فناوري مكان محور؛ تعريف و كاربردهاي آن

خريد و فروش سيم كارت رندباز

فناوري مكان محور؛ تعريف و كاربردهاي آن

۱۸ بازديد

اپليكيشن‌هايي كه در پيدا كردن مسير به ما كمك مي‌كنند مدتهاست كه جزيي از پروسه‌ي سفرهاي كوتاه و بلنند ما شدن. اين اپليكيشن‌ها به نوعي هم ما رو بد عادت كردن چرا كه ديگه حتي مسيرهاي خيلي كوتاه رو هم بايد با كمك آنها پيدا كنيم.

طي تحقيقي كه انجام شده تاكسي‌هاي لندني به قدري با اپليكيشن‌هاي مسيريابي عادت كرن كه حتي مسيرهايي كه هميشه در رفت و آمد به اون هستن رو هم دائما فراموش مي‌كنن و بايد با كمك اين اپليكيشن‌ها پيدا كنن!

 

شايد اين قضيه براي خيلي از ماها صدق ميكنه كه دنبال جايي گشتيم و فقط با استفاده از اين اپليكيشن‌هاي مسيرياب تونستيم مكان مورد نظرمون رو پيدا كنيم .

به نقل از خبرگزاري رندباز، اهميت فناوري مكان محور در زمان استفاده از گوشي‌هاي هوشمند زماني پررنگ مي‌شود كه افراد به آن نياز پيدا مي‌كنند. در ادامه اين مطلب برخي از كاربردهاي مهم اين فناوري به شما معرفي مي‌شود.

 

كاربردهاي اساسي فناوري مكان محور

فناوري مكان محور در دستگاه‌هاي مختلف اعم از تلفن همراه، كامپيوترهاي روميزي يا تبلت‌ها قابليت فعاليت را دارند. ازجمله پركاربردترين استفاده‌هايي كه از اين فناوري انجام مي‌شود، مي‌توان موارد زير را نام برد:

پيداكردن اطلاعات مكاني

در برخي از مواقع پيش مي‌آيد كه قصد رفتن به مكاني را داريد ولي مسير رفتن به آن را بلد نباشيد. سيستم موقعيت مكاني تلفن همراه شما در اين مواقع به كمك شما مي‌آيد. مي‌توانيد از طريق نصب اپليكيشن‌هاي مكان محور، بهترين مسير دستيابي به مقصد خود را پيدا كنيد.

سيستم حمل‌و‌نقل آنلاين

در اين روزها كه بيشتر افراد خريدهاي خود را به‌صورت آنلاين انجام مي‌دهند، فناوري مكان محور بيشترين كاربرد را پيدا مي‌كند. اگر دقت كنيد، در زمان سفارش چيزي يا درخواست راننده يا پيك موتوري بايد موقعيت مكاني خود را در نقشه پيدا كنيد. اينجاست كه سيستم مكان‌ياب شما فعال شده و به‌راحتي موقعيت مكاني شما را پيدا مي‌كند.

پزشك همراه

كساني كه اهل ورزش و پياده‌روي هستند شايد اين مسئله را درك كنند كه اطلاع از ميزان كالري ازدست‌رفته، ضربان قلب يا شمارش قدم‌ها چقدر مي‌تواند مهم باشد. خوشبختانه از طريق فناوري مكان محور تلفن همراه اين كار نيز به‌راحتي قابل انجام است.

اطلاعات سفر

براي كساني كه زياد سفر مي‌كنند اين موضوع خيلي مهم است كه پيش از سفر خود از وضعيت ترافيك جاده‌اي و وضعيت هواشناسي اطلاع پيدا كنند. شما از طريق گوشي موبايل خود مي‌توانيد از دماي هواي شهر خود در همين لحظه، چند ساعت و چند روز بعد اطلاع پيدا كنيد. همچنين مي‌توانيد از طريق اپليكيشن‌هاي مپ، از به‌روزرساني ترافيك در ساعات مختلف مطلع شويد.

بازي و سرگرمي

از طريق فناوري مكان محور گوشي هوشمند مي‌توان در بازي‌هاي آنلاين شركت كرد و طبق تشخيص موقعيت مكاني، نزديك‌ترين افراد به محل زندگي خود را پيدا كنيد. همچنين امكان برقراري تماس ويدئويي و واقعيت مجازي وجود دارد.

امداد جاده‌اي

فرض كنيد در وسط جاده در ميان برف‌وباران ماشينتان خراب شده و هيچ كسي براي كمك به شما نمي‌ايستد. در قديم بايد صبر مي‌كرديد تا كسي پيدا مي‌شد و شما را به نزديك‌ترين محل تعمير برساند يا اين‌كه كل راه را پياده مي‌رفتيد. اما امروزه با پيشرفت تكنولوژي شما مي‌توانيد به‌راحتي به‌صورت آنلاين درخواست امداد جاده‌اي داده و آن‌ها از طريق پيداكردن موقعيت مكاني شما، براي كمك به شما بيايند.

خدمات استارتاپ‌ها

بسياري از شركت‌هاي دانش‌بنيان كه به‌تازگي راه‌اندازي شده‌اند، اكثر خدمات خود را به‌صورت آنلاين به شما ارائه مي‌كنند. خدماتي مثل حمل مسافر، رستوران، سلامتي و امنيت را مي‌توانيد با اشتراك‌گذاري موقعيت مكاني خود با اين شركت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات دريافت كنيد.

امنيت

فناوري مكان محور يكي از نقش‌هاي اساسي را در سيستم امنيت ايفا مي‌كند. به طور مثال زماني كه شما گوشي موبايل خود را گم‌كرده باشيد، از طريق پيداكردن موقعيت مكاني آن مي‌توانيد آن را پيدا كنيد. اين فناوري به طور مدام موقعيت فيزيكي و مكاني فرد را شناسايي كرده و از اين اطلاعات براي انجام خدمات و عملكرد دستگاه استفاده مي‌كند.

همچنين در صورت قرارگرفتن در موقعيت‌هاي ناامن مثل سرقت، از طريق اپليكيشن‌هاي خاصي مي‌تواند مكان شما را براي افراد قابل‌اعتماد ارسال كرده تا شما را پيدا كنند.

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.