ردگيري گوشي به سرقت رفته با سيم كارت رايتل

۱۷ بازديد

با افزايش فشارهاي اقتصادي و رشد بي وقفه تورم و به تبع آن گراني، آمار سرقت نيز بسيار بالا رفته است. در اين ميان به سرقت رفتن گوشي‌هاي همراه نيز بسيار اتفاق مي‌افتد. تلفن‌هاي همراه هوشمند نيز قيمت كمي ندارند و به دليل كوچك بودنشان به سادگي دزديده مي‌شوند. اما قيمت گوشي هوشمند همراه آنقدر زياد هست كه به سادگي نشود از خيرشان گذشت و يكي ديگر را جايگزينشان كرد. 

بعد از به سرقت رفتن تلفن همراه لازم است تا ضمن حفظ خونسرديمان، اقداماتي را انجام دهيم. راه‌هاي مشخصي كه بارها مراجع قضايي به ما شرح داده‌اند. علاوه بر اين راه‌هاي مشخص شده، اپراتور رايتل نيز امكاني را فراهم آورده كه به وسيله‌ي آن مي‌توان تلفن به سرقت رفته را پيگيري نمود. رايتل در اين طرح به دارندگان سيم كارت رايتل كمك كرده تا تنها با داشتن شماره‌ي سريال دستگاه يا همان IMEI، تلفن همراه مسروقه‌شان را ردگيري نمايند. البته اين اپراتور تاكيد داشته كه بعد از اين مرحله حتما به مراجع قضايي مراجعه نمايند. 

براي رديابي گوشي همراه خود كافيست مراحل زير را دنبال كنيد:

·       مسدود كردن سيم كارت

براي اين كار سه راه پيش روي خود داريد:

1. با شماره‌ي 200 از خطوط رايتل تماس بگيريد. يا اگر سيم كارت رايتل نداريد 09202000000 را شماره گيري نماييد.

2. مراجعه به فروشگاه‌هاي رايتل با در دست داشتن كارت شناسايي معتبر

3. مراجعه به سامانه‌ي مديريت حساب يا نرم افزار رايتل من


·       ارسال IMEI به شماره‌ي 6101

بعد از اين مرحله از شما درخواست مي‌شود تا اگر در زمان مفقودي دستگاه خود از خط رايتل استفاده مي‌كرديد؛ شماره‌ي آن و در غير اين صورت، عدد 0 را ارسال كنيد. سپس بايد جهت رديابي موبايل خود يكي از بازه‌هاي زماني زير را انتخاب كرده و ارسال كنيد:

1. عدد 1 براي 10 روز گذشته تا ابتداي روز جاري/ هزينه‌ي سرويس: 1000 ريال

2. عدد 2 براي ابتداي روز جاري تا 10 روز آينده/ هزينه‌ي سرويس: 10000 ريال

3. عدد 3 براي 10 روز گذشته تا 10 روز آينده/ هزينه‌ي سرويس: 11000 ريال

! بايد توجه كنيد كه در صورت ارسال عدد 1 نتيجه تا 24 ساعت آينده براي شما ارسال مي‌شود. اما در صورت ارسال عدد 2 يا 3 هر زمان نتيجه مشخص شود به شما اعلام خواهد شد و نتيجه‌ي منفي نيز حداكثر تا 10 روز بعد به شما ارسال مي‌شود.

هزينه‌ي پيامك ارسالي به 6101 طبق تعرفه‌ي عادي حساب مي‌شود و درخواست شما نيز بعد از كسر هزينه در سيستم ثبت خواهد شد.

در صورت مثبت بودن درخواست رديابي در اسرع وقت به مراجع قضايي مراجعه كنيد. توجه داشته باشيد كه اين سيستم رديابي تنها مثبت يا منفي بودن نتيجه رديابي را مشخص مي‌كند و دريافت اطلاعات بيشتر درباره‌ي هويت سارق يا فردي كه گوشي را در دست دارد بر عهده‌ي مراجع قضايي است.

شما مي‌توانيد در صورت منفي بودن نتيجه‌ي رديابي دوباره اين فرايند را تكرار كنيد. هم‌چنين با ارسال عدد 9 با 6101 از سوابق درخواست‌هاي خود آگاه خواهيد شد.


منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز 

 

رندباز در xing :

  1. https://www.xing.com/home/stories/5451231326


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.