60 گيگابايت اينترنت هديه براي دانشجويان

خريد و فروش سيم كارت رندباز

60 گيگابايت اينترنت هديه براي دانشجويان

۲۷ بازديد

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ محمد جواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات كشور، با انتشار پستي در صفحه اينستاگرام خود خبر تخصيص 60 گيگابايت اينترنت به دانشجويان و طلاب را اعلام نمود. مشكلاتي كه در ارتباط با رايگان شدن سامانه‌هاي دانشگاهي وجود داشت عامل اصلي اتخاذ چنين تصميمي بود. بسياري از سامانه‌هاي مربوط به دانشگاه‌هاي سراسر كشور بر روي سرور ملي نيستند و همين امر موجب مي‌شود اطلاعات دقيقي از سوي آن‌ها به وزارت ارتباطات كشور انتقال پيدا نكند؛ بنابراين بسياري از دانشجويان از رايگان نبودن سامانه دانشگاهي كه در آن مشغول به تحصيل هستند، اعتراض كردند. در نهايت تخصيص 60 گيگابايت اينترنت رايگان به هر دانشجو و طلبه، راهي منطقي‌تر و بي‌دردسرتري نسبت به رايگان كردن سامانه‌ها به نظر آمد.


به دنبال همه گيري ويروس كرونا و به تبع آن خانه نشيني و قرنطينه شدن بسياري از اماكن از جمله مدارس و دانشگاه‌ها، بسياري از آموزش‌ها طبق روال جديدي و بر مبناي پلتفرم‌هاي آموزش آنلاين به كار خود ادامه دادند. به همين خاطر مصرف اينترنت و هزينه‌اي كه براي آن صرق مي‌شد رشد قابل ملاحظه‌اي داشت و اين هزينه‌ها براي بسياري از افراد مشكلات فراواني را به ارمغان آورد، بسياري حتي به دليل عدم توانايي در تامين اين هزينه‌هاي بالا از درس جا ماندند و يا به سختي افتادند.


آذري جهرمي در رابطه با جزئيات اينترنت رايگان افزود: دانشجويان مي‌توانند به مدت دو هفته نسبت به فعال سازي 60 گيگابايت اينترنت هديه خود اقدام كنند. هر چقدر اين اقدام سريع‌تر انجام شود، بهتر است؛ چرا كه مهلت فعال‌سازي آن تمديد نخواهد شد.

بسياري از والدين دانش آموزان و يا دانشجويان از اين بابت اعتراض كرده و در پي اين اعتراضات وزارت ارتباطات تصميمي را مبني بر اختصاص اينترنت رايگان به دانشجويان اتخاذ نمود.

با مراجعه به صفحه مخصوص ثبت نام اينترنت هديه وزارت و فناوري اطلاعات كه از طريق آدرس ictgifts.ir قابل دسترسي است، مي‌توانيد اينترنت هديه خود را به مدت 6 ماه فعال كنيد. فعال سازي اينترنت بر روي سيم كارت‌هاي ايرانسل، همراه اول، رايتل و يا اينترنت ثابت صورت مي‌گيرد. بنابراين مي‌توانيد بر اساس نياز خود هر كدام را كه مايل هستيد انتخاب كنيد. توجه داشته باشيد كه تطابق شماره تلفن سيم كارت و شماره ملي كه براي آن ثبت شده است جهت احراز هويت دانشجويان الزامي مي‌باشد.

به گفته معاون وزير ارتباطات كشور، با استفاده از اينترنت هديه‌اي كه براي دانشجويان و طلاب در نظر گرفته شده است، هزينه آموزش بيش از 4 ميليون نفر در كشور كاهش پيدا كرده و تمامي اطلاعات و تبادلات سامانه دانشگاه‌هاي سراسر كشور در بستر اينترنت ملي صورت خواهد گرفت.


منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز




 


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.