چگونه با حفظ شماره، اپراتور خود را تغيير دهيم؟

۲۸ بازديد

امكان ترابرد شماره‌هاي همراه از سال ۹۵ شروع شده و به اجرا درآمد. هدف اين طرح ارائه اين امكان به مشتركين جهت تغيير اپراتور خود با حفظ شماره‌ي سابق‌شان را مي‌دهد. با اجرايي شدن اين طرح بسياري از افراد توانستند بدون تغيير شماره‌شان با اپراتور ديگري كوچ كنند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، از ابتداي سال جاري تا پايان آذرماه تعداد ترابرد هاي انجام شده از اپراتور ايرانسل به دو اپراتور ديگر 35,998، از اپراتور همراه اول به دو اپراتور ديگر 34,425 و انتقال از اپراتور رايتل به ايرانسل و همراه اول 8,665 مي باشد. در مجموع معادل 79 هزار و 88 ترابرد در بازه زماني ذكر شده صورت گرفته است.


به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ از اول سال 1399 تا پايان آذرماه، ميزان ترابردهاي انجام شده 79 هزار و 88  مورد گزارش شده است. طريقه استفاده از اين طرح نيز بدين شكل است كه ابتدا فرد بايد به صورت غير حضوري از طريق وب‌سايت اپراتوري كه قصد دارد از آن استفاده كند يا به صورت حضوري از طريق مراجعه به دفاتر مربوطه، براي اين طرح ثبت نام كند. پس از آن، تمامي هزينه‌هاي پيامك، تماس و اينترنت مطابق اپراتور جديد خواهد بود. درخواست ترابرد، شرايط و قوانين مختص به خود را دارد. چنانچه درخواست ترابرد مشتركين با شرايط اين طرح سازگار نباشد، استفاده از اپراتور ديگر بدون تغيير شماره تلفن صورت نخواهد گرفت؛ اما در صورت تاييد و موافقت با درخواست فرد، يك پيامك حاوي تائيد ثبت نام به او ارسال مي‌شود.


از مواردي كه موجب مي شود درخواست اپراتورها از طريق ترابردپذيري تاييد نشود به شرح زير است:

·   مشترك بيش از دو بار در سال درخواست تغيير اپراتور خود را بدهد.

·   مشترك كم‌تر از سه ماه از اپراتور اوليه استفاده كرده باشد.

·   هويت فرد با مشخصات اعلام شده براي استفاده از اپراتور جديد مطابقت نداشته باشد.

·   تغيير سيم كارت دائمي به اعتباري و بالعكس.

·   فعال نبودن سيم كارت اوليه.

·   عدم پرداخت به‌موقع صورت‌حساب براي سيم كارت‌هاي دائمي.

از دلايلي كه باعث به وجود آمدن اين ميزان ترابردها و تعويض اپراتور توسط مشتركين مي‌شود، مي‌توان به كيفيت خدمات، تعداد تخلفات و تجربه كاربري اشاره نمود. همچنين، ممكن است با ارائه سرويس‌هاي جديد و خدمات شگفت‌انگيز از سوي يك اپراتور، مشتركان اپراتورهاي ديگر بخواهند براي استفاده از اين سرويس‌ها به اپراتور ديگر روي آورند؛ بنابراين نمي‌توان نامناسب بودن خدمات اپراتورها را ملاكي براي توجيه تعويض اپراتورها در نظر گرفت.


 





 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.