رجيستري موبايل مجددا غيرحضوري شد

خريد و فروش سيم كارت رندباز

رجيستري موبايل مجددا غيرحضوري شد

۴۳ بازديد

مهرداد جمال ارونقي، معاون فني و امور گمركي ايران، در ادامه توضيح داد كه به دليل خريد و فروش‌هاي حق رجيستري در مبادي وردوي كشور، فرايند ثبت گوشي ‌موبايل در كمتر از يك دقيقه توسط باركدخوان انجام خواهد شد. به اين صورت كه اظهارنامه‌هايي در بين مسافران هواپيما توزيع شده و مسافران مستلزم كامل كردن آن‌ تا قبل از تحويل گذرنامه و يا در سالن گمرك هستند. در اين اظهارنامه اطلاعاتي مانند مشخصات گوشي ‌موبايل از جمله كد IMEI درج مي‌شود.

 

طرح رجيستري موبايل براي اولين بار در سال 85 به منظور جلوگيري از وارد شدن گوشي‌هاي موبايل به كشور ايجاد شد. اما اين طرح چندان موفق نبوده و پس از حدود يك سال برداشته شد. سپس در سال 94 اين طرح مجددا بر روي كار آمده و دو سال بعد فاز اول آن به طور رسمي اجرا شد. بدين صورت، تلفن‌هاي همراهي كه بدون رجيستر شدن و به صورت غيرقانوني وارد كشور مي‌شوند، پس از 30 روز به طور كامل از دسترس خارج شده و ديگر قابل استفاده نمي‌باشند. از ابتداي پاييز 96، مدل‌هاي مختلف گوشي به تدريج وارد اين طرح رجيستري يا همان شناسه‌دار كردن گوشي‌هاي موبايل شدند. اولين مدل گوشي موبايلي كه اين طرح براي آن اجرايي شد، گوشي آيفون بود. پس از آن به ترتيب گوشي‌هاي موبايل هواوي، ال جي، بلك بري، نوكيا، موتورولا، سوني و در نهايت سامسونگ مشمول طرح شناسه‌دار كردن تلفن‌هاي همراه گرديدند.

 

حال اگر شما در خارج از كشور گوشي موبايلي خريداري كنيد، آيا پس از بازگشت به ايران مي‌توانيد بدون رجيستر كردن از اين تلفن همراه براي برقراري تماس و يا ارسال پيامك استفاده كنيد؟ خير! تمامي گوشي‌هاي موبايلي كه در طرح رجيستري تلفن همراه وارد شده‌اند، مستلزم اين هستند كه با مراجعه به گمرك و پرداخت عوارض دستگاه به صورت حضوري، به ثبت كردن تلفن همراه خود اقدام نمايند. در غير اين صورت، قادر به استفاده از تلفن همراه خود بيشتر از 30 روز نمي‌باشند.

 

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ در پي انجام اقداماتي توسط اداره گمرك، از ابتداي دي ماه، رجيستري و ثبت گوشي‌هاي موبايل به صورت غير حضوري انجام خواهد شد. اين تصميم بر اساس خواسته ستاد ملي مقابله با كرونا مبني بر جلوگيري از شيوع ويروس و ريشه كن كردن اين بيماري در كشور، اتخاذ شده است، و توصيه شد با جايگزين كردن فرايند ثبت دستگاه به صورت غيرحضوري و الكترونيكي، قدمي براي حفظ سلامتي هم‌وطنانمان برداشته شود.

 

او در ادامه فرايند رجيستري تلفن‌هاي همراه را بدين شكل شرح داد: " ارزياب گمرك، دستگاه را رويت كرده و علاوه بر كد IMEI، باركد پاسپورت نيز توسط باركدخوان در سيستم ثبت مي‌شود. پس از اينكه مشخصات گوشي و همچنين احراز مسافر در مبادي ورودي ثبت شد، فرد مي‌تواند در مدت زمان يك ماه، باقي فرايند رجيستري دستگاه را كه شامل پرداخت حقوق و عوارض گمركي مي‌شود به صورت غيرحضوري، انجام دهد."

 

محمدرضا عاليان، سخنگوي انجمن واردكنندگان موبايل، عنوان كرد : "اين دغدغه‌هاي رجيستري كردن تلفن‌هاي همراه مسافري اغلب درمورد آيفون 12 مي‌باشد و گوشي‌هاي موبايل ديگر به صورت مسافري وارد كشور نمي‌شوند. اميد است كه در آينده‌اي نزديك، اين مدل گوشي به كشور وارد شده و ديگر دغدغه‌اي بابت رجيستري كردن گوشي‌هاي آيفون وجود نداشته باشد. بنابراين مردم بتوانند گوشي‌هاي آيفون را به راحتي و با قيمت مناسب خريداري كنند."

 

منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.