رومينگ يا فراگردي چيست؟

خريد و فروش سيم كارت رندباز

رومينگ يا فراگردي چيست؟

۲۲ بازديد

رومينگ يا فراگردي چيست؟

با گذشت زمان و افزايش ارتباطات و پيشرفت علم سطح توقع افراد از شركت اي ارائه دهنده ي خدمات در تمامي زمينه ها بالا رفت چرا كه طبق همين توقعات و چه بسا بيشتر اپراتورها و ساير شركت هاي خدماتي هزينه ي سرويس ها را بالا بردند براي مثال در زمينه ي سيم كارت و اپراتورها كه مورد و موضوع بحث امروز ما نيز ميباشد بايد اينطور گفت كه در گذشته آنتن دهي مناسب و قطع نشدن تماس هنگام مكالمه در سطح شهر تنها خواسته ي ما از اپراتور بود با گذشت زمان آنتن دهي در ساير نقاط استان هاي ايران مانند شهرستان ها و روستاها نيز به ليست توقعات اضافه شد و حال آنتن دهي در تمام نقاط جغرافيايي حتي خارج از محدوده نيز به اين ليست اضافه شده است

به طور كلي رومينگ به معناي استفاده از خدمات تلفن همراه از اپراتور ديگري غير از اپراتور اصلي مشترك مي باشد. به عبارت ديگر اين سرويس به كاربر امكان استفاده از خدمات تلفن همراه خود را در صورت خروج از محدوده جغرافيايي شبكه مبدا خواهد داد.

با توجه به نوع سفر، داخلي يا خارجي، مشتركين مي توانند از سرويس رومينگ ملي يا بين المللي استفاده كنند.

 در رومينگ ملي، اپراتوري كه از پوشش سراسري و بيشتر برخوردار است، ملزم به سرويس دهي به اپراتورهاي كوچك تر مي شود. يعني رومينگ ملي امكان استفاده از خدمات ارتباطي و پوشش شبكه را در داخل كشور براي همه مشتركين (همراه اول، ايرانسل و رايتل) مهيا مي سازد.

بعضي از برنامه هاي موجود در گوشي هاي هوشمند به صورت اتوماتيك در پس زمينه به يك شبكه متصل شده و به انتقال داده با استفاده از رومينگ ملي مي پردازند. يعني در زمان جابجايي يا مسافرت ، با ورود به منطقه اي كه تحت پوشش آنتن دهي اپراتور شما نيست، از پوشش شبكه اپراتور ديگر استفاده مي كنيد.

اين طرح كه با هدف بالا بردن كيفيت خدمات اپراتورها صورت گرفته، براي مصرف كننده هزينه اي نخواهد داشت و هزينه آن مابين اپراتورها تسهيم مي شود.

بديهي است؛ در رومينگ ملي اپراتوري كه داراي پوشش شبكه و فراگيري بيشتر مي باشد، تعداد كاربران بيشتري را مهمان خود مي كند. اين سرويس احتمال زنگ نخوردن گوشي هوشمند و نداشتن آنتن را تقريبا به صفر مي رساند و مشترك هر اپراتور مي تواند در هر لحظه از پوشش شبكه اي ديگر اپراتورها استفاده نمايد.

با توجه به اين كه همراه اول به عنوان اولين اپراتور، از بيشترين پوشش شبكه برخوردار است، طبيعتا بيشترين نرخ ميزباني رومينگ نيز بر عهده اين اپراتور مي باشد.

در گزارش جديد منتشر شده از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي(فصل بهار 1400) نرخ ميزباني اين اپراتور شش برابر از رتبه بعدي بالاتر است.

 

تعداد مكالمه از طريق رومينگ ملي به تفكيك اپراتورها پايان سه ماهه اول سال 1400

 

اپراتور ميهمان

اپراتور ميزبان

اپراتور ميزبان

اپراتور ميزبان

 

همراه اول

ايرانسل

رايتل

همراه اول

 

2127820

0

ايرانسل

13577955

 

0

رايتل

4181149

2747257

 

 

وضعيت پوشش شهرها، روستاها و جاده ها به تفكيك اپراتور بر اساس پايين ترين سطح تكنولوژي تا پايان سه ماهه اول سال 1400

 

نام اپراتور

تعداد شهرهاي تحت پوشش

تعداد روستاهاي تحت پوشش

درصد پوشش جمعيتي

كيلومتر جاده هاي اصلي،فرعي و ريلي تحت پوشش

همراه اول

1395

44918

96.9

82146

ايرانسل

1366

19498

87.21

64066

رايتل

438

1069

60.5

27562

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز




تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.