واردات موبايل در دي ماه نسبت به آذرماه دو برابر شد

۳۳ بازديد

با مقايسه ميزان واردات گوشي‌هاي موبايل در دو ماه دي و آذر 99 با سال 98، مي‌توان دريافت دي ماه سال جاري همواره بيشترين ميزان واردات تلفن همراه را به خود ديده است؛ همچنين گزارشات نشان مي‌دهد در آذر 98 با 1 ميليون و 280 هزار گوشي، 400 هزار دستگاه بيشتر از سال 99 به كشور وارد شده است. بر طبق اين آمار و در بازه زماني بهمن 98 تا دي 99، تعداد دستگاه‌هاي وارداتي به كشور بالغ بر 15 ميليون و 40 هزار گوشي موبايل مي‌باشد كه بعد از دي، بيشترين ميزان واردات دستگاه در تير 99 با يك ميليون و 720 هزار دستگاه انجام شده است. در مقابل، كمترين ميزان واردات گوشي به كشور طبق آمار هر سال، در فروردين ماه صورت مي‌گيرد. دليل اين امر تعطيلات عيد نوروز گزارش مي‌شود.


با  اختصاص ارز بيشتر نسبت به گذشته براي واردات موبايل به ايران دستگاه هاي تلفن همراه با كاهش قيمت ۱۵ درصدي همراه شدند. از طرف ديگر واردات موبايل در دي ماه امسال با رشد قابل توجهي همراه شد. به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ واردات گوشي افزايش دو برابري را در دي ماه نسبت به آذرماه شاهد بوده است.


انجمن  واردكنندگان موبايل آمار جديدي را مبني بر تعداد دستگاه‌ها وارد شده در آذر و دي منتشر نموده است. بر طبق اين آمار، در دي ماه تعداد تلفن‌هاي همراه وارداتي 2 ميليون و 50 هزار دستگاه بود كه از اين ميزان، 30 هزار دستگاه را گوشي‌هاي مسافري دربرمي‌گيرد؛ حال آن كه تعداد گوشي‌هاي وارداتي در آذر 880 هزار دستگاه گزارش مي‌شود.


به گزارش اين انجمن ، با افزايش 2.3 برابري تعداد دستگاه‌هاي وارد شده به كشور در مقايسه با آذر ماه، فعلا بازار موبايل تا حداقل دو ماه از واردات سري جديد محصولات بي‌نياز است. بازار موبايل در ايران از آذر ماه تاكنون با كاهش قيمت اين محصولات مواجه بوده است؛ تا جايي كه در بهمن 99 كاهش 40 درصدي قيمت را تجربه نمود. ظاهرا فروشندگان موبايل از وضعيت كنوني چندان راضي نيستند؛ چرا كه مجبور به صرف نظر از سود خود براي فروش گوشي‌هاي موجود در انبارها مي‌باشند.

بر طبق شواهد موجود، پيش‌بيني مي‌گردد كاهش 40 درصدي قيمت گوشي‌هاي موبايل ماندگار نبوده و در ماه‌هاي آينده، بازار موبايل افزايش چند درصدي را در قيمت‌ها تجربه كند؛ اين در صورتي است كه ارز كمي به واردات دستگاه‌هاي تلفن همراه تخصيص داده شود.


منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.