چگونه سيم كارت دوم خود را فعال كنيم .

خريد و فروش سيم كارت رندباز

چگونه سيم كارت دوم خود را فعال كنيم .

۱۵ بازديد

چگونه سيم كارت دوم خود را فعال كنيم .

 

 

در ابتداي ورود گوشي‌هاي هوشمند به زندگي مردم، گوشي‌ها تنها قابليت اين را داشتند كه فقط يك سيم‌كارت را در آن‌ها جاگذاري كنيم البته بسياري از گوشي‌ها هنوزم يك سي‌كارته مي‌باشند. اما با گذشت زمان ديگر يك سيم‌كارت در گوشي نياز كاربران را ارضا نمي‌كرد براي همين كمپاني‌هاي ساخت تلفن همراه به فكر سيم كارت دوم افتادند و اين ويژگي را بسياري از گوشي‌هاي خود پياده كردند و با استقبال خوبي رو به رو شدند اما خب فعال كردن سيم‌كارت دوم گوشي مراحل مشخصي دارد و اگر آ‌ن‌ها را ندانيد و طبق آن‌ها پيش نرويد با خطاهايي رو به رو مي‌شويد بنابراين ما در اين محتوا به شرح كامل فعال‌سازي سيم كارت دوم ميپردازيم

بايد گفت كه قدم اول براي حل اين مشكل و ثبت IMEI سيم كارت جديد، اين است كه مراحل افزودن  سيم كارت دوم را با سيم كارت اول كه پيش‌تر از آن استفاده مي‌كرديد انجام دهيد. به بيان ديگر، كارگشاي مشكل شما، سيم كارتي است كه پيش از شروع طرح رجيستري از آن استفاده مي‌كرديد.

براي افزودن دستگاه گوشي موبايل خود و از بين بردن هشدار غيرقانوني بودن گوشي هوشمندتان، ابتدا بايد به سامانه‌ي همتا متصل شويد. براي اين كار مي‌توانيد به وبسايت www.hamta.ntsw.ir مراجعه كنيد؛ يا كد دستوري#۷۷۷۷* را شماره‌گيري نماييد. راه حل ديگر آن است كه به اپليكيشن همتا رجوع كنيد و فرايند افزودن دستگاه جديد را پيش ببريد. براي ورود به وبسايت همتا، كافي است تا شماره‌ي سيم كارت را وارد نماييد يا ابتدا در سامانه ثبت‌نام كنيد و سپس با استفاده از كد ملي خود وارد شويد.

لازم به ذكر است كه شناسه‌ي دستگاه شما يا همان IMEI موبايل‌تان، به تعداد شكاف‌هايي بستگي دارد كه در كناره‌ي موبايل براي ورود سيم كارت تعبيه شده است. اين شناسه را مي‌توانيد از روي جعبه‌ي موبايل‌تان بخوانيد. يا از پشت باتري رويت نماييد. به علاوه كد دستوري  #۰۶#* نيز اين كد را براي شما ارسال خواهد كرد. براي پيشبرد تمام فرايند موردنظر، لازم است تا 15 رقم ابتدايي اين شناسه، بدون هيچ گونه فاصله يا خط فاصله‌اي وارد سامانه شود.

نكته‌ي بسيار مهم آن است كه در اين مرحله حتما از شماره‌ي سيم كارتي كه پيش از شروع طرح رجيستري در دست داشتيد؛ استفاده كنيد. بعد از وارد كردن اين شماره بايد با كليك بر دكمه‌ي ورود، وارد سامانه شويد. سپس براي شما به همان شماره‌اي كه وارد كرده‌ايد؛ يك رمز عبور موقت ارسال مي‌شود. با كمك اين رمز عبور موقت خواهيد توانست تا وارد كارتابل خود در سامانه‌ي همتا شويد. بعد از ورود به كارتابل خود در اين سامانه، بايد گزينه‌ي افزودن را در بخش مديريت دستگاه‌ها انتخاب كنيد. سپس بايد شناسه‌ي دستگاه خود را ثبت نماييد.

اگر دستگاه شما دو سيم كارته باشد؛ بعد از وارد كردن شناسه، سامانه براي شما پيغامي ارسال خواهد كرد مبني بر اين كه شناسه‌ي دوم موبايل خود را نيز وارد كنيد. در صورتي كه دستگاه شما براي دو سيم كارت طراحي شده است اما سامانه پيغام ورود شناسه‌ي دوم را  برايتان نمايش نمي‌دهد؛ يا اگر دستگاه شما تنها براي يك سيم كارت طراحي شده است اما سامانه از شما ورود شناسه‌ي دوم را نيز مي‌خواهد و در صورت بروز هر گونه مشكل ديگري كافي است با شماره‌ي ۰۹۶۳۶۶ تماس بگيريد از كارشناسان سامانه‌ي همتا مشاوره بگيريد.

بعد از انجام اين مراحل، اگر سيم كارتي كه با آن وارد سامانه شده‌ايد؛ پيش از شروع طرح رجيستري در اپراتورهاي داخل كشور سابقه‌ي فعاليت داشته باشد؛ عمليات مورد نظر با موفقيت انجام خواهد شد. بعد از پايان يافتن اين فرايند كاربران قادر خواهند بود تا گزينه‌ي مديريت دستگاه‌ها را انتخاب كنند و شناسه‌هاي اضافه شده به كارتابل را مشاهده نمايند.

براي اجراي اين عمليات از طريق كد دستوري #۷۷۷۷*، لازم است تا با سيم كارتي كه پيش از شروع طرح رجيستري از آن استفاده مي‌كرديد؛ اين كد دستوري را شماره‌گيري كنيد. در ادامه بايد عدد 4 را كه مربوط به افزودن دستگاه جديد است شماره‌گيري نماييد. سپس بايد شناسه‌ي دستگاه خود را، كه پيش از اين راه‌هاي رويت آن را معرفي كرديم؛ ارسال كنيد. اگر شماره‌اي كه با آن كد دستوري را اجرا نموده‌ايد؛ پيش از شروع طرح رجيستري فعال بوده باشد؛ سامانه از شما مي‌خواهد تا شناسه‌ي دوم موبايل‌تان را نيز وارد كنيد.

بعد از اجراي اين مراحل بايد با شماره‌گيري عدد 1 صحت اطلاعات وارد شده را تاييد نماييد. در ادامه، شناسه‌ يا شناسه‌هاي دستگاه شما برايتان نمايش داده خواهد شد. در نهايت عمليات با موفقيت پايان مي‌يابد.

نكته‌اي قابل توجه آن است كه در سامانه‌ي همتا، دستگاه شما با هر تعداد سيم كارتي كه داشته باشد؛ تنها با يك شماره‌ي سيم كارت تحت مالكيت شما درآمده است. در صورتي كه تلفن همراه شما دو سيم كارته است؛ بايد توجه داشته باشيد كه بعد از افزودن شناسه‌ي دوم از طريق فرايندهاي بالا نيز، در اين سامانه شما با يك سيم كارت مالك دستگاه خود شناخته خواهيد شد. بنابراين اگر در اسلات دوم (محل قرار گيري سيم كارت در كناره‌ي موبايل) سيم كارت ديگري غير از آن شماره‌اي كه در سامانه‌ي همتا با آن مالك دستگاه شناخته مي‌شويد؛ قرار دهيد؛ پيامك هشدار برايتان ارسال خواهد شد.

همانطور كه در پيام هشداري كه برايتان ارسال مي‌شود بيان شده است؛ چنانچه اين سيم كارت جديد حاصل خريد و فروش نبوده و مالك دستگاه يكي از سيم كارت‌هاي خود را وارد موبايل كرده است؛ نيازي به انجام اقدامي نيست.

 

منبع : سايت خريد و فروش آنلاين سيم كارت رندباز

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.