چگونه اينترنت آزاد خود را غيرفعال كنيم

خريد و فروش سيم كارت رندباز

چگونه اينترنت آزاد خود را غيرفعال كنيم

۴۴ بازديد

اينترنت آزاد شايد يكي از بزرگترين دغدغه هاي مشتركين سيم كارت هاي دائمي باشد چرا كه به محض تمام شدن بسته ي اينترنتي اين مشتركان اينترنت با تعرفه ي آزاد كه هزينه ي بالايي را شامل ميشود محاسبه مي گردد و اين از آن جهت براي مشتركين سيم كارت هاي اعتباري ناخوشايند است كه اگر متوجه ي پايان بسته ي اينترنتي خود نشوند و يا بسته ي رزروي نداشته باشند اينترنت آزاد همانطور مصرف شده و هزينه ي بالاي آن بر روي قبض مشاهده ميشود اما در مورد مشتركين اعتباري به دليل اينكه به محض تمام شدن شارژشان اينترنت با تعرفه ي آزاد  نيز متوقف ميشود اين كاربران در اكثر اوقات هزينه ي زيادي را متضرر نمي شوند هرچند بسته هاي اينترنتي ديگر خود هزينه ي بالايي دارند و كاربران به طور مادام حواسشان به مصرف اينترنت خود ميباشد

بر اساس اين طرح مشتركان، در صورت تمايل مي توانند دسترسي خود به اينترنت با تعرفه عادي را مسدود سازند.كاربران توجه داشته باشند كه در صورت اعمال اين طرح، در زمان تمام شدن بسته و عدم رزرو بسته جديد، اينترنت گوشي هوشمند به طور كامل قطع مي گردد.

 با توجه به مصوبه شماره 5-237 كميسيون نظارت مقررات ارتباطات: "در صورت به پايان رسيدن بسته اينترنت مشتركان، تعرفه اينترنت به صورت آزاد حساب شده و اپراتورها موظف هستند قبل از اتمام اعتبار ( اعتبار حجمي و يا اعتبار زماني ) و يا در صورت استفاده مشتركان بدون داشتن بسته تشويقي، پايان اعتبار بسته و استفاده از اينترنت با تعرفه آزاد را در قالب پيامك به مشتركان اطلاع رساني كند."

نحوه فعال سازي طرح كنترل مصرف آزاد

 

مشتركان همراه اول و ايرانسل مي توانند با مراجعه به اپليكيشن مديريت حساب مشتركان در اپراتور همراه اول (My Mci) و در اپراتور ايرانسل (My Irancell) و يا با استفاده از كد هاي دستوري كه در جدول ذيل آمده است، نسبت به فعال سازي يا غير فعال سازي اينترنت خود اقدام نمايند:

 

 

نام اپراتور

فعال سازي (قطع مصرف آزاد)

غير فعال سازي ( استفاده از مصرف آزاد)

شركت ارتباطات سيار ايران (همراه اول)

#113*100*

114#*100*

شركت خدمات ارتباطي ايرانسل

#3*2*3*555*

4#*3*555*

 

در صورتي كه مشتركان در دريافت اين خدمات دچار مشكل و يا نارضايتي شدند، مي توانند از طريق تماس با پشتيباني و يا طرح شكايت در سايت اپراتورها، شكايت خود را ثبت كرده كه در صورت عدم رسيدگي و يا دريافت پاسخ مناسب مي توانند با شماره 195 تماس بگيرند.

بر اساس مفاد بندهاي پروانه ارائه دهندگان خدمات اينترنت، اپراتورها موظف به نمايش ريز مصرف اينترنت مشتركان خواهند بود، كه اين امر نه تنها از لزوم مديريت كاربران در مصرف بسته هاي اينترنت تلفن همراه، كم نخواهد كرد بلكه براي جلوگيري از پرداخت هزينه هاي بالا و ناخواسته اينترنت عادي، دقت نظر و هوشمندي كاربران نقشي دو چندان خواهد داشت. به همين منظور براي مصارف با حجم بالا بسته هاي طولاني مدت تلفن همراه (شش ماهه، يك ساله) مقرون به صرفه تر خواهد بود و براي مصارف با حجم بالا مانند  VOD و IPTV خدمات اينترنت ثابت توصيه مي شود. 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.