چگونه اپليكيشن‌ها را در هوم اسكرين ios.14 مخفي كنيم؟

۲۱ بازديد

 

همه‌ي ما اپليكيشن‌هاي زيادي با كاربري‌هاي مختلفي را در گوشي خود داريم كه ممكن است تعداد زيادي نيز داشته باشند. تعداد زياد آيكون اين اپليكيشن‌ها ممكن است هوم اسكرين ما را شلوغ كند و مارا گيج! به همين جهت به دنبال راهي ميگرديم تا اين اپ‌ها را نگه داشته ولي از شر آيكون‌هاي شلوغ آن‌ها راحت شويم. اپل در ios 14 خود راه حل بسيار خوبي را با ارائه‌ي قابليتي به نام اپ لايبرري در اختيار ما قرار داده است. 

 اين ويژگي به ما امكان مرتب سازي و دسته بندي اپليكيشن‌ها را در پوشه‌هاي مختلف  داده و هر دسته را در سمت راست هوم اسكرين نمايش مي‌دهد. به علاوه با اين قابليت مي‌توان آيكون هر اپليكيشن را حذف كرد و صفحه خلوت‌تري داشت. در اين مقاله به توضيح درباره اپ لايبرري و اينكه چگونه از آن استفاده كنيم، خواهيم پرداخت. 

 

‌‌مخفي كردن يك اپليكيشن

براي مخفي كردن يك اپليكيشن لازم است:


  1. روي آيكون اپليكيشن مورد نظرتان را با انگشت فشار دهيد تا منويي ظاهر شود، فرقي نمي‌كند چه نوع اپليكيشني باشد، در منوي همه‌ي آن‌ها يكه گزينه با رنگ قرمز براي حذف مشخص شده است، همين گزينه را تپ كنيد.

  2. دو گزينه براي انتخاب پيش روي خود مي‌بينيد: حذف از گوشي و يا حذف از هوم اسكرين. هوم اسكرين را انتخاب كنيد. 

  3. ممكن است اپليكيشني را كه انتخاب كرديد از قبل در اپ لايبرري موجود نباشد، در اين صورت بعد از انتخاب Remove App، حذف اپليكيشن يا انتقال به اپ لايبرري را در گزينه‌هاي پيش رويتان خواهيد ديد.





 

‌‌مخفي كردن يك صفحه از اپليكيشن‌‌ها‌

اپ لايبرري اين امكان را نيز در گوشي آيفون فراهم كرده كه يك صفحه از اپليكيشن‌ها را مخفي كنيم:

  1. روي قسمتي از صفحه  تپ كنيد و انگشتتان را چند ثانيه نگه داريد.

  2. يك منوي سه نقطه‌اي در قسمت پاييني صفحه خواهيد ديد، روي آن تپ كنيد.

  3. نسخه‌ي كوچكي از تمامي صفحاتي كه در آيفون خود داريد را مشاهده خواهيد كرد، در پايين هركدام از آن‌ها يك علامت وجود دارد كه براي مخفي كردن صفحه مورد نظر نياز است آن را برداريد. سپس در سمت راست بالاي صفحه گزينه Done را انتخاب كنيد.

  4. اگر قصد بازگرداندن صفحه يا قابل مشاهده كردن دوباره آن را داشتيد، مراحل بالا را طي كرده و علامت صفحه‌اي را كه مي‌خواهيد بزنيد.

 

دسته بندي اپليكيشن‌ها در پوشه‌هاي مختلف


مي‌توانيد با قابليت اپ لايبرري اپليكيشن‌هايي كه كتگوري يكساني دارند را در پوشه‌هاي مختلف دسته بندي كنيد:


  1. روي اپليكيشن مورد نظرتان را چند ثانيه با انگشت نگه داريد.

  2. اپليكيشن را روي اپليكيشن ديگري كه قصد داريد با هم در يك گروه قرار دهيد منتقل كنيد.

  3. در اين مرحله يك آيكون خاكستري رنگ ظاهر مي‌شود كه اپليكيشن‌ها را در يك پوشه قرار مي‌دهد، روي آن تپ كنيد تا به اپليكيشن‌هاي موجود در آن دسترسي داشته باشيد. 

  4. Ios به طور پيش فرض براي پوشه‌تان نامي را انتخاب مي‌كند كه اگر قصد عوض كردن آن را داشتيد، به سادگي روي آن لانگ پرس كنيد و Rename را انتخاب كنيد. 

  5. براي حذف يك اپليكيشن از يك پوشه مي‌توانيد به پوشه مد نظر وارد شده و روي آيكوني كه مي‌خواهيد لانگ پرس كرده و سپس آن را به خارج از پوشه منتقل كنيد. 

  6. براي حذف كل پوشه نيز روي آن لانگ پرس كرده و Remove Folder  را انتخاب كنيد. 



منبع: سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

 

 

 


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.