گوشي جديد شيائومي با نمايشگر آبشاري معرفي شد

۳۸ بازديد



برندهاي گوشي موبايل در سراسر دنيا هميشه سعي ميكنند طرح‌هاي متفاوتي را در قالب طرح‌هاي مفهومي ارائه دهند و در اين زمينه نيز رقابت بسيار بالايي با يكديگر دارند. چند وقتي است كه ترند كمپاني‌هاي موبايل براي ارائه‌ي اين طرح‌هاي متفاوت، بر روي نمايشگر متمركز شده و سعي دارد تا از اين صفحه حداكثر بهره برداري را داشته و تا حد امكان حاشيه‌هاي آن را حذف كند. اين بار شركت شيائومي با ارائه‌ي مدل مفهومي جديد خود، گامي بزرگ را در اين راه برداشته و مدل آبشاري را با حذف كامل گوشه‌ها معرفي كرده است. 

 

قابل ذكر است كه بسياري از طرح‌هاي مفهومي هيچگاه به مرحله توليد نمي‌رسند؛ به عنوان مثال، پس از اين كه شيائومي گوشي مفهومي جديدي را با نام مي ميكس آلفا در سال 2019 معرفي نمود، بسياري را با صفحه نمايشگر آن كه تمامي بدنه گوشي را پوشش مي‌داد شگفت زده كرد؛ اما بازار موبايل چين و جهان هرگز نمونه واقعي آن را نديد و تا كنون به عنوان يك گوشي مفهومي ماندگار شده است.

 

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ گوشي مفهومي شيائومي داراي نمايشگري با طرح آبشار (واترفال) است كه نه تنها حاشيه‌اي ندارند، بلكه تصاوير نمايشگر تا هر چهار لبه آن كشيده شده است. اين شركت چيني هدف از خلق چنين طرحي را «بي‌نهايت كردن محدوديت‌هاي صفحه نمايش» عنوان نمود. صفحه نمايش اين گوشي هوشمند  در لبه‌هاي سمت راست و چپ و همچنين بالا و پايين نمايشگر، طرح آبشار را با انحناي 88 درجه نشان مي‌دهد؛ بنابراين جايي براي قرار دادن دكمه پاور و تنظيم صداي گوشي موبايل نمي‌گذارد. تنها قسمتي از گوشي مفهومي شيائومي كه تصاوير نمايشگر را نشان نمي‌دهد، چهار گوشه‌ي آن مي‌باشد كه با پوششي تيره و كوچك پوشيده شده‌اند؛ همين امر اين شركت چيني را از هدف خود مبني بر بي‌نهايت كردن نمايشگر صفحه گوشي، دور مي‌كند

 

اين طرح مفهومي ممكن است به مذاق كساني كه با صفحه نمايشگر‌هاي خميده موافق نيستند خوش نيايد. درست مانند موقعي كه با انتشار مدل گلكسي اس 21 اولترا سامسونگ، بسياري از صفحه نمايشگر خميده آن ناراضي بودند. در پي همه‌گيري ويروس كرونا، بسياري از شركت‌هاي سازنده گوشي‌هاي موبايل فرصت رونمايي حضوري از محصولات خود را از دست دادند. مدل مفهومي شيائومي نيز تنها در قالب رندر و با انتشار تصاويري از آن به مخاطبان معرفي شد؛ بنابراين نمي‌توان انتظار تأثيرگذاري زيادي را از چنين محصولي بدون رونمايي حضوري داشت. اين در حالي است كه روش شيائومي همواره ايجاد فاصله زماني بين ارائه طرح مفهومي و عرضه گوشي موبايل توليد شده با طرح مذكور به بازار است. به گفته يكي از نمايندگان شيائومي: اين گوشي واقعا به مرحله توليد رسيده است و برخي از مديران اين شركت از آن استفاده مي‌كنند. شركت شيائومي طراحي نمايشگر آبشار اين طرح مفهومي را ثمره دستاوردها و موفقيت‌هايي مي‌داند كه در فناوري «خميده كردن شيشه» و «چند لايه سازي» رقم خورده است؛ البته هنوز نام مشخصي براي اين گوشي مفهومي در نظر گرفته نشده است. 

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.