تلاش هواوي براي از ميدان به در كردن اندرويد

۴۲ بازديد

تحريم‌هايي كه از سمت ايالات متحده آمريكا بر روي محصولات چيني اعمال شده‌اند، تاثيري بر تلاش‌هاي هواوي نداشته و اين شركت تاكنون اهداف بسياري را به ثمر رسانده است. هرچند كه گوشي‌هاي هوشمند اهداف اصلي سيستم عامل هارموني مي‌باشند، اما هواوي با يادآوري قدرت بالاي هارموني، به كاربرد گسترده آن براي دستگاه‌هايي با ابعاد بزرگ‌تر مانند تلويزيون و خودرو اشاره مي‌كند.

 

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ هواوي قصد دارد سيستم عامل هارموني را بر روي 100 ميليون دستگاه نصب كند و در همين راستا با 40 شركت توليدكننده بزرگ همكاري نموده است. پيش‌تر در سپتامبر سال 2020، مديرعامل هواوي در يك كنفرانس آنلاين در دسترس قرار گرفتن نسخه‌ بتا كيت توسعه‌ي نرم‌افزار Harmony OS 2.0 را براي برخي دستگاه‌هاي هوشمند چيني مانند ساعت، تلويزيون و برخي از محصولات مربوط به صنعت خودروسازي به طور رسمي اعلام نمود.

 

 

در تاريخ 30 دسامبر 2020، رويدادي به نام Developer Day كه به معناي روز توسعه دهنده مي‌باشد در كشور چين برگزار شد. در اين رويداد، مديرعامل شركت هواوي از پيشرفتي كه شركت در انتشار سيستم عامل هارموني داشته است خبر داد: هواوي سعي دارد تا با انتشار جديدترين نسخه Harmony OS سيستم عامل اندرويد را از ميدان خارج كند.

 

در 16 دسامبر 2020، هارموني براي شركاي صنعتي هواوي مانند گوشي‌هاي Mate 30، P40 و تبلت Matepad نصب گرديد؛ سپس در آغاز سال 2021 هواوي به گفته خود عمل كرده و انتشار سيستم عامل هارموني بر روي 100 ميليون گوشي هوشمند و رقابت كردن با اندرويد را تاييد كرد. در فرآيند آزمايشات انجام شده، توسعه دهندگان زيادي نسخه آزمايشي هارموني را تاييد كردند و همكاري خود را با هواوي آغاز نمودند. به گفته اين شركت چيني، در حال حاضر 1800 توسعه دهنده با شركت همكاري مي‌كنند و هواوي قصد دارد تا تعداد توسعه دهندگان خود را بيشتر نموده و زمينه رقابت با گوگل را فراهم سازد.

 

در همان كنفرانس، به نصب سيستم عامل هارموني بر روي گوشي‌هاي هوشمند تا اواخر سال 2020 نيز اشاره‌اي صورت گرفت؛ بنابراين شركت هواوي نسخه آزمايشي اين سيستم عامل را بر روي گوشي‌هاي هوشمند مختلف آزمايش نموده و از جوانب بسياري مورد ارزيابي قرار داده است تا بتواند ايده خود را در سال جديد عملي سازد.

 

 

با اين حال، تلاش‌هاي شركت هواوي به منتشر كردن سيستم عامل هارموني براي گوشي‌هاي موبايل و ساير دستگاه‌هاي هوشمند چيني ختم نمي‌گردد؛ اين شركت قصد دارد تا هارموني را به يك سيستم عامل بين المللي تبديل نموده و حضور اندرويد را در ميدان رقابت كم‌رنگ كند. به همين منظور، در حال حاضر قراردادهاي متعددي را با برندهاي شناخته شده چيني كه در حوزه فناوري فعاليت مي‌كنند، امضا كرده است. علاوه بر آن، هواوي همكاري خود را با بيش از 120 شركت توليدكننده‌ي لوازم خانگي و همچنين 20 شركتي كه در زمينه توليد قطعات سخت‌افزاري فعال هستند آغاز كرده است تا در سال 2021، جهان شاهد روي كار آمدن محصولات متعدد و متنوعي با سيستم عامل هارموني باشد.

 


منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد