درست است كه به دليل همه گيري اينترنت ديگر در تمامي كشور آنت دهي و خطوط آنتن دهي فراهم شده است اما شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد گاهي مشكل پريدگي آنتن ربطي به اپراتور سيم كارت شما ندارد! ومرتبط به مشكل گوشي شماست و همچنين بعضي از اوقات مشكل از خود قطعه ي سيم كارت ميباشد و… كه در ادامه به بررسي آن ميپردازيم در سال هاي اوليه استفاده از موبايل، داشتن سيم كارت دائمي همراه اول و اعتباري آن به دليل پوشش مناسب شبكه بسيار كارگشا بود ولي در حال حاضر با اجراي طرح رومينگ ملي سيم كارت هاي اعتباري و دائمي ايرانسل و يا رايتل نيز به همان اندازه از پوشش شبكه و پهن باند برخوردار بوده و كاربران همه اپراتورها مي توانند به يك اندازه از خدمات شبكه بهره مند شوند. در هر صورت صرف نظر از آن كه مشترك كدام اپراتور باشيد، آنتن دهي ضعيف و يا عدم سيگنال در مواقعي كه مشترك نياز به يك تماس ضروري و مهم دارد؛ بسيار مشكل زا خواهد بود. البته گاهي به علت حركت و جابجايي زياد، موبايل ها گيج شده و مشكلات پريدن آنتن براي لحظاتي پيش مي آيد كه غالبا اين مشكل خود به خود برطرف خواهد شد. ولي اگر مشكل آنتن دهي گوشي موبايل شما كمي طولاني گرديد، مي توانيد راه كارهاي زير را امتحان كنيد: · با توجه به اين كه اگر گوشي هوشمندتان در حالت پرواز يا Flight mode باشد، قادر به برقراري تماس نخواهيد بود، بهتر است ابتدا چك كنيد كه گوشي هوشمندتان در حالت پرواز قرار نداشته باشد. اگر گوشي در حالت پرواز نبود، يك بار گوشي هوشمندتان را در حالت پرواز يا Flight mode قرار داده و بعد از 10 ثانيه آن را غير فعال يا خاموش كنيد. با اين كار احتمالا دسترسي گوشي هوشمند شما را به شبكه ها دوباره فعال خواهد شد. · يكي ديگر از بهترين و آسان ترين راه حل ها اين است كه گوشي هوشمند خود را خاموش و بعد از 10 ثانيه روشن كنيد. به اين كار كه در اصطلاح ري استارت كردن ( Restart ) مي گويند، تقريبا در بيشتر مواقع جواب خواهد داد. البته دقت داشته باشيد كه ري استارت كردن گوشي، در زمان ورود و خروج مرزهاي بين المللي كاملا ضروري بوده و اين موضوع به خاطر رومينگ بين الملل مي باشد. · اگر قدرت سيگنال گوشي هوشمند شما به طور ناگهاني كم شد، مي توانيد سيم كارت را بيرون آورده و با يك دستمال نرم، گرد و غبار و آلودگي ها را پاك كرده و دوباره آن را در گوشي قرار دهيد. قطعا پاك كردن سيم كارت از آلودگي، كيفيت ارتباط را بهبود مي بخشد. · اگر در جايي قرار داريد كه سيگنال گوشي شما ضعيف است، با جدا كردن پوشش و قاب گوشي هوشمند مي توانيد آنتن دهي موبايل را تقويت كنيد، چرا كه آنتن گوشي هاي هوشمند جديد داخلي مي باشد و قاب هاي ضخيم روي قدرت دريافت سيگنال تاثيرگذار هستند. البته اين كار بر روي تلفن هاي قديمي تر كه داراي آنتن دهي خارجي مي باشند، خيلي مفيد نخواهد بود. · چك كردن تنظيمات گوشي هوشمند هم مي تواند هم يكي از كارهاي مفيد در اين مواقع باشد. البته بهتر است هميشه از بروزترين سيستم عامل موجود در بازار استفاده كنيد و آخرين نسخه هاي جديد ios و اندرويد را بر روي گوشي هوشمند خود نصب كنيد. · گوشي هاي هوشمند معمولا در زمان جستجو براي سيگنال، باتري زيادي مصرف مي كنند كه اگر در شرايط آنتن دهي ضعيف، باتري تلفن هم كم باشد، احتمالا مشكلات بيشتري براي جستجوي سيگنال وجود خواهد داشت. پس بهتر است هميشه باتري تلفن خود را شارژ نگه داريد و در زمان هاي سفر يا جاهايي كه به پريز دسترسي نداريد، پاور بانك به همراه داشته باشيد. البته با كم كردن روشنايي صفحه، خاموش كردن برنامه ها، بلوتوث، Wi-Fi، نرم افزار هاي فعال و ... نيز مي توانيد در اين شرايط شارژتان را بيشتر ذخيره كنيد. · با توجه به اين كه گوشي هاي هوشمند آنتن هايشان را از مناطق و دكل هاي مختلفي دريافت مي كنند ، احتمال اين كه ساختمان يا منطقه حضور شما آنتن ضعيف تري را دريافت كند، وجود خواهد داشت. بنابراين در اين شرايط، بهتر است گوشي هوشمند خود را از تجهيزات الكترونيكي، اشيا فلزي و حتي ديوار بتني و فلزي دور كرده و به يك پنجره يا فضاي باز نزديك شويد تا موبايل شما آنتن دهي بهتري را تجربه كند. · اگر در جاي شلوغ و پرجمعيتي مانند استاديوم، كنسرت، جشن و ... هستيد، احتمالا كيفيت پايين آنتن دهي به خاطر تراكم جمعيت مي باشد و سيم كارت شما با كاهش كيفيت تماس ، سرعت بارگذاري و بارگيري و كيفيت پايين در ارسال پيام مواجه است كه اين مشكل قطعا با فاصله گرفتن يا ترك كردن محيط، برطرف خواهد شد. · گوشي هاي هوشمند در مناطقي كه شبكه 4G ضعيف است، در همان حالت هاي اوليه 2G يا 3G مي توانند فعال تر عمل كنند. هرچند كه امكان افت كيفيت تماس و خدمات ارتباطي در اين حالت وجود دارد، ولي انتخاب دستي شبكه 2G يا 3G مي تواند در بعضي شرايط كمك كننده باشد. · سيم كارت هاي ضربه ديده ، سيم كارت هاي قديمي و يا 3G را حتما عوض كنيد. فرق نمي كند كه مشترك دائمي يا اعتباري اپراتور همراه اول، كاربر سيم كارت دائمي ايرانسل و اعتباري آن و يا رايتل باشيد، سيم كارت هاي جديد اپراتورها قطعا كيفيت بسيار بهتري در آنتن دهي خواهند داشت. براي تعويض سيم كارت هاي قديمي هم مي توانيد به فروشگاههاي مجازي و معتبر اپراتورها مراجعه كنيد. البته براي تعويض سيم كارت اعتباري ايرانسل و دائمي آن، اپليكيشن" ايرانسل من "راحت ترين و سريع ترين راهكار موجود مي باشد. در كنار تمام راه حل هاي پيشنهادي كه مي تواند آنتن دهي سيم كارت هاي شما را بهبود بخشد، مسائلي هم وجود دارند كه مربوط به گوشي هوشمند مي باشند . لازم است كاربران در زمان خريد، دقت بيشتري نمايند مثلا: · به هيچ وجه هنگام خريد گوشي، ريسك نكرده و به وسوسه قيمت پايين تر از مراكز نامعتبر و يا قاچاق؛ گوشي خود را تهيه نكنيد. زيرا امكان خرابي و معيوب بودن گوشي هاي قاچاق بسيار زياد بوده كه در بيشتر موارد سبب آنتن دهي ضعيف سيم كارت ها نيز مي شوند. خريد گوشي هوشمند از مراكز معتبر و سايت ها و فروشگاه هاي معتبر مي تواند حداقل خيال شما را از سالم بودن دستگاه راحت كند. · بعد از خريد گوشي هوشمند نيز حتما شماره 15 رقمي شناسايي گوشي (IMEI) كه بر روي جعبه درج شده است در سامانه همتا رجيستر كنيد. در غير اين صورت با توجه به اجراي طرح رجيستري و عدم آنتن دهي براي گوشي هاي قاچاق؛ امكان برقراري تماس و ارسال پيامك براي هيچ كدام از سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول، سيم كارت دائمي و اعتباري ايرانسل و رايتل وجود نخواهد داشت و مشكلات آنتن دهي به خاطر گوشي هوشمند خريداري شده مي باشد. منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز
یکشنبه ۰۷ آذر ۰۰ | ۱۷:۱۷ ۳۳ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است