاموش كنيد تا احتمال اتصالي كردن آن از بين برود.


گوشي‌هاي هوشمند هر روز پيشرفت مي‌كنن و به تبع اين پيشرفت قيمت آنها نيز بالاتر ميرود بنابراين نگهداري از تلفن همراهي كه هزينه‌ بالايي به پاي آن پرداخت كرديم امري ضروري بوده و هرگونه آسيبي به آن مي‌تواند براي ما وحشتناك و به مانند كابوس باشد. يكي از اين آسيب‌ها خيس شدن گوشي موبايل است كه مي‌تواند خسارت‌هاي وحشتناكي را نيز به همراه داشته باشد. در اين مقاله قصد داريم تا راهكارهايي را جهت جلوگيري از آسيب‌هاي جانبي ناشي از خيس شدن ارائه دهيم. 

راه‌هاي متفاوت ديگري هستند كه برخي انجام آن ها را پس از به‌وجود آمدن چنين اتفاقاتي ترجيح مي‌دهند. به عنوان مثال، مي‌توانيد تلفن همراه  خيس شده خود را به افرادي كه كار تعميرات موبايل انجام مي‌دهند بسپاريد. براي اين كار مجبور مي‌شويد هزينه‌اي را بابت برگرداندن اطلاعات گوشي به آن‌ها بپردازيد. براي جلوگيري از دچار شدن به اين مشكلات، خريد يك گوشي هوشمند با قابليت ضد آب بودن بهترين راه حل محسوب مي‌شود. براي اين كار لازم است به عدد IP گوشي هوشمندي كه قصد خريد آن را داريد دقت كنيد. IP مقياسي براي اندازه‌گيري ميزان مقاومت گوشي در برابر آب مي‌باشد. اگر IP گوشي مورد نظر شما IP67 يا IP68 بود مي‌توانيد از ضد آب بودن آن اطمينان خاطر داشته باشيد.


 در ادامه مجموعه اقداماتي را كه لازم است پس از خيس شدن گوشي موبايل هوشمند انجام گردد، در چهار مرحله توضيح داده‌ايم:

1. هنگامي كه دستگاه به داخل يك ظرف آب مي‌افتد، ابتدا با حفظ آرامش خود، گوشي را از آب بيرون بياوريد.


2. سپس گوشي را خاموش كرده و باتري را از آن خارج نماييد؛ البته اگر دستگاه شما مانند اغلب موبايل‌هاي هوشمند ديگر مجهز به باتري داخلي ‌باشد، نمي‌توانيد باتري را از آن خارج كنيد.


3. بعد از آن، قاب گوشي را جدا نموده و با يك حوله كاغذي بدنه آن را خشك كنيد. در اين قسمت، توجه و دقت به جلوگيري از نفوذ آب موجود بر روي بدنه به شكاف و درز ها، اهميت ويژه‌اي دارد.


4. در آخر براي از بين بردن قطرات آب موجود در شكاف و درز ها، بهتر است با استفاده از دستگاه مخصوص توليد هواي فشرده، آب را خارج كنيد. اگر دسترسي به چنين دستگاهي نداريد، با استفاده از دهان خود نيز مي‌توانيد به درون دستگاه به آرامي و با دقت بسيار فوت كنيد.


برخلاف توصيه‌هاي شنيده شده از افراد مختلف، قرار دادن گوشي موبايل خيس شده در ظرفي حاوي دانه‌هاي برنج، چندان مفيد و تاثيرگذار نمي‌باشد؛ چرا كه جذب بالاي دانه برنج نمي‌تواند تمامي قطرات ريز آب را كه به درون دستگاه نفوذ كرده است از بين ببرد؛ از طرفي ديگر، نمناك شدن برنج پس از جذب آب نيز مي‌تواند مشكلاتي را براي دستگاه به‌وجود آورد.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

 

 


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.