ويژگي‌هاي جديد گوگل براي اندرويد

خريد و فروش سيم كارت رندباز

ويژگي‌هاي جديد گوگل براي اندرويد

۱۸ بازديد

ويژگي‌هاي جديد گوگل براي اندرويد

 

ديگر فكر نكنم كسي در جهان هستي وجود داشته باشد كه نام گوگل به گوشش نخورده باشد و يا حتي ميتوان گفت تمام كساني كه به گوگل دسترسي دارند از گوگل استفاده كرده‌اند اين مقبوليت و همه‌گير شدن به جايي رسيده است كه برخي از مجلات و روزنامه‌ها به گوگل لقب شركت جاودان را داده اند و دليلش هم اين است كه امكان ورشكست شدن اين كمپاني  و از روي كار رفتنش روز به روز بيشتر به صفر ميل مي‌كند و اينبار اين غول تكنولوژي حدودا ۶ ويژگي جديد به  پيكسل اضافه كرده است كه به طور كامل به شرح آن مي پردازيم 

 

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ گوگل در اين هفته ويژگي‌هاي تازه اي به گوشي پيكسل افزوده و همين عامل باعث شده تا حسابي خبرساز شود. اما بايد گفت كه  براساس گزارش جي‌اس‌ام آرنا اين خصوصيات جديد به سري پيكسل محدود نمي‌شود و تا مدتي بعد به ساير گوشي‌هاي هوشمند اندرويد و تمام دستگاه‌هايي كه با اين سيستم عامل فعاليت مي‌كنند نيز راه پيدا خواهند كرد. اطلاعاتي كه منتشر شده خبر از متولد شدن 6 ويژگي نوظهور و جذاب در سيستم پيكسل مي‌دهند.

گوگل كه براي اولين بار جزئيات مربوط به قابليت‌هاي جديد را در يك پست جاي داده؛ از شيوه‌ي معرفي و رونمايي ويژگي‌هاي جديد پيكسل الهام گرفته است.

اولين ويژگي به سيستم هشدار زلزله مربوط مي‎‌شود. اين سيستم كه در سطح جهاني در پلتفرم اندرويد در حال اجراست؛ به ساكنان مناطق گوناگون امكان آن را مي‌دهد تا چند دقيقه پيش از وقوع زلزله، هشدار آن را دريافت كنند. اين قابليت كه تاكنون در نيوزيلند و يونان در دسترس بود؛ در تغييرات جديد گوگل به تركيه، فيليپين، قزاقستان، قرقيزستان، تاجيكستان، تركمنستان و ازبكستان نيز مي‌رود. برنامه‌ريزي گوگل به اين ترتيب عمل مي‌كند كه اين امكان ابتدا در كشورهاي زلزله‌خيز در دسترس مردم قرار گيرد و سپس در ساير كشورها نيز قابل استفاده باشد.

ويژگي جديد بعدي مختص قسمت پيام‌ها است. اين امتياز تازه به شما اجازه مي‌دهد تا پيام‌هاي موردنظرتان را ستاره‌دار و بعدتر به سادگي پيدا كنيد. براي اين كار كافي است روي پيام كليك كنيد؛ آن را نگه داريد و سپس ستاره را انتخاب نماييد. تمامي پيام‌هاي انتخاب شده به اين ترتيب در بخشي جداگانه نگه‌داري مي‌شوند تا دسترسي شما به آن‌ها ساده‌تر شود. اين امكان تازه به زودي در دسترس همه‌ي كاربران اندرويد قرار خواهد گرفت.

به علاوه، اكنون قابليت Contextual Emoji Kitchen در نسخه‌ بتاي Gboard نيز موجود شده است. اين ويژگي تابستان امسال در تلفن هوشمند داراي اندرويد ۶ به بالا براي پيام‌هاي نوشته‌شده به انگليسي، اسپانيايي و پرتغالي، به نسخه پايدار اين اپليكيشن مي‌رسد.

گزينه‌ي بعدي راجع به دسترسي صوتي يا همان Voice Access است. اين برنامه حالا به سيستم تشخيص چشمي مجهز شده و براي فعال كردنش كافي است تا به دستگاه خود نگاه كنيد. لازم به ذكر است كه دسترسي صوتي تنها با صداي خود كاربر عمل مي‌كند. كاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از امكانات پيشرفته گوشي اندرويد خود، به ساده‌ترين شيوه‌ي ممكن رمز عبور خود را وارد كنند. پس از تشخيص بخش مربوط به گذرواژه، به كاربر اجازه داده مي‌شود از حروف، اعداد و نمادها براي نوشتن رمز استفاده كند.

نوآوري بعدي براي افرادي است كه از دستيار صوتي گوگل استفاده مي‌كنند. در اين نسخه‌ي تازه، كاربران مي‌توانند به سادگي از دستيار صوتي گوگل براي پيشبرد كارهاي روزانه‌شان كمك بگيرند. به اين صورت كه اين سيستم قادر خواهد بود تا وارد اپليكيشن‌ها شود و دستورات شما را اجرا كند. براي مثال كافي است بگوييد:«سلام گوگل، پول قبض من را پرداخت كن.» تا اين دستيار وارد اپليكيشن مربوط شود و درخواست شما را انجام دهد. براي استفاده از اين سيستم و اطلاع يافتن از ليست كارهايي كه دستيار صوتي گوگل انجام مي‌دهد؛ بايد از دستور «سلام گوگل، ميانبرها» كمك بگيريد.

 

در آخر نيز به مرور قابليت اندرويد اتو خواهيم پرداخت. بر اساس گزارشات منتشر شده، اين سيستم اكنون انعطاف‌پذيري بيشتري دارد و كاربران مي‌توانند گزينه‌هاي آن را راحت‌تر تنظيم نمايند. شما مي‌توانيد لانچر دستگاه خود را تنظيم كرده و با حالت دستي، گزينه‌ي تاريك را فعال نماييد. حالا با وجود تب‌هاي جديد در اپ‌هاي چندرسانه‌اي، گزينه «بازگشت به بالا» و دكمه A تا Z در نوار پيمايش، مرور محتواي دستگاه شما آسان‌تر شده است.

قابليت‌هاي ديگري مانند اپليكيشن‌هاي ناوبري، شارژ EV و پاركينگ براي اندرويد اتو نيز اكنون قابل استفاده براي كاربران هستند. سيستم پيام‌رساني هم پيشرفته شده است. به اين ترتيب كه تمام كاربران قادر خواهند بود تا پيام‌هاي خود اعم از پيام‌هاي واتساپ گرفته تا پيام‌رسان اصلي اندوريد، مستقيما بخوانند و پاسخ دهند. ويژگي‌هاي اندرويد اتو در گوشي‌ هوشمند داراي اندرويد ۶ و بالاتر و در صورت اتصال به اتومبيل سازگار، در دسترس هستند.

 منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.